Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2013-11-20, 17:13
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Givetvis har saker och ting förändrats med åren precis som i de flesta branscher.
Berätta för mig, vad räknar du som hård kriminell? Kille som är med i ett förortsgäng som bär vapen dygnet runt och inte rädd att trycka av eller killen i HA som kan delegera ut en order till ett antal personer du inte kan räkna på fingrarna om det skulle hetta till samt skulle kunna få hjälp från flera håll i landet vid behov. Eller är det kanske herr allan som hänger på diverse nattklubbar med sitt lilla gäng på cirka 10 killar som ingen vill bråka med på krogen då dem känner de flesta vakter/ägare och har äldre bröder/kusiner som sitter på kåken och har kontakter?

Nu försvarar jag inte den ena eller den andra men allt beror på hur du ser på saker och ting. På tal om kriget på 90-talet så var det inte alls så att det var svårt att få folk till kriget man hade bra med folk på bägge sidorna. Tänk på följande saker så kanske du förstår varför folk hoppade av/drog sig tillbaka från kriget: Kostar en hel del pengar att kriga samtidigt som media uppmärksammar det hela och därmed får du polismakten på dig mer (Dödsoffer/skjutningar leder även till mer pengar till polismyndigheten) vilket resulterar i att du måste ligga lågt och du går därmed miste om dina intäkter. Samtidigt som du "försvinner" från marknaden så kliver nya aktörer in. Sedan får man givetvis ta hänsyn till personliga aspekter också så som familj o dylikt.

Beroende på vad du tycker och tänker ang vad en "hård kriminell" är i dina ögon är så glöm inte bort att svenssons har mer respekt för en kille med väst än en kille från en förort någonstans i detta avlånga land...
Förorts blattarna är ännu längre ner ! Inte ens min mormor är rädd för dom!
Jag kallar mc grabbarna för kriminella efter som dom gör brott! Men dom är inte mer en så dom sysslar med " små brott" om man kolla på det stora hela.
Det finns folk som är på en helt annan nivå på brott som tjänat mer pengar en både du och jag kan drömma om!
Men det hör inte hit.
Grejen är ett dessa mc gäng är i dagens läge inte hårdare en PRO! Men några enstaka medlemmar som undan tag!
Speciellt inte på dom mindre orterna! I Stockholm ,Malmö och Göteborg är det väl fortfarande lite skillnad men fortfarande PRO nivå
Och anledningen att jag blivit så är att gängen var svårt att få ihop bra folk! Folk som passar i denna miljö håller med mig om väst grejen!
Plus att många av dom äldre medlemmarna har på olika anledningar försvunnit! Många sitter och många är döda.
Sen är det även så att många från den gamla tiden har flyttat utomlands.
Jag tror att den här mc grejen kommer sakta men säkert försvinna och ersättas med andra typer av grupperingar!
Och det spelar ingen roll att det öppnas fler och fler avdelningar om nivån bara blir sämre och sämre!
Det är ju fan på den nivån att knappt polisen behöver köra bort dom längre det räcker med någon lokal bostadsrätt förening som röstar bort dom på års mötet

Förstår mig rätt jag är absolut ingen gangster själv utan jobbar på andra sidan så att säga!
Så jag har stark fakta att luta mig tillbaka på om mina åsikter angående dessa individer.
Citera
2013-11-20, 18:01
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emil-Emil
Förorts blattarna är ännu längre ner ! Inte ens min mormor är rädd för dom!
Jag kallar mc grabbarna för kriminella efter som dom gör brott! Men dom är inte mer en så dom sysslar med " små brott" om man kolla på det stora hela.
Det finns folk som är på en helt annan nivå på brott som tjänat mer pengar en både du och jag kan drömma om!
Men det hör inte hit.
Grejen är ett dessa mc gäng är i dagens läge inte hårdare en PRO! Men några enstaka medlemmar som undan tag!
Speciellt inte på dom mindre orterna! I Stockholm ,Malmö och Göteborg är det väl fortfarande lite skillnad men fortfarande PRO nivå
Och anledningen att jag blivit så är att gängen var svårt att få ihop bra folk! Folk som passar i denna miljö håller med mig om väst grejen!
Plus att många av dom äldre medlemmarna har på olika anledningar försvunnit! Många sitter och många är döda.
Sen är det även så att många från den gamla tiden har flyttat utomlands.
Jag tror att den här mc grejen kommer sakta men säkert försvinna och ersättas med andra typer av grupperingar!
Och det spelar ingen roll att det öppnas fler och fler avdelningar om nivån bara blir sämre och sämre!
Det är ju fan på den nivån att knappt polisen behöver köra bort dom längre det räcker med någon lokal bostadsrätt förening som röstar bort dom på års mötet

Förstår mig rätt jag är absolut ingen gangster själv utan jobbar på andra sidan så att säga!
Så jag har stark fakta att luta mig tillbaka på om mina åsikter angående dessa individer.

Vi har alltså en riktigt cowboy som jobbar inom myndigheten . Som jag skrev innan så förändras saker och ting med åren. Om du nu sitter på en del fakta och saker att luta dig tillbaka på så ge oss iaf ett par namn på personer du anser är "hårda kriminella personer".

Tjäna mer pengar än du o jag kan drömma om, Nja men en sak är säker p12: orna som säljer 5: or och lite annat smått medan de går i plugget tjänar mer än vad herr konstapel gör.
Gå du fram till valfri person och säg att han är i nivå med PRO så kan jag lova dig att i 9 av 10 fall så kommer skattebetalarna få punga upp en summa för din sjukhusräkning.

Allt skriveri i aftonhoran om kvinnomisshandel, knarkare, går på bidrag, blir vräkta från klubblokaler osv är knappast något argument för att försöka framställa folk i väst som luffar etc. Det finns rötägg i alla organisationer/grupperingar så även inom poliskåren, låt mig nämna svinet Lindberg...

Vad räknar du som småbrott? Mord, Skjutningar, droghandel, utpressning you name it listan kan göras betydligt längre..
__________________
Senast redigerad av samiska 2013-11-20 kl. 18:03.
Citera
2013-11-20, 18:32
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samiska
Vi har alltså en riktigt cowboy som jobbar inom myndigheten . Som jag skrev innan så förändras saker och ting med åren. Om du nu sitter på en del fakta och saker att luta dig tillbaka på så ge oss iaf ett par namn på personer du anser är "hårda kriminella personer".

Tjäna mer pengar än du o jag kan drömma om, Nja men en sak är säker p12: orna som säljer 5: or och lite annat smått medan de går i plugget tjänar mer än vad herr konstapel gör.
Gå du fram till valfri person och säg att han är i nivå med PRO så kan jag lova dig att i 9 av 10 fall så kommer skattebetalarna få punga upp en summa för din sjukhusräkning.

Allt skriveri i aftonhoran om kvinnomisshandel, knarkare, går på bidrag, blir vräkta från klubblokaler osv är knappast något argument för att försöka framställa folk i väst som luffar etc. Det finns rötägg i alla organisationer/grupperingar så även inom poliskåren, låt mig nämna svinet Lindberg...

Vad räknar du som småbrott? Mord, Skjutningar, droghandel, utpressning you name it listan kan göras betydligt längre..
i vilken bransch jag är i lämnar jag till dig att lägga ihop 1+1

Dom brott dessa personer sysslar med är självklart varierande och att kalla det för småbrott var kanske fel ordval.
MEN en stor det av dessa individer upplever jag som att dom inte gör så mycket brott allas faktiskt!
Förutom bidragsfusk för alla falska sjukskrivningar!
Dom flyter liksom runt den där värden med en väst och ett hårt rykte.
Medans det är en liten del som står för brotten.
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det men det är lite 80tals skinhead syndrom över det hela! Om du förstår vad jag menar?
Sen det här du nämnare om mord osv det stämmer inte det är inte mycket sånt!
Det dyker upp händelser med stort mellanrum men det är inte värre en så!
Dom flesta av dom sysslar mest med att bråka med myndigheter om olika bidrag osv.
Jag tycker verkligen att denna mc kultur är väldigt överdriven i sin styrka!
Men det är väl lite det som är deras plan också! Dom vill ju att folk ska vara rädda för dom och att den vanliga svensken ska tror att dom är något dom inte är !
Annars skulle dom aldrig lyckas med utpressningar osv!
Så det bästa sätter att få bort dessa grupper helt är att sluta ha respekt och vara rädda för dom!
Men återigen det finns individer i denna grupper som är farliga och kapabla till att göra både det ena och det andra men dom är få...
Citera
2013-11-23, 01:49
  #64
Medlem
TKD_1337s avatar
Rubrik ändrad. /MOD
Citera
2016-11-15, 22:40
  #65
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crucifixion
Tattare. Varför, är såklart den största anledningen för fan, det fattar du väl själv?! Sluta häng i kriminella kretsar så ska du se att problemen försvinner av sig själv. Hoppas du får däng p.g.a. dina fjortis- och statusproblem bland stadens utefolk.
¨
Tyvärr tvingas man köpa av vissa trots att man egentligen inte är kriminell Utan bara vill röka lite hasch, en spliff hade varit gött. Har för övrigt normal skola, bra betyg. Nu känner jag dock kranar som inte är kriminella. Ja, jo kriminella och kriminella förutom försäljningen då såklart. Aha men ni fattar.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback