Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-11, 09:05
  #1
Avstängd
Mikroprocessors avatar
Det är bra jag av alla mina kompisar som läser på universitet. Resten sitter bara hemma eller försöker hitta något enkelt jobb för att senare supa på helgerna.

Varför är det så?
Känner du igen dig?
Citera
2013-11-11, 09:10
  #2
Medlem
JAG har personligen ett "enkelt" jobb och pluggar inte för tillfället. Jag sparar dock pengarna för att resa och uppleva världen innan jag börjar plugga. Det tycker JAG är ett mycket smartare sätt att spendera sina första vuxenår på än att plugga redan direkt efter gymnasiet.
Citera
2013-11-11, 09:11
  #3
Medlem
NEEEXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikroprocessor
Varför är det så?
Jag tror det beror mycket på ens bakgrund, känns ditt umgänge/bostadsområde som typiskt akademiskt eller är det snarare arbetarkvarter du är uppväxt i?
Citat:
Känner du igen dig?
Nej, en del polare har det så. De verkar alla mer eller mindre deprimerade...
Citera
2013-11-11, 09:14
  #4
Medlem
NEEEXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToHellWithGod
JAG har personligen ett "enkelt" jobb och pluggar inte för tillfället. Jag sparar dock pengarna för att resa och uppleva världen innan jag börjar plugga. Det tycker JAG är ett mycket smartare sätt att spendera sina första vuxenår på än att plugga redan direkt efter gymnasiet.
Nu skrev ju TS iofs att de bara jobbar för att kunna supa på helgerna och nämnde inte heller någonting om att plugga direkt efter gymnasiet. Fick känslan av att han menar pay-check-to-pay-check-lirare som hänger på samma nattklubb vecka ut och vecka in.
Håller för övrigt med dig angående arbetserfarenhet och resande innan studier.
Citera
2013-11-11, 09:26
  #5
Medlem
Ah! Det är visserligen ganska tidigt på morgonen fortfarande
Citera
2013-11-11, 09:36
  #6
Avstängd
Mikroprocessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NEEEXT
Jag tror det beror mycket på ens bakgrund, känns ditt umgänge/bostadsområde som typiskt akademiskt eller är det snarare arbetarkvarter du är uppväxt i?
Det är lite blandat. Det finns akademikerumgänge där jag bor. Dessa går runt med modekläder som inte sticker ut, t.ex Ralph Lauren skjortor med den lilla logon. Hänger ofta på bibliotek eller café. Instagram, facebook. Iphone. Fint uppklädd varje dag. Är säkert med i MUF eller CUF. Kallar sig för "liberal", men förespråkar ren kommunism osv.

Sen finns det dom som kör diesel volvo/mercedes och bränner däck. Snusar, bär xxxl tröjor för dom är för fet. Snackar bondigt.

Sen finns det spel-nörd-gänget. Det är ungefär mitt gäng. Men jag är en blandning av alla dessa tre.
Vi alla har varit mycket bekanta med datorer. Mina kompisar spelar alltid spel och jag håller på med Linux/C/Arduino/matematik/fysik med mera. Det är svårt att avgöra. Jag har alltid varit "nörden" i mitt uppgänge och när mina kompisar brukar alltid fråga mig om svar till frågor dom har fått för dom själva säger att dom är feta & korkade.
__________________
Senast redigerad av Mikroprocessor 2013-11-11 kl. 09:40.
Citera
2013-11-11, 10:22
  #7
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikroprocessor
Det är lite blandat. Det finns akademikerumgänge där jag bor. Dessa går runt med modekläder som inte sticker ut, t.ex Ralph Lauren skjortor med den lilla logon. Hänger ofta på bibliotek eller café. Instagram, facebook. Iphone. Fint uppklädd varje dag. Är säkert med i MUF eller CUF. Kallar sig för "liberal", men förespråkar ren kommunism osv.

Sen finns det dom som kör diesel volvo/mercedes och bränner däck. Snusar, bär xxxl tröjor för dom är för fet. Snackar bondigt.

Sen finns det spel-nörd-gänget. Det är ungefär mitt gäng. Men jag är en blandning av alla dessa tre.
Vi alla har varit mycket bekanta med datorer. Mina kompisar spelar alltid spel och jag håller på med Linux/C/Arduino/matematik/fysik med mera. Det är svårt att avgöra. Jag har alltid varit "nörden" i mitt uppgänge och när mina kompisar brukar alltid fråga mig om svar till frågor dom har fått för dom själva säger att dom är feta & korkade.
Svaret är ju självklart, alla är kanske inte lika matematiskt begåvade som du och då är det svårt att hitta motivation till programmering/matte/fysikstudier och hobbyn.

F.ö. så låter akademikerna i ditt grannskap som fåniga attention-whores, typiskt medelklass beteende att försöka göra sig speciellare än man är. Cafèsittande, iphones, fula märkeskläder med enoorm logga....
Citera
2013-11-11, 10:48
  #8
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikroprocessor
Det är bra jag av alla mina kompisar som läser på universitet. Resten sitter bara hemma eller försöker hitta något enkelt jobb för att senare supa på helgerna.

Varför är det så?
Känner du igen dig?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m5...3ybjo1_400.png

Antiintellektualism är coolt i dagens vulgärkapitalistiska samhälle.

Fitta är trevligare än matte.
Citera
2013-11-11, 13:06
  #9
Medlem
kanske för att så många av dagens ungdomar i sverige är negrer?

jag är själv väldigt intresserad av vetenskap och teknik
Citera
2013-11-11, 13:23
  #10
Avstängd
Mikroprocessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Svaret är ju självklart, alla är kanske inte lika matematiskt begåvade som du och då är det svårt att hitta motivation till programmering/matte/fysikstudier och hobbyn.

F.ö. så låter akademikerna i ditt grannskap som fåniga attention-whores, typiskt medelklass beteende att försöka göra sig speciellare än man är. Cafèsittande, iphones, fula märkeskläder med enoorm logga....:lol:

Det finns dom ja.
Citera
2013-11-11, 13:25
  #11
Avstängd
Mikroprocessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whitebread
kanske för att så många av dagens ungdomar i sverige är negrer?

jag är själv väldigt intresserad av vetenskap och teknik

Alla negrer där jag bor är getto-wannabe och 0 i IQ. Slåss ska dom alltid göra. Tror det inte finns en neger i min stad som har inte haft en poliskontakt.
Citera
2013-11-11, 13:34
  #12
Medlem
gandhis avatar
Pluggar du till ingenjör så kan du förvänta dig arbetslöshet efteråt. Varför inte ta det säkra före det osäkra och ta ett stabilt jobb istället för att plugga i fem år och sen hamna i samma situation som dina polare, bara fem år senare.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback