Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-11, 19:58
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetande
SD vill gärna påvisa att de vill hjälpa där hjälpen behövs. Vad vill de göra mer än vad regeringen gör i Fillipinerna?
Måste rätta mig själv då jag läst SDs program. De vill ju inte hjälpa dessa stackars människor utan bara flyktingar. Inte är dessa människor flyktingar utan mer behövande.
Citera
2013-11-11, 20:04
  #14
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetande
Måste rätta mig själv då jag läst SDs program. De vill ju inte hjälpa dessa stackars människor utan bara flyktingar. Inte är dessa människor flyktingar utan mer behövande.
Står det verkligen i deras partiprogram att Sverige inte skall hjälp till andra länder vid katastrofer?
Vilka svin, kan du länka så jag får läsa?
Citera
2013-11-11, 20:16
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Står det verkligen i deras partiprogram att Sverige inte skall hjälp till andra länder vid katastrofer?
Vilka svin, kan du länka så jag får läsa?
Länka du där det står. Var påstår jag att det står så? Det står att de ska hjälpa flyktingar inte behövande.
Jag kan inte länka till något som inte står. Kan du länka till att det står något annat än flyktingar?
__________________
Senast redigerad av Allvetande 2013-11-11 kl. 20:19.
Citera
2013-11-11, 20:40
  #16
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetande
Länka du där det står. Var påstår jag att det står så? Det står att de ska hjälpa flyktingar inte behövande.
Jag kan inte länka till något som inte står. Kan du länka till att det står något annat än flyktingar?
Jag är inte medlem i sd, har inte röstat på sd eller läst deras partiprogram.
Däremot har jag hört dom uttala sig om att det hade varit bättre att hjälpa många människor i deras hemländer än att ge ett fåtal asyl i Sverige för en kostnad som kunde gjort stor skillnad i deras hemländer, är det kanske det du läst?
Hade varit intressant att höra hur du lyckas tolka det som att dom inte vill att Sverige skall hjälpa till vid naturkatastrofer.
Om det inte står specifikt att dom vill hjälpa till vid naturkatastrofer så tolkar du det som att dom är emot det?
Citera
2013-11-11, 21:06
  #17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag är inte medlem i sd, har inte röstat på sd eller läst deras partiprogram.
Däremot har jag hört dom uttala sig om att det hade varit bättre att hjälpa många människor i deras hemländer än att ge ett fåtal asyl i Sverige för en kostnad som kunde gjort stor skillnad i deras hemländer, är det kanske det du läst?
Hade varit intressant att höra hur du lyckas tolka det som att dom inte vill att Sverige skall hjälpa till vid naturkatastrofer.
Om det inte står specifikt att dom vill hjälpa till vid naturkatastrofer så tolkar du det som att dom är emot det?
Vad jag har läst är. Ett kraftigt utökat stöd till FN:s flyktingorgan, UNHCR, och de miljontals verkligt nödlidande flyktingar i världen som saknar möjligheter och resurser att ta sig ifrån konfliktområdenas närhet.
Och vad jag vet är de inte flyktingar i Filipinerna.
Men min fråga i trådstarten är ju vad SD vill göra i Filipinerna nu?
__________________
Senast redigerad av Allvetande 2013-11-11 kl. 21:11.
Citera
2013-11-11, 21:24
  #18
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetande
Vad jag har läst är. Ett kraftigt utökat stöd till FN:s flyktingorgan, UNHCR, och de miljontals verkligt nödlidande flyktingar i världen som saknar möjligheter och resurser att ta sig ifrån konfliktområdenas närhet.
Och vad jag vet är de inte flyktingar i Filipinerna.
Men min fråga i trådstarten är ju vad SD vill göra i Filipinerna nu?
Om du verkligen vill veta så ring eller maila dom och fråga, det närmar ju sig val så dom svarar säkert.



Citat:
Ursprungligen postat av Allvetande
Måste rätta mig själv då jag läst SDs program. De vill ju inte hjälpa dessa stackars människor utan bara flyktingar. Inte är dessa människor flyktingar utan mer behövande.
Skall vi se detta inlägget som dina gissningar då eller?
Citera
2013-11-11, 21:55
  #19
Medlem
Awa92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetande
En reflektion är att regeringen redan skickat ner hjälp. Är du så dum att man måste vänta på ett utträde ur EU för att göra något? Du menar att om man skickar hjälp måste det gå igenom EU?

Vad du är obstinat. Nej, jag skrev EU/FN för att jag inte orkade kolla vilken av dom som biståndet går igenom. Är du full? Utlägget angående utträde ur EU osv var för att påvisa vilket sätt du debatterar.

Du får ta och ringa SD om du vill ha bättre svar då du inte verkar nöjd med ett enda här.

Inte mvh
Citera
2013-11-11, 22:04
  #20
Medlem
Powergirls avatar
TS frågeställning är intressant.
Vad och hur vill SD hjälpa de i Filipinerna?
Konkret och bra fråga men svaren saknar jag. Eller är det så enkelt så att ni skiter i dem.?
Citera
2013-11-11, 22:13
  #21
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allvetande
En reflektion är att regeringen redan skickat ner hjälp. Är du så dum att man måste vänta på ett utträde ur EU för att göra något? Du menar att om man skickar hjälp måste det gå igenom EU?
Regeringen har knappast skickat ner hjälp, sådana beslut tas av riksdagen och eftersom vi har en minoritetsregering så kan dom inte få igenom någonting utan stöd från något annat parti.
Gick sd emot detta förslaget?
Kan du länka beslutet eller är detta "fakta" du dragit rätt ur röven?
Citera
2013-11-12, 15:29
  #22
Medlem
Vad Sverige borde göra är att lära ut familjeplanering, barnbegränsning. I extremt överbefolkade länder som på Fillipinerna kan man leva enkelt på grund av varmt klimat. Hus av papp duger men vad händer när naturen slår tillbaks mot människans dumhet. Jo då reduceras antalet och det kommer att hända igen.

Akuthjälp nu blir kaos. Alla länder mycket större och mer betydelsefulla än lilla Sverige med massor av organisationer skapar hjälpkaos på grund av den stora "godhetspaniken". Varför blanda in Sd i det.
Citera
2016-04-30, 07:03
  #23
Avstängd
karlduschs avatar
Samarbetar SD med något av Filippinernas nationalistpartier i de här frågorna?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback