Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2013-12-17, 12:30
  #37
Medlem
Faber Castells avatar
Hela diskussionen påminner mycket om gay pride-problematiken. På åttiotalet, innan det var någorlunda ok att böga, marscherade de modigaste först och vågade trotsa stigman att komma ut som fikus. Den lilla del som faktiskt dyker upp på cannabis-events ska ha stor cred -jag vågar själv inte göra det. Jag tror också att utvecklingen för denna typen av events kommer ha samma utveckling som gay pride-tillställningarna haft. När det anses ok att röka kommer vi se scener som denna även här i Sverige. http://www.pot.tv/video/2013/07/04/U...Smoke-Fest-420

Vi ses 20 april 2020?
Citera
2014-01-03, 06:35
  #38
Medlem
ganjaworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shububu
vad skulle hända om man sammlas ett störe antal (iaf fler än stockholms polisen) och satte sig utnför rosenbad?
tänk er 30 000+ som sammlas och tänder en spliff/bong/pipa sammtidigt

vad skulle det få för efekt?
dom kan ju inte ta alla, eller?

vi är idag närmare legalisering än någonsin, och ett sånt här event tror jag skulle sätta press, visa att det finns en växande opinion, och att det inte bara är finniga tonnågingar som röker på(även om jag är det)

så, vad tror ni?
går det att ordna?

Bor inte i Sthlm men jag svär på min mamma att jag kommer om du/ni fixar detta. LEGALIZE 2014
Citera
2014-01-03, 06:43
  #39
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Precis samma tankar och diskussioner som rullar här i CB-delen som det var runt 06/07 när jag brukade hänga här.

Tyvärr så är det för många som har för mycket att riskera för att engagera sig i en legaliseringsprocess
och oftast är det bara dom riktigt inrökta som bryr sig och dom är inte alltid dom skarpast knivarna i lådan, tro mig jag har själv varit där men det släpper efter nån månads uppehåll och livet kommer ifatt en och man
får röka när tillfälle ges och engagemanget falnar.

förlåt om inlägget blev lite spretigt/otydligt/flummigt vet inte vad jag ville ha sagt egentligen är motsägelsefullt nog rätt stekt nu.
Citera
2014-01-19, 13:12
  #40
Medlem
pajasos avatar
jag är på.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback