Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-11, 17:10
  #1
Medlem
maxzs avatar
NL20, inga reads mer än att han inte verkar vara helt efterbliven. 24/20 något över 40 händer.

Hur är min squeeze-sizing?




När jag tar denna linjen, kan jag checka turn? Eller bör jag checka flopp och låta han hitta någonting på turn? Hur är min betsizing flop och turn?
Citera
2013-11-11, 18:00
  #2
Medlem
Pattcancers avatar
Själv hade jag betat ut hårdare än halvpott på turn, halvpotten skriker monsterhand. Hade du betat tillexempel 7-8 dollar på turn (70-80% av potten) så får motståndaren lättare att slå om/ställa med en svag kung eller kanske till och med JJ/A9. Spela alla nöthänder hårt preflop och träffar du, som du gjorde i det här fallet en triss, så beta 3/4 pott och slowspela ytterst sällan.

Sen tycker jag att du betade lite väl svagt i floppen, även där borde du ha lagt in en 3/4 av potten. Man vill inte bjuda in en hand som 10/8 så pass billigt, särskilt när ni båda har djupa stackar. Svårt att lägga en floppad triss om river hade varit en tvåa.
__________________
Senast redigerad av Pattcancer 2013-11-11 kl. 18:10.
Citera
2013-11-12, 08:09
  #3
Medlem
Hade bettat klart mer på flopp. De händer han synar med/floatar med gör det i alla fall. Typ 4,50 ish.

Gillar som standard bett turn med, men kan mot vissa spelare se en check som alternativ. Finns flera som då gärna hugger hårt...
Citera
2013-11-19, 02:02
  #4
Medlem
Finns inte så många incitament att inte vara rätt straight forward på micros.

Jag brukar rätt ofta ändra min approach vid samma monsterträff att spela halvpott på flop som ett helt vanligt fortsättningsbet, för att sedan låtsas "ge upp" på turn och hoppas motspelaren blir kreativ eller får för sig att värdebeta en sämre hand.

Men oftast är det nog mer pang pang som gäller. €4 på floppen, €8 på turn och få in degen på rivern.
Citera
2013-11-22, 23:59
  #5
Medlem
TerryTibbss avatar
3bet lite för stort, c-bettet på tok för litet. Många gillar att floata på den här nivån. Du förlorar värde när du inte cbettar större och det blir 'svårare' att få in degen på senare gata.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback