Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-14, 18:34
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Jag har Canopy, Aurora och är sugen på att lägga till främst Cronos group som det ser ut atm.
Lägg till Organigram på den där listan så har du en riktigt bra portfölj. Har själv Canopy, Aurora och Organigram men funderar på att lägga till Cronos.
Citera
2017-04-14, 19:13
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sentience
Lägg till Organigram på den där listan så har du en riktigt bra portfölj. Har själv Canopy, Aurora och Organigram men funderar på att lägga till Cronos.
Jag skulle råda dig att köpa Aphria!

Här finns en lista på många olika bolag inom denna bransch: http://ihallandeinvest.se/investera-...ra-i-cannabis/
Citera
2017-04-14, 22:37
  #75
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihallandeinvest
Jag skulle råda dig att köpa Aphria!

Här finns en lista på många olika bolag inom denna bransch: http://ihallandeinvest.se/investera-...ra-i-cannabis/
Jag har läst negativa saker på reddit om Aphria på senaste, innan det funderade jag på dem då de ska ha stora growops med låga kostnader samt koncentrera sig på den medicinska sidan väldigt mycket till skillnad från Canopy.

Daily discussion osv på Reddit @ "weed stocks" är både underhållande och hyfsat informativ förövrigt.

Men ja Cronos group, organigram och Aphria är eventuella köp för mig om priset känns rätt och pengarna inte ligger i något som tros vara minst lika bra redan.
Citera
2017-04-15, 13:43
  #76
Medlem
Vad tror ni om denna ETF:n? Kopplar in på samma område.

Horizons Medical Marijuana Life Sciences ETF
Citera
2017-04-15, 21:05
  #77
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Vad tror ni om denna ETF:n? Kopplar in på samma område.

Horizons Medical Marijuana Life Sciences ETF
Ifall man inte har någon aning alls vilka aktier man ska välja men samtidigt tror på Cannabis är det väl ett bra alternativ.

Annars är de bara o köpa aktierna som fonden har störst innehav av och då slippa fondavgift.

Själv är jag inte sugen på USA aktierna eller läkemedelsföretagen i fonden som jag har för mig gör cannabis piller osv som säkert kommer innehålla massa skit. Helt onödigt IMO och de är väl med för total spridning i branschen.

Jag har idag läst om ett företag som heter Radient technologies inc.
Ryktet är att de ska ha den i särklass mest effektiva och på alla sätt bästa tekniken för att utvinna cannabis extrakt. Extrakt är redan en stor grej och många spelare borde vara intresserade av deras produkt.
__________________
Senast redigerad av Badassmfoka 2017-04-15 kl. 21:10.
Citera
2017-04-15, 22:28
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badassmfoka
Ifall man inte har någon aning alls vilka aktier man ska välja men samtidigt tror på Cannabis är det väl ett bra alternativ.

Annars är de bara o köpa aktierna som fonden har störst innehav av och då slippa fondavgift.

Själv är jag inte sugen på USA aktierna eller läkemedelsföretagen i fonden som jag har för mig gör cannabis piller osv som säkert kommer innehålla massa skit. Helt onödigt IMO och de är väl med för total spridning i branschen.

Jag har idag läst om ett företag som heter Radient technologies inc.
Ryktet är att de ska ha den i särklass mest effektiva och på alla sätt bästa tekniken för att utvinna cannabis extrakt. Extrakt är redan en stor grej och många spelare borde vara intresserade av deras produkt.

Spännande, har du satsat? Vilken historik har företaget?
Citera
2017-04-16, 08:19
  #79
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Spännande, har du satsat? Vilken historik har företaget?
Om jag säler något som går upp kommande vecka är den en stark kandidat att köpas istället.
http://www.radientinc.com
Citera
2017-04-16, 19:35
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Vad tror ni om denna ETF:n? Kopplar in på samma område.

Horizons Medical Marijuana Life Sciences ETF
Bra om du vill bli exponerad mot hela marknaden. Jag tycker att om man bara investera en liten del så ska man antingen köpa den ETF:n eller/och Canopy, som jag tycker är den mest erkända aktören.
Citera
2017-04-17, 10:24
  #81
Medlem
Som jag skrev tidigare :

Jag köpte på mig fonden : Horizons Medical Marijuana Life Sciences ETF samt ICC International Cannabis Corp

Canada blir om legaliseringen går igenom det andra landet i världen att helt legalisera (uraguay är det enda nu)
Dessutom gör ett lägre skattetryck i vissa delstater i Canada samt billigare el (bl.a fördelaktigt att använda solenergi när solen precis som här inte går ner på sommaren) att det blir billigare mer förmånligt att odla Cannabis i Canada än vad det är i Usa. Samt att det inte råder någon brist på vatten
Så Canada kommer att bli en stor exportör av Cannabis när land efter land öppnar upp sina länder för cannabisbruk
"Market analysts Matt Bottomley and Neil Maruoka of Canaccord Genuity believe that approximately 3.8 million persons will be recreational users (presumably on a frequent basis) by 2021 with a potential for $6-billion of sales. These analysts predicted that after legalization, there may be a "shortfall of supply in the near term" (until about 2020 perhaps) which is likely to increase the product's selling price."

Så om det blir lagligt så kommer det krävas en stor expansion i odling bara för att täcka Canadas efterfrågan, sen så skriker samtidigt Usa om mer och mer Cannabis och eftersom Canadas cannabisföretag redan har stora fungerande odlingar, så ligger dessa företag mycket bättre till att göra stora expansioner snabbt och på så sätt ta mer och mer marknadsandelar även i Usa
Citera
2017-04-19, 17:33
  #82
Medlem
Ett inlägg om risker/fallgropar på denna marknad: http://ihallandeinvest.se/investera-...-sjalvklarhet/

Det gäller att hålla koll!
Citera
2017-04-20, 11:22
  #83
Medlem
Kanada ska legalisera, och lär vara allt fler som gör. Vad tror ni? Bra utvecklingsmöjligheter i branschen som går från svart till vit.

Den största risken, som även personen ovan har poängterat, torde vara längre priser. Däremot kommer antagligen fler röka på samtidigt som alla som förut köpt detta svart numera kommer kunna köpa det vitt. Det kommer vara en enorm expansion tror i vart fall jag. Ni övriga?
Citera
2017-06-16, 13:33
  #84
Medlem
Forzos avatar
Nu på senare tid har det ju gått mindre bra, men tror ändå på det på lång sikt och var medveten om att det var hög volla så har ingen panik.

Dock funderar jag på vad som hänt med ETFen. Har Avanza och ser idag att den inte längre ligger under "Börshandlade fonder" utan har flyttat till "Övriga värdepapper" och verkar inte gå att handla med. Har inte lyckats hitta någon information om vad som händer. Någon som vet mer?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback