Citat:
Så de är förälderns fel att barnet blir handikappat? Du lägger alltså en sådan skuld i förälderns händer? Som redan skuldbelägger sig själv varje dag? I mitt fall var det Södersjukhuset i Stockholms fel. Timothy var frisk i graviditetsvecka 40. Lex Maria och Patientförsäkringen blev inkopplat och ett vårdfel blev konstaterat, vi har fått skadestånd. Tycker du fortfarande att det är mitt fel?
Vet inte om du med mening föröker göra dig till åtlöje? Att föräldrarna har ansvaret är inte detsamma som att det är deras fel. Omöjligt att ta dig seriöst. Du framstår mer och mer som en egoist som bara bryr sig om sitt egna.
Citat:
Fan du är så empatilös att klockorna stannar. Jag brukar inte önska andra människor olycka men du är verkligen en sån man en dag hoppas att du hamnar i rullstol eller får en annan i din närhet handikappad. Då ska jag stå där och säga att "äh, du får lösa och bekosta det själv.. skyll dig själv som är handikappad. Vadå solidariskt samhälle? Här tänker vi bara på oss själva och förstår inte innebörden av medmänniska tyvärr. Din mamma och pappa kan väl skita i sina jobb och liv och stanna hemma och vårda dig dag in och dag ut?"
Vad vill du att jag ska svara på det här? Du önskar andra människor till rullstolen. Du är uppenbarligen bitter över att ha fött ett missbildat barn. Är det någon som är empatilös är det du. Ta ditt ansvar som förälder och sluta tro att farbror staten ska betala för allt du själv inte vill.