Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-14, 00:24
  #1
Medlem
midnightbeasts avatar
Tjena nu hare jag fått ett väldigt skumt problem ! Bytte mobo, CPU och grafikkort ...startar datorn men den "dör" startar om sig själv och jag får ingen signal. Byter plats på ram minnen y 2 och 4 allt funkar perfekt ! Dock så hänger datorn sig och ger ifrån sig ett konstigt ljud ! Hände då och då helt random ! Tröttnade på de idag testade stoppa i ramen i 1-3 då var jag tbx på ruta 1 ! Stoppar i ramen i 2-4 allt funkar fram till win 7 ska starta ! Skärmen blir svart och jag får ingen signal ! Dock hör jag i hörlurarna hur win startas ! Blir galen ! Får be om ursäkt för särskrivningar men detta gör mig galen ! Kan någon snäl l själ hjälpa mig ?
Citera
2013-11-14, 00:28
  #2
Medlem
Blacknesss avatar
Har du installerat om windows? Om inte så gör det först.

Testa att köra med bara en ramsticka i. Kan vara något problem med en av dem.
Citera
2013-11-14, 00:31
  #3
Medlem
Torps avatar
DIn rubrik har inget med vad du skriver att göra, förvirrande.

Testa med en RAM-sticka som Blackness säger, har du otur kan du ha en spökande RAM-sockel på nya moderkortet. Är ditt nätagg starkt nog för övrigt?
Citera
2013-11-14, 00:40
  #4
Medlem
midnightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torp
DIn rubrik har inget med vad du skriver att göra, förvirrande.

Testa med en RAM-sticka som Blackness säger, har du otur kan du ha en spökande RAM-sockel på nya moderkortet. Är ditt nätagg starkt nog för övrigt?
Får be om ursäkt om rubriken men är så sjukt lack just nu lagt ner en del pengar på datorn och ändå kommer sådant upp ! tänkte testa det ! men jag har 2gb per sticka kvittar det var den kommer sitta me tanke på att den kommer vara enda stickan. jag har ett 750watts agg det borde driva runt det
Citera
2013-11-14, 00:53
  #5
Medlem
Testa att byta mellan portarna på grafikkortet (om du kör HDMI då).
Citera
2013-11-14, 01:08
  #6
Medlem
midnightbeasts avatar
Har tyvärr ingen ingen hdmi kabel ! Bara en dvi.

Har testat med att köra med en sticka sen bytt plats inget funkar .. fattar dock inte va det kan vara fläktarna snutar som vanligt på gpun och jag har aldrig sett tecken på att de kan vara defekt !
Citera
2013-11-14, 07:59
  #7
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Man rekommenderar oftast en ominstallation som avser operativsystemet om man nu har uppgraderat eller bytt ut hårdvaran som då är i detta fall.

En av anledningarna är Windowsregistret. Felaktiga hänvisningar och felaktiga värden kan då orsakar problem.
Citera
2013-11-14, 08:45
  #8
Medlem
Marlboromans avatar
Gå in i bios och ändra till "failsafe eller optimized defaults setting" sen save and reboot. Sen installera om windows!
Citera
2013-11-15, 01:02
  #9
Medlem
midnightbeasts avatar
Testat med resets bios , installerat om os , testat med en ram sticka . Blir galen ! Ska testa med annat grafikkort nu ..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback