Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-10, 17:54
  #1
Medlem
Hej fb.

Har ett ganska så jobbigt problem med datorn, mitt tangentbord verkar spöka och spammar ----------. Detta gör det omöjligt för mig att logga in. Antar att de är för att jag spillt vatten på skiten men jag har ingen aning om vad fan jag ska göra.

Tack på förhand.

-john
Citera
2013-11-10, 17:58
  #2
Medlem
sommarlovs avatar
Skaffa ett billigt USB-anslutet tangentbord och använd det tills vattnet har torkat bort, kan ta någon vecka...
Citera
2013-11-10, 18:06
  #3
Medlem
Jo jag har ett separat, men kan inte logga in på windows och vet inte hur man ska inaktivera laptopens tangentbord utan att kunna logga in.
Citera
2013-11-10, 18:17
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttbuster
Jo jag har ett separat, men kan inte logga in på windows och vet inte hur man ska inaktivera laptopens tangentbord utan att kunna logga in.
Aha, du menar att interna bordet skriver spontant!?

Blir svårare, beroende på modell kan man fysiskt koppla ur det, annars vet jag inte...
Citera
2013-11-10, 18:19
  #5
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttbuster
Jo jag har ett separat, men kan inte logga in på windows och vet inte hur man ska inaktivera laptopens tangentbord utan att kunna logga in.

Men varför ska du inaktiverar tangentbordet som innefattar på denna bärbara dator?

Plugga i ett vanligt tangentbord i en ledig USB-ingång och du kan där logga in på datorn.

Kör själv med ett vanligt tangentbord på en av mina bärbara datorer och det fungerar utmärkt.

Edit: jag kanske misstförstår TS
Citera
2013-11-10, 18:34
  #6
Medlem
Det är ett jätte misstag att du ens försökt starta datorn efteråt. Det är just när de försökte flera sabbade datorn efter att de spillde och varje sekund den har ström innebär en risk.

Egentligen ska man genast stänga av, riva ut batteriet och låta den vara helt strömlös under veckan som den ska torka.

Även om du tex svarar att det bara var lite vatten så är tangentbord felet ett tecken på att det kan bli värre om du inte reagerar direkt.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2013-11-10 kl. 18:54.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback