Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-25, 13:05
  #85
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Intressant att så många som klagar på den uppenbara vinklingen och propagandan i svensk MSM typ Aftonblaskan och Excessen blint sväljer allt RT prånglar ut och tycker de är "opartiska" bara för att de är anti-väst
Citera
2016-10-25, 19:20
  #86
Medlem
Darkwing Ducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Det otäckaste o detta är den ökade krigshetsen från främst UK sida mot Ryssland. RAF (tror jag de heter i UK, Royal Air Force) fick klartecken att varje pilot i Syrien fick skjuta ner ett ryskt flygplan. "Om de misstänkte en rysk attack"

Vi lever i spännande tider.
Och här bevisar du precis att du är en godtrogen, lättlurad måltavla för den ryska propagandan (eller annan vinklad propaganda, för den delen). Sputnik har vinklat en helt normal instruktion till att framstå som krigshets och ett hot mot det supersnälla Ryssland. (För de berättade väl inte varför ryska flygplan finns i Syrien?)

Självklart får flygförarna i Syrien order/tillåtelse att skjuta ned andra flygplan som anfaller. Det är helt normala "Rules of engagement" i krigszoner, motsvarande order gäller garanterat även i fred. Här hemma får t.ex. vårt flygvapens incidentberedskap skjuta verkanseld mot fiender. Detsamma gäller flottan, och regelverket som styr detta heter i Sverige IKFN (Instruktion för Krigsmakten i Fred och Neutralitet). Säkert gäller motsvarande regler även för brittiska och ryska flygförare som bevakar deras eget luftrum. Den enda skillnaden är väl att de ryska flygförarna också får skjuta på sjukhus och FN-konvojer som "anfaller" dem från marken.
Citera
2016-10-26, 17:57
  #87
Medlem
Quattroportes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
En fråga är, deras TV verksamhet (den engelskspråkiga), var bedrivs dem? Är det i Moskva eller London?

RT International sänder i alla fall från Moskva, de brukar också informera om lokal tid i Moskva innan nyhetssändning. Sen har nog RT UK sina sändningar från London och RT US från Washington DC.
__________________
Senast redigerad av Quattroporte 2016-10-26 kl. 17:59.
Citera
2016-10-26, 18:30
  #88
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
En fråga är, deras TV verksamhet (den engelskspråkiga), var bedrivs dem? Är det i Moskva eller London?
RT UK sänder från London och RT America sänder från Washington...tror jag lite osäker på den sista.

Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Och här bevisar du precis att du är en godtrogen, lättlurad måltavla för den ryska propagandan (eller annan vinklad propaganda, för den delen). Sputnik har vinklat en helt normal instruktion till att framstå som krigshets och ett hot mot det supersnälla Ryssland. (För de berättade väl inte varför ryska flygplan finns i Syrien?)
Självklart berättar de att de finns ryska plan i Syrien. Hela Clintons "No Fly Zon" - klassikern från Libyen och liknande som hon vill införa även i Syrien (gäller alla plan, förutom amerikanska) samt de fakto att då Ryssland gick in i Syrien (legalt, på efterfrågan från Regeringen i Danaskus) tryckte man tillbaka ISIS ordentligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Självklart får flygförarna i Syrien order/tillåtelse att skjuta ned andra flygplan som anfaller. Det är helt normala "Rules of engagement" i krigszoner, motsvarande order gäller garanterat även i fred. Här hemma får t.ex. vårt flygvapens incidentberedskap skjuta verkanseld mot fiender. Detsamma gäller flottan, och regelverket som styr detta heter i Sverige IKFN (Instruktion för Krigsmakten i Fred och Neutralitet). Säkert gäller motsvarande regler även för brittiska och ryska flygförare som bevakar deras eget luftrum. Den enda skillnaden är väl att de ryska flygförarna också får skjuta på sjukhus och FN-konvojer som "anfaller" dem från marken.
Vad gör NATO där då? Invaderar ännu ett annat land, krigat för fred och demokrati och folket i Syrien?

Hursomhelst, du missar poängen. Min oro för krig är knappast obefogad, hur man än vänder och vrider på det eller bara läser (((svenska tidningar))) och får sin propagandan därifrån.

Radio Sputnik intervjuar George Galloway om de bankkonton som blivit nerstängda för RT UK. En man jag har förtroende för sedan förr och lyssna på de han säger, stämmer inte det?
Folk flyr BBC i England, vi går mot ett WW3 och att kunna kontrollera informationsflödet är viktigt.

Man har gjort bort sig ordentligt i UK
Medias lögner i Syrien - Sjukt!
Den 4 oktober var den sinnesjuka massmedias favorit jihadister tillbaka i ett reportage från East Aleppo, på Channel 4 och klippet fick så mkt kritik att de tog ner det, folk ser igenom propagandan och flyr därför till alternativ som RT!
Channel 4 UK Propaganda News ..och du kallar mig godtrogen
Citera
2016-10-26, 19:03
  #89
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
RT UK sänder från London och RT America sänder från Washington...tror jag lite osäker på den sista.



Det kanske kan komma att ändra nu, med tanke på frysta bankkonton?
Citera
2016-10-26, 19:32
  #90
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Tycker RT har gått ner sig. Det är inte lika många intressanta reportage och mer rysk propaganda.

RT och RT America har dessutom totalt olika karaktär sedan nåt år tillbaka. RT America verkar ha tagits över av SJWs för numera så är det Black Lives Matter-reportage, hyllningar till Bernad Sanders och liknande som verkar dominera.

Vill man destabilisera USA är nog BLM ett bra alternativ.
De kan hålla på i all oändlighet med att göra sig en karriär av att vara negrer i stället för att göra något vettigt av livet. Perfekt.

Å andra sidan kan BLM-tramset bli en perfekt ridå för USA, som tar de stora massornas uppmärksamhet från riktiga inrikes/utrikesfrågor.
Citera
2016-10-27, 13:18
  #91
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Det kanske kan komma att ändra nu, med tanke på frysta bankkonton?
Ja de är möjligt, vet inte riktigt hur sånt där funkar och det verkar inte som RT gör heller, av de jag sett från deras uttalande. RT har använt samma bank i samma 10 år utan problem tills de fick ett brev att allt sades upp och tillgången fryses. Senast jag hörde var att de letade efter alternativ men finansjudarna lär väl hålla ihop.
Men RT är ett stort mediahus och jag vet inte om det är absolut nödvändigt att ha en bank i det land man sänder ifrån?
Citera
2016-10-27, 15:43
  #92
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Ja de är möjligt, vet inte riktigt hur sånt där funkar och det verkar inte som RT gör heller, av de jag sett från deras uttalande. RT har använt samma bank i samma 10 år utan problem tills de fick ett brev att allt sades upp och tillgången fryses. Senast jag hörde var att de letade efter alternativ men finansjudarna lär väl hålla ihop.
Men RT är ett stort mediahus och jag vet inte om det är absolut nödvändigt att ha en bank i det land man sänder ifrån?

Det bör givetvis gå utmärkt att ha ett bankkonto på Malta eller i Sverige, även om utlandsärenden tar någon dag extra.
Citera
2016-11-19, 19:49
  #93
Medlem
Bultmans avatar
Jag har undrat rätt mycket vad det är för typ av amerikanska journalister som bestämmer sig för jobba på Russia Today och blir inte klok på det hela. Det känns som att det är rätt konservativa högermänniskor, men sådana amerikaner brukar ju kännetecknas av en stark patriotism så jag har så väldigt svårt att förstå att de i så fall skulle vilja jobba på en rysk regimvänlig nyhetskanal. Finns det någon som kan reda ut det hela åt mig?
Citera
2016-11-21, 15:35
  #94
Medlem
Russia Today är rätt sjuka. Deras kommentarsfält är mest intressanta. Alltid är det judar och Putin det snackas om. En del är såklart jävligt rimligt, men de flesta är rätt tomtiga.
Citera
2016-11-22, 16:05
  #95
Medlem
Stabskaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bultman
Jag har undrat rätt mycket vad det är för typ av amerikanska journalister som bestämmer sig för jobba på Russia Today och blir inte klok på det hela. Det känns som att det är rätt konservativa högermänniskor, men sådana amerikaner brukar ju kännetecknas av en stark patriotism så jag har så väldigt svårt att förstå att de i så fall skulle vilja jobba på en rysk regimvänlig nyhetskanal. Finns det någon som kan reda ut det hela åt mig?

De amerikanska journalister som jobbar för Russia Today är inte uteslutande, eller ens huvudsakligen, "konservativa högermänniskor". De kommer från alla möjliga politiska läger och har ganska fria tyglar att säga vad de vill. Ett exempel på en typisk vänstermänniska är Thom Hartmann som basar för programmet The Big Picture:

https://en.wikipedia.org/wiki/Thom_Hartmann

Den som inbillar sig att RT tvingar sina medarbetare att slaviskt anamma Kremls ståndpunkt i varenda fråga kan ta sig en titt på den aggressiva hatkampanj mot Donald Trump som Hartmann har bedrivit under hela valrörelsen, exempelvis sådant här:

Make America Grope Again

https://www.youtube.com/watch?v=l-7e15mtfks

Do We Need a Groper in Chief

https://www.youtube.com/watch?v=mTJDMjHDQDU

Från ryskt håll har man som bekant hoppats på seger för Trump, då detta potentiellt kan leda till att USA överger sin nuvarande aggressiva konfrontationspolitik gentemot Ryssland.
Citera
2016-11-24, 03:02
  #96
Medlem
Arbetarbroders avatar
EU har beslutat att genomföra motåtgärder mot "Rysk Propaganda" dvs RT och Sputnik News är någonting som ska bekämpas. Allt givetvis i "demokratins" namn.
https://southfront.org/european-parl...an-propaganda/

Obehagligt.. Inte längesedan frysningen av RT UK i Storbritannien och nu detta..senast igår hörde jag jämförelsen med "Rysk Propaganda" med hur man ska hantera Daesh Propaganda
Säga vad man vill om RT men jämföra det ISIS Propaganda är skevt.

Länk till RT → https://www.rt.com/news/367922-eu-re...russian-media/

EDIT:
Sputnik News → https://sputniknews.com/columnists/2...ing-fake-news/

Försökte hitta hur kontrollerad systemedia i väst skriver, men hittade inget. Dock bara en snabb sökning på mobilen så beror nog på mina Google-Skillz snarare än att inget skrivits.

EDIT2: Hittade vad som ser ut vara EU egna Officiella propaganda-organ → http://www.europarl.europa.eu/news/e...161118STO51750
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2016-11-24 kl. 03:15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback