Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-11, 21:32
  #1
Medlem
Hej!

I fredags köpte jag en helt ny stationär dator för 9000:-. Jag har sen innan haft en Traktor S4 och via den haft två st KRK högtalare som ljud. Men nu när jag spelar musik har bara testat Spotify än, så ibland kommer ett slags knaster och ljudet hackas.

Vad kan detta bero på? Känns inte som de har med att göra att datron arbetar för mycket för jag har inga program installerade nästan eller igång?

Tack på förhand
Citera
2013-11-11, 21:46
  #2
Medlem
EDIT

De verkar som de knastrar och lite hackar med youtube också...
Citera
2013-11-11, 21:50
  #3
Medlem
Strychnos avatar
Har du trådlös uppkoppling och oskärmad ljudsignalkabel
som ligger nära en wlan antenn, så kan det bli ett knastrigt oljud.
Citera
2013-11-11, 22:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Har du trådlös uppkoppling och oskärmad ljudsignalkabel
som ligger nära en wlan antenn, så kan det bli ett knastrigt oljud.

Nja de har jag inte, denna datorn är via kabel min Airport är i ett annat rum. Dock har jag trådlösa apparater som Macbook och Ps3 i samma rum. Men denna PC är via kabel.
Citera
2013-11-11, 22:12
  #5
Medlem
Dessutom har jag ett par andra högtalare vanliga Logitech som är kopplade rakt in i datorn.
Använder jag dom så knastrar det inte...
Citera
2013-11-12, 06:28
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Hårdvara PC då det handlar mer om kringutrustning än Windows.

//Mod
Citera
2013-11-12, 18:59
  #7
Medlem
Ett till fel jag märker är att ibland när jag t.ex går in på någon internet sida så knastrar de till/stannar till en halv sekund typ. fan va e detta?
Citera
2013-11-12, 19:52
  #8
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du provat med ominstallation eller rent av fräschare drivers till ljudkortet?
Citera
2013-11-12, 22:57
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du provat med ominstallation eller rent av fräschare drivers till ljudkortet?

Har inte testat en ominstallation men jag tog ner de senaste drivers när jag la in Traktor programmet.
Citera
2013-12-19, 14:31
  #10
Medlem
Försöker igen. Detta problemet har inte försvunnit. Testade att installera om drivrutinerna för Traktor S4 som jag använder. Men ljudet som går via min Traktor och till mina externa KRK högtalare gör att det knastrar. Antingen lite när jag spelar spotify eller ibland mycket när jag typ går in på aftonbladet eller facebook. Detta problem fanns inte när jag hade windows 7 och den andra datorn.

Ngn som har en tanke om vad problemet kan vara?

Tack på förhand!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback