Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-14, 00:57
  #1
Medlem
hej. imon ska jag dra ut en tand.. kommer få lugnande+lustgas men folk säger att de kommer va obehagligt för de kommer knaka hela huvudet..Tror ni jag behöver musik fast jag får lugnande+lustgas?
Citera
2013-11-14, 01:00
  #2
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvmord123
hej. imon ska jag dra ut en tand.. kommer få lugnande+lustgas men folk säger att de kommer va obehagligt för de kommer knaka hela huvudet..Tror ni jag behöver musik fast jag får lugnande+lustgas?

Jag har fått lustgas, det kommer snurra bra utan musik. Jag har aldrig lyssnat på musik själv men ljudhakar upp sig på min bänga hos tandläkaren iaf. Skulle nog bara vara drygt att lyssna på musik. Samtidigt som du fortfarande inte kommer bort från ljuden och trycken de kommer du fortfarande känna från närliggande muskler och vibrationer kommer tas upp och höras av ditt öra.
Citera
2013-11-14, 01:06
  #3
Medlem
Nja, det är ingen fara. Visst, lite obehagligt att det knakar i huvudet, men det kommer knappt kännas.

Jag minns (trots att det är 5-6 år sedan), att hålet som lämnas och tar några veckor att växa ihop, är mycket värre då det gärna samlas matrester och skit där.
Citera
2013-11-14, 01:45
  #4
Medlem
morpdeuss avatar
Jag kan tipsa dig om att be tandläkaren endast använda tång, då slipper du värk i de andra tänderna. Minns att tandläkaren blev positivt överraskad när jag frågade detta, han tyckte tydligen att det var lättare att bara använda tången.

ontopic: tacka ja till allt som bjuds!
Citera
2013-11-14, 01:56
  #5
Medlem
Det gör tyvärr ont utav bara fan med lustgas om du är nervös innan. Man kan snedtänta utav helvete.
Be att sövas. Knakandet och om de behöver splitta/krossa tanden...då hjälper inget. Musik,stesolid osv hjälper ingenting. Minnena följer mig fortfarande efter 6 år. Mardrömmar.
Be om att sövas.
Citera
2013-11-14, 02:04
  #6
Medlem
Det plågsammaste är att spola tandbenet som ligger blottat med öppna nerver vid matrester som kan fastna vid infektion. Dör hellre.
Barnafödsel 7 dagar i veckan hellre.
Tänk om. Skjut på det tills du blir sövd
Hoppas du inte går till veterinärkliniken Folktandvården!!! Rena nazi ju!

Be om listerine och corsodyl. Skölj 5 ggr per dag första veckan.
__________________
Senast redigerad av Dildolinda 2013-11-14 kl. 02:18.
Citera
2013-11-14, 08:22
  #7
Medlem
Jag fick bara lugnande innan. Fick även 3 sprutor med bedövning, det var den enda som kändes obehagligt. Sen bara ryckte det lite i käken när han vickade lös tanden och efter det sa han att han skulle trycka lite. Så det var lite tryck och sen var tanden ute. Jag hörde inget knakande eller någonting. Jag bara låg och andades och blundade.
Det var inte så farligt som jag hade föreställt mig faktiskt.
Citera
2013-11-14, 08:27
  #8
Avstängd
till TS är ingen stor grej , tala om att du vill ha extra bedövning och sedan är det bara att slappna av , gör inte ont alls
Citera
2016-08-26, 13:46
  #9
Medlem
Ratis avatar
Hur lång tid tar det att dra ut en tand?
Citera
2016-08-26, 22:57
  #10
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Hur lång tid tar det att dra ut en tand?

Beror på. En hyfsat normal kindtand tar kanske 30 sekunder upp mot någon minut.

Visdomstand med krångliga rötter kan ta mycket längre tid.
Citera
2016-08-26, 23:20
  #11
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Beror på. En hyfsat normal kindtand tar kanske 30 sekunder upp mot någon minut.

Bra mycket snabbare än rotfyllning m.a.o. som kan ta över två timmar i värsta fall. Skulle utan tvekan dra ut en tand i så fall. Billigare och snabbare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback