Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-12, 23:13
  #1
Medlem
pellenicklass avatar
hejsan flashback! jag är en kille som sympatiserar med (social)konservatismen men inte håller med SDs invandringspolitik och KDs kristna anda, vad ska jag då rösta på?
Citera
2013-11-12, 23:21
  #2
Medlem
slavbolls avatar
Gå in på https://www.flashback.org/f77 och kanske https://www.flashback.org/f361

Lägg ner flera timmar i veckan. Då kommer din värld att öppna och inse att det finns en annan sida av mynten. Du kommer se hur ruttet politiken är. Bonnier, media, SVT.. Ja allt! Lögnen.
Citera
2013-11-12, 23:37
  #3
Medlem
RadikalFails avatar
Rösta på mig så ska jag lösa dina problem.
Citera
2013-11-13, 00:00
  #4
Medlem
ProDeos avatar
finns inget direkt konservativt parti i Sverige

Ser du vad invandringen kostar samt ställer till med så bör du rösta på SD.

KD har inte speciellt mycket kristet i sitt parti förutom namnet. Kolla deras partiprogram är tipset jag kan ge
Citera
2013-11-13, 08:33
  #5
Medlem
TexasTigers avatar
Det finns inget som är kristet med KD.
Citera
2013-11-13, 09:19
  #6
Medlem
Menskas avatar
Det partiet FINNS INTE i det här landet.
Citera
2013-11-13, 10:18
  #7
Medlem
pellenicklass avatar
man får väl flytta till storbrittanien då :/
Citera
2013-11-13, 11:09
  #8
Medlem
Just nu blir det blankt eftersom det inte spelar någon roll vilka som sitter i riksdagen för mig. Men jag ska försöka förklara enkelt hur mina val oscillerar mellan två partier. Först måste jag få se hur min livssituation ser ut nästa val. Blir man en höginkomsttagare blir det Moderaterna och blir man arbetslös blir det Social demokraterna.
Citera
2013-11-13, 11:45
  #9
Medlem
Alldenstund inget av riksdagspartierna tycks duga för flera av de ärade tråddebattörerna återstår endast att starta sitt eget idealparti. Ett parti, som stödjer allt som är bra helt enkelt. Att bra är bättre än dåligt torde alla inse.
Själv ämnar jag rösta på antingen sossarna eller moderaterna, då dessa partier är mest pragmatiska och minst ideologiska av alla riksdagspartier.
Citera
2013-11-13, 11:48
  #10
Medlem
Traditions avatar
Citat:
man får väl flytta till storbrittanien då :/

Ah, vore verkligen nice att få bo i någon herrgård ute på den brittiska landsbygden och rösta på UKIP. Ett av få partier jag gillar
Citera
2013-11-13, 13:06
  #11
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradition
Ah, vore verkligen nice att få bo i någon herrgård ute på den brittiska landsbygden och rösta på UKIP. Ett av få partier jag gillar

inte till London med alla muslimer då?
Finns inget direkt konservativt parti i Västeuropa, skall man hitta dem blir det mot öst.

Jag själv funderar på att inte rösta alls då jag inte stödjer den deomkratur vi har i Sverige.
Citera
2013-11-18, 01:29
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fravoenx
Först måste jag få se hur min livssituation ser ut nästa val. Blir man en höginkomsttagare blir det Moderaterna och blir man arbetslös blir det Social demokraterna.

Hur tänker du då? Rösta på S så att du kan fortsätta vara arbetslös? Med Sossarnas politik kan det inte skapas nya arbeten.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback