Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-12-21, 08:55
  #133
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
https://www.youtube.com/c/RuptlyTV/videos

Har precis upptäkt youtubekanalen Ruptly (2+ miljoner prenumeranter) och jag slås av hur dom visar hela världen i korta inslag på 1-5 minuter på ett sätt som man bara kan drömma om att svensk tv skulle ha gjort.

I Sverige sitter journalisterna på sina höga hästar, SVT's Rapport och Aktuellt som bekostas med skattepengar, samtidigt blir dom krossade fullständigt av en youtubekanal som startades 2012!

SVT's aktuellt ikväll tog upp följande:

- SJ ställer in 100 avgångar.
- Nej till bidens reformpaket.
- Influensafallen ökar bland skolbarnen.

Som jämförelse är detta bara några av alla nyheter det senaste dygnet från Ruptly:

"France: Two women held hostage in Paris by man armed with knife"
"Germany: 1 assumed dead, 8 injured after lorry crashes into military vehicles in Bavaria"
"Las Vegas charter flight company takes its customers to the 'mile high club'"
"Denmark: Copenhagen faces new proposed COVID restrix ahead of Xmas"
"Live from Paris as hostage situation takes place"
"Germany: Police raid illegal rave under highway bridge in Hamburg"
"122 years and counting - Iranian appears to be oldest person in world"
"Chile: Celebrations after 35-year-old leftist Gabriel Boric wins presidential election"
"Belgium: Clashes erupt following protest against renewed COVID restrix in Brussels"
"Kazakhstan: Soyuz MS-20 crew returns to Earth from ISS"
"Austria: Vienna residents commemorate COVID-19 victims with "Sea of Lights""
"UK: London Wembley stadium turned into vaccination centre"
"Sudan: Drone footage captures hundreds of thousands rallying in Khartoum"
"Spain: Residents begin to return La Palma volcano exclusion zone after toxic gas risk cleared"
"Turkey: Protesters rally in Istanbul against economic policies amid rising inflation"
"Philippines: Drone captures extensive damage caused by Typhoon Rai in Cebu"
"Spain: Hundreds march with torches in Barcelona for political prisoners amnesty"
"France: Clashes break out between police and Algerian fans amid Arab Cup win celebrations in Paris"

Men svenska folket kommer gå och lägga sig nöjt med att ha fått reda på att SL ställt in avgångar, senaste USA-nytt angående Biden och att skolbarn fått influensa.

Men inte ett jävla dugg kommer dom känna till om vad som sker i Frankrike, Tyskland, Danmark, Chile, Belgien, Kazakhstan, Österrike, Sudan, Spanien, Turkiet, eller Filippinerna.

Och så har det sett ut.
I alla år.

SVT skiter i en nyanserad balanserad rapportering och följer de socialdemokratiska agendan där endast politiskt korrekt innehåll projeseras på pöbeln för att hålla massan lugn och rösta rätt
Citera
2021-12-21, 11:51
  #134
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade ämnen.
/Mod.
Citera
2021-12-21, 17:48
  #135
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViscountMonty
Nej, SVT och BBC har bias, RT/Ruptly/Sputnik osv är ren rysk propaganda.
Ha ha ha, SVT och BBC är partiska - medan RT är propaganda, säger du.

Ja, för att SVT är sannerligen inte en propagandakanal..
Citera
2022-02-13, 00:25
  #136
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
kollar ofta deras livesändningar från protester av skilda slag, mest från storstäder runtom i Europa - att dom supportas av Putin gör mig ingenting då de sänder rakt av utan redigering, absolut ärliga kamerabilder!!!

Att det är ett selektivt urval av protester stör dig inte?
Citera
2022-02-13, 18:57
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Att det är ett selektivt urval av protester stör dig inte?

Absolut inte, ser naturligtvis på andra kanaler även de med selektivt urval, det ligger i sakens natur, se på SVT, BBC, ja vilken media som helst alla vill visa sin syn på vad som anses vara av nyhetsvärde.

Rekommenderar att du tittar på RT / Ruptly när det demonstreras i Europas större städer, vad jag kan avgöra visas det utan censur, de låter bara kameran gå, inget vilseledande snack bara ren verklighet i realtid.
Citera
2022-02-13, 20:39
  #138
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BummingAround
Absolut inte, ser naturligtvis på andra kanaler även de med selektivt urval, det ligger i sakens natur, se på SVT, BBC, ja vilken media som helst alla vill visa sin syn på vad som anses vara av nyhetsvärde.

Rekommenderar att du tittar på RT / Ruptly när det demonstreras i Europas större städer, vad jag kan avgöra visas det utan censur, de låter bara kameran gå, inget vilseledande snack bara ren verklighet i realtid.

Jag följde RT/ Ruptly i timmar under flera lördagar när det de gula västarna demonstrerade. Jag kunde däremot inte följa demonstrationerna runt om i Serbien i höstas. Märkligt? Nej, den serbiska statsledningen i landet är ju på väldigt god fot med Moskva… Och hur många demonstrationer har du kunnat följa i Ryssland?

Vid ett tillfälle i Paris intervjuade Ruply bl.a. två rysktalande kända franska högerextremister som "slumpmässigt" dök upp från ingenstans på Champs Elysée och som fick lägga ut texten länge och väl. Ruply fann däremot aldrig någon som var emot protesterna….

Apropå "inget vilseledande snack" gick rysspropagandan i en fälla vid en motdemonstration till de gula västarna- les foulards rouges, då en fransman dök upp med en EU-flagga och sade knäppa saker som passade Ruply som hand i handsken. Problems var bara att allt var ett skämt.

https://www.francetvinfo.fr/economie...t_3164917.html
Citera
2022-02-14, 11:26
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag följde RT/ Ruptly i timmar under flera lördagar när det de gula västarna demonstrerade. Jag kunde däremot inte följa demonstrationerna runt om i Serbien i höstas. Märkligt? Nej, den serbiska statsledningen i landet är ju på väldigt god fot med Moskva… Och hur många demonstrationer har du kunnat följa i Ryssland?

Vid ett tillfälle i Paris intervjuade Ruply bl.a. två rysktalande kända franska högerextremister som "slumpmässigt" dök upp från ingenstans på Champs Elysée och som fick lägga ut texten länge och väl. Ruply fann däremot aldrig någon som var emot protesterna….

Apropå "inget vilseledande snack" gick rysspropagandan i en fälla vid en motdemonstration till de gula västarna- les foulards rouges, då en fransman dök upp med en EU-flagga och sade knäppa saker som passade Ruply som hand i handsken. Problems var bara att allt var ett skämt.

https://www.francetvinfo.fr/economie...t_3164917.html

Det du skriver är säkert sant, jag liksom de flesta normalbegåvade vet att Ruptly o RT agerar i Ryska statens intressen. Själv har jag inte lyssnat på några intervjuer i samband med protester/upplopp utan mest tittat som du själv nämner på de många stora gula-västarna demos för några år sen, där polis o civila går upp o ner längs boulevarderna o ibland bankar på varandra. Demos i Serbien eller Ryssland finns säkert, inget jag är intresserad av, du är väl inte emot människans frihet att titta på vad individen själv väljer av utbudet?

Ibland visas polisvåld, ibland rena ligistfasonerna från demonstranterna, rå verklighet alltså - jag lägger ingen djupare analys vem som står bakom kameran, bilder är bilder. Men i sanningens namn finns numera ofta andra mer privata you-tubare som visar vad som samtidigt pågår, jag väljer mer o mer dessa, bilder är i stort samma, noterar ingen skillnad i rapporteringen av det som händer på gatorna.
Citera
2023-06-18, 10:20
  #140
Medlem
Gulsporrens avatar
RT sänder live 24/7 på Rumble. Bra kvalitet och mer objektiva än t ex statliga SVT om man är intresserad av omvärldens händelser

https://rumble.com/c/RTNews
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback