Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-02-28, 19:11
  #61
Avstängd
Maten
Citera
2022-12-20, 15:07
  #62
Medlem
Stearingljus i julgranen med tårtljus om man vill testa gränsen ordentligt.
Citera
2022-12-20, 15:10
  #63
Medlem
Foliekavajs avatar
Musten.
Citera
2022-12-21, 16:49
  #64
Medlem
Lite extra ledighet
Citera
2022-12-21, 19:31
  #65
Medlem
Ördögs avatar
Det bästa med julen? Tja, kanske insikten om att man själv nu, betryggande långt inne i medelåldern, har upplevt tillräckligt många jular för att man ska bli helt oemottaglig för konsumtionshetsen. Och det är också bra att slippa julstressen eftersom man har förmånen att kunna jobba under hela helgen. Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar, som en viss Karl-Bertil brukar konstatera varje julafton.
Citera
2022-12-21, 21:14
  #66
Medlem
Man är ledig och kan ta en virre när man vill, så länge man inte varit korkad nog att lova köra bil nånstans.
Citera
2022-12-22, 00:41
  #67
Medlem
Flashbackatmes avatar
Att den är över och sen supa skallen av sig pä juldagen innan det blir röj på krogen.
Citera
2022-12-23, 15:45
  #68
Moderator
Jultrollets avatar
Jag trivs med julpyntandet och pysslandet inne när det är kallt utomhus. Att hänga upp stjärnor, klä granen, tända ljus och få det sådär extra varmt och mysigt. Det är det bästa med julen.

Jag tar det ofta lugnt, slipper fara runt och träffa släktingar jag inte umgås med annars, släntrar runt i myskläder på julafton och äter det jag tycker bäst om av julmaten. Ingen julklappsstress, vi byter något litet vi önskat oss, och allt blir som det blir.
Citera
2022-12-23, 15:49
  #69
Medlem
grungewhores avatar
Att vara salongsberusad runt lunch, ta en tupplur vid kalle anka, skrämma skiten ur ungarna som bensinluktande tomte och sen spöa kärringen när barnen lagt sig.

Jag vet inte, jag firar inte jul. Men som barn var det allt möjligt; dofterna av gran, mat etc, godis, presenter...
Citera
2022-12-23, 20:46
  #70
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngirl
Jag tycker själva stämningen, att alla känns lite lite mer snälla och folk är mer generösa. Men det bästa är nog snön och att köpa julklappar

Vad tycker ni är det bästa med julen?

Nu skapade du tråden 2013 men det borde vara dödsstraff på att starta såna här ångestladdade trådar.
Här kommer man hem och försöker varva ned efter veckor av onödig stress som julen tvingar fram. Dagen före julafton drar kärringen i slutväxeln också och jag kräks av allt jag tvingats till att stå ut med för att göra henne glad.

Hemmet ser ut som ett jävla barndagis med äckliga tomtar och skit överallt, en belysning som tar 30 minuter att släcka ner varje gång man ska gå och lägga sig.

Och så råkar man se den här rubriken swisha förbi när man skrollar i forumet.
Tänker lite för mig själv, "Är den här människan idiot?"

Gör er av med kärringen innan det blir jul, för det ni annars kommer att få utstå sätter spår i själen för all framtid.

Ränna runt i veckor och köpa en jävla massa mat som kostar lika mycket som det där drömhuset man alltid velat ha. Maten ska bara användas en dag i alla fall, för resten kastar man åt helvete eftersom man inte klarar av att spy hur många dagar som helst (är rädd om mina tänder).

- Du glömde prinskorven!
- Är du seriös?
- Nu får du åka tillbaks och köpa den. Herregud, dom kommer ju imorgon!


Väl tillbaks med prinskorven så kommer hon på att vi inte har tänkt på julmust, så jag får åka iväg igen och så håller det på långt fram till affärerna stänger.

- Men köp skiten själv då!
- Tror du jag klarar av att göra allt, jag pyntar ju hela hemmet!
- Ja, det som du tycker är roligt. Grovgörat får ju fan jag stå för. Jag vill inte fira den här äckliga julen!
- Gud vilken tråkig jäkel du är. Kan du inte bjuda till bara en dag om året?
- Du, jag har slavat för dig i veckor nu. Pengarna rinner ur fickorna, jag får ränna runt hela stan för att köpa barnleksaker och annan skit som du kan köpa själv. Du står ju bara i mjukisarna och leker hela dagarna. Det är jag som är ute på slagfältet!
- Men kom igen nu!
- Ser du den där lilla matkassen jag har ställt där, den kostade 500 spänn och det är bara tre grejer i den. Jag ska inte ens äta av innehållet!
- Det är tanken som...
- Nej, det finns ingen tanke bakom det. Vet du i hur många affärer jag har varit för att hitta den där lilla bögtomten du ville ha i just det fönstret?


Kassörskan i affären som aldrig annars hejar, säger idag plötsligt...
- Trevlig helg på dig, god jul!

Chockad över att människan faktiskt kunde prata tvingar jag fram ett leende och hälsar god jul tillbaks. Fan, folk i kön kunde ju nästan tro att vi var barndomskamrater.

Hela hemmet har förvandlats till en restaurang. Imorron smäller det! Inte en ledig yta i hela hemmet. Vartenda bord och varenda stol vi äger har kommit upp från källaren. För imorron kommer alla hit, som alltid. Vi ska sitta och låtsas tycka om varann, fast vi under resten av året vet hur mycket vissa av oss avskyr varann. Vi ska äta alla kassar jag har släpat hem under flera veckors tid, vi ska bajsa ur oss alla pengar jag har lagt ut, bara några timmar efteråt. Snart uppe i två månadslöner på all skit jag har lagt ut. Julbockar, filtar, julgardiner, stjärnor och sån skit jag annars skulle slänga om jag såg att jag hade i min ägo.

Men nej, nu ska allt fram istället och mitt i allt ska man sitta och försöka vara social i flera timmar också. Inte kan man gå undan heller när man tröttnar på eländet. Middagsluren får man ta när klockan har blivit 24:00, om man inte redan sitter och snarkdreglar i soffan och får höra hur tråkigt det är att man inte orkar vara social i ett dygn.

- Lyckat, säger kärringen när alla äntligen har gått hem.
- Förjävligt säger jag och går och lägger mig.

Dagen efter ska man träffas igen för att slaska i sig alla rester. Då brukar jag säga att jag har fått extra arbete på jobbet. Sen slaggar jag på soffan i det lilla personalrummet!

Nej du TS, det finns inget som är bra med julen, annat än att göra barnen glada.
Citera
2022-12-29, 01:22
  #71
Medlem
Julstämning
Träffa familjen ännu mer
Musiken
Maten
Ge presenter (och få, men gillar att ge mer)
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback