Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-14, 09:10
  #1
Medlem
Zhirgoyts avatar
Köpte mig ett PowerColor HD 7970 och fick hem det igår. Glad i hågen försökte jag i ett par timmar installera det utan någon vidare lycka.

När jag har kopplat in kortet och startar upp burken så startar alla fläktar i datorn och de i kortet, men ingenting syns på skärmen. När jag kör med den inbyggda grafiken (med kortet urkopplat) eller med det gamla kortet går det dock bra.

Jag sitter på en 500W PSU och det är ju rekommenderat för ett 7970 så det BORDE inte vara det. Försökte även cleara CMOS genom att ta ut det lilla klockbatteriet (då jag inte har en sådan där jumpergrej/någon clear cmos-knapp på mobo).

Mb: MSI Z77A-G43 ATX
Psu: Fractal Design Integra 500W

Kopplar 1x6 pin och 1x8 pin (med medföljande "adapter") till kortet och det snurrar igång.

Några förslag? Kortet känns lite wobbligt, men jag tänkte att det kanske bara var för att det är stort... har jag kanske fått ett måndagsex?

All hjälp uppskattas, skriv om det fattas någon info.
Citera
2013-11-16, 14:22
  #2
Medlem
Zhirgoyts avatar
Det löste sig till slut genom att uppdatera BIOS. Sketakrångligt att det skall behövas, men nu funkar det iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback