Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-03, 12:51
  #49
Medlem
Det bästa med julen är att det ges tillfälle att åka till Thailand eller nått annat land och skippa allt vad julmat julklappar är
Citera
2017-12-05, 09:34
  #50
Medlem
Mat, dryck, sällskap och skinka för att för en gångs skull låtsas att vi fortfarande är i Sverige och inte i Muslimistan.
Citera
2017-12-05, 09:37
  #51
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Mat, dryck, sällskap och skinka för att för en gångs skull låtsas att vi fortfarande är i Sverige och inte i Muslimistan.


Lite min känsla med .. Sen att man bor ute på landet utan stress eller stök gör det lilla extra .

5 min med bilen och man är i lilla Mogadishu igen. Fy fan
Citera
2017-12-23, 22:53
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Mat, dryck, sällskap och skinka för att för en gångs skull låtsas att vi fortfarande är i Sverige och inte i Muslimistan.

Håller med fullständigt, Julen kan ingen ta ifrån oss även om det finns typer som vill förinta den.
http://karpstryparn.blogspot.se/2017...-vara-jul.html
Citera
2017-12-23, 23:05
  #53
Medlem
Pastellfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Mat, dryck, sällskap och skinka för att för en gångs skull låtsas att vi fortfarande är i Sverige och inte i Muslimistan.


För mig känns julen (och andra högtider) viktigare för varje år som den pågående ockupationen fortgår. Det blir ett sätt att få en känsla av hur Sverige var för inte alls speciellt längesedan.

Staten kan vräka in hur mycket folk som helst men högtiderna är mina och dem kan de inte ta ifrån mig de asen.

Det jag gillar bäst med julen är maten, musten och det speciella ljus det blir här hemma när det lyses upp av stakar och gran.

God Jul på er!
__________________
Senast redigerad av Pastellfisk 2017-12-23 kl. 23:07.
Citera
2017-12-24, 09:54
  #54
Medlem
Slottsherres avatar
Ha, ha! Verkar som att många firar jul med att hata lite extra

Annars tycker jag det bästa med julen är alla snälla människor som försöker hjälpa dom som har det svårt. Frivilligorganisationerna får en otrolig tillströmning vid juletid. Sådana mänskliga änglar finns också, och det är dom som gör julen God.
__________________
Senast redigerad av Slottsherre 2017-12-24 kl. 10:46.
Citera
2017-12-24, 12:22
  #55
Medlem
bara att passa på att njuta för snart kommer rgeringen förbjuda julfirande för att inte mussarna ska känna sig kränkta
Citera
2018-01-01, 06:57
  #56
Medlem
Skattebrotts avatar
Julstämningen byggs upp av traditionella detaljer såsom:

Doft från pepparkakor och pepparkakshus
Glögg
Doft från julgran
Stearinljus, julgransljus och ljusslingor
Julpyntet
Julbordet och dess speciella rätter
Julsnö, snögubbar och snölyktor
De speciella julsångerna (min favorit är faktiskt "nykomligen" Nu kommer det tomtar med Fronda)
Ljud från änglaspelet
Datumljus och adventsljus
Lucia den 13 dec
Julruschen i varuhus

Här i USA har vi också varuhustomtar och julparader och äggtoddy (egg nog). Sedan finns det vissa kristna jävlar som har julkrubbor också.
Citera
2018-01-01, 15:18
  #57
Medlem
alluns avatar
Att stirra in i väggen och känna tomheten och hatet susa över en. Att gråtskrikrunka i duschen till Di Leva.
Citera
2018-02-18, 05:32
  #58
Medlem
Pungsvings avatar
Det bästa att se jultomten anlända i släden och se hur stor den är och allt gnistrar i mörkret och magin och hur han svävar.
Citera
2018-02-18, 06:07
  #59
Medlem
Opportunitiess avatar
Det bästa med julen är all snö på taken, alla förväntansfulla barn, tomten och hans spänstiga renar, julmaten och julpilsnern och snapsen i goda vänners och familjs lag, eller inte!.. Nej det bästa med julen är att då mår st0ckis som bäst. Det mitt herrskap, är det bästa med min jul.
Citera
2018-02-18, 10:25
  #60
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Allt.
Men det är något alldeles speciellt med alla ljusen, både de elektriska och de levande, och alla färgerna, och då mest rött, och lukterna från gran och hyacinth och glögg och pepparkakor.
Allt med julen är ljuvligt!

Hur kunde jag glömma musiken, all den vackra julmusiken?:-))
Längtar alltid till kommande jul när en jul nyss har avslutats. Bara 10 månader kvar nu:-D
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback