Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-04-17, 22:04
  #25
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pincode
Funderar på att börja använda chlorella eftersom algen rensar kroppen på tungmetaller och är allmänt avgiftande.

Läs mer om chlorella här: http://www.vitaminer.nu/chlorella

Någon som använt chlorella och kan dela med sig av sin erfarenhet? Vad har den för hälsoeffekter? Mår ni bättre av chlorella? Vilken del av världen kommer er chlorella ifrån?

http://i.imgur.com/N7zPQAs.png
Jag kör mest med spirulina. Chlorella ger, som beskrivs ovan, en del mindre behagliga kroppsavsöndringar. Man luktar illa helt enkelt. Nu är detta sannolikt positivt men det kan vara bra att veta och kanske köra en kur på semestern eller liknande.
Citera
2017-04-28, 22:05
  #26
Medlem
Nochillss avatar
Jag köpte ikväll en påse med chlorella men har aldrig tidigare provat på detta och den luktar typ spenat.

Hoppas att detta leder till att man blir mindre gråhårig med tiden som påståendet säger på flera webb-sidor.
Citera
2017-04-28, 22:24
  #27
Avstängd
F.Hansens avatar
Hello, yes äter chlorella regelbundet. Inte varje dag dock, det pga att jag tror på veggie-rotation och att min chlorella är ifrån Kina (superfruit). Tillskott från Kina säger en del att det kan finnas tungmetaller i. Varannan dag chlorella, varannan wheatgrasspulver.

Detta tar jag i min morgonblend som innehåller följande.

1 morot
1 näve broccoli
1 näve spenat eller gröna ärtor
1 halv tsk chlorella eller en halv tsk wheatgrasspulver
1 tsk olivolja
1 dl syrad kål
½ tsk frystorkade broccoligroddar
1 msk bockhornsklövergroddar
1 tsk kakao
1 tsk kanel
1 tsk cocosmjöl
30 g Self whey protein
(Ibland en halv selleristjälk också)


Till den tar jag
2 kapslar omega 3 Self
1 kapslar vitamin D3 Self
1 kapslar B-komplex Self


I blenden eller i havreshaken 2 timmar efter:
2 g beta alanin
5 g kreatin
1 halv tsk T/GH Scitec

På det sättet har jag säkerställt att jag fått i mig en mängd vitaminer, mineraler, spårämnen, enzymer, fibrer (vattenlösliga och vattenolösliga), bra med vätska samt mina muskelökande tillskott.


Märker stor positiv skillnad i min allmänhälsa, tarmhälsa, återhämtning, lean body mass (muskler) och kroppens förmåga att hålla en låg fettprocent.


Slutsats: Chlorella är grymt, men kom ihåg att man behöver andra ämnen!
__________________
Senast redigerad av F.Hansen 2017-04-28 kl. 22:40.
Citera
2017-04-28, 22:43
  #28
Medlem
Nochillss avatar
Ja du F.Hansen, det är inte en lite ambitiös morgonuppställning som du kör med!

Du är typ Människa version 3.0 där... och jag förstår att dieten bygger på vegetarisk kost.
Citera
2017-04-28, 22:48
  #29
Avstängd
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Ja du F.Hansen, det är inte en lite ambitiös morgonuppställning som du kör med!

Du är typ Människa version 3.0 där... och jag förstår att dieten bygger på vegetarisk kost.

Thanks, jag är dock väldigt pro protein. Jag anser att man bör få i sig minst 2 g protein per Kg (normalvikt) per dag. Om det är från animaliska källor eller växtriket spelar roll, eftersom jag tror på biologiskt värde (dvs t ex att vassleprotein har en väldigt bra aminosyraprofil för människor och muskelutveckling).

Jag har gjort en djupdykning i kost och det där är kontentant av det. Äter inte så mycket grönsaker/frukt resten av dagen förutom mina havreshakes.
Citera
2017-04-28, 22:48
  #30
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Jag kör mest med spirulina. Chlorella ger, som beskrivs ovan, en del mindre behagliga kroppsavsöndringar. Man luktar illa helt enkelt. Nu är detta sannolikt positivt men det kan vara bra att veta och kanske köra en kur på semestern eller liknande.

Kan man läsa om skillnaden någonstans? Jag trodde spirulina och chlorella var samma sak till 99,9% typ...
Citera
2017-04-29, 09:06
  #31
Medlem
Nochillss avatar
Jag känner mig just nu lättsinnig i huvudet efter två klunkar energidryck bestående av havremjölk, avodcado och chlorella.
Citera
2017-04-29, 10:45
  #32
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Kan man läsa om skillnaden någonstans? Jag trodde spirulina och chlorella var samma sak till 99,9% typ...
Det är bara att googla. Det är en hel del som skiljer. Troligen är det de höga halterna klorofyll i chlorella som ger ökade kroppsavsöndringar.
Citera
2023-08-30, 09:04
  #33
Medlem
Har börjat ta chlorella för ca 2 veckor sedan.

Märkbart piggare, inga sura uppstötningar och tycker även att min hy blivit jämnare. Med jämnare menar jag att färre knottror finns på kroppen och ansiktet.

Har en fråga till er kunniga - är den som är flytande bättre än den i pulverform?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback