Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-09, 22:03
  #1
Medlem
Är detta ens möjligt? Det verkar ju så... men då borde det vara livsfarligt att sälja sin mobiltelefon till någon annan. Och ännu farligare att tappa bort den. Tex. min mobil blir beslagtagen av polisen, jag har vid tidigare skede redan raderat sms, bilder och videos. Jag har efter detta formaterat om mobilen minst 2 gånger till fabriksdata. Kan polisen fortfarande få fram raderade filer? Isåfall hur? Lås oss även säga att filerna var sparade i både telefonen och minneskortet.

Ja, det är ju inte så konstigt att polisen kan återställa gamla SMS som är raderade. Eftersom din operatör har förmodligen tillgång till dina SMS och samtalslista. Men just bilder och videos är lite hederligt..

Finns det några andra krav när man ska göra en återställning av borttaget material från mobilen? Tex. en viss tid efter att informationen är raderad så måste återställningen ta fart. Eller finns det inga faktorer som måste begäras utan det är bara att ''återställa'' alltihop?

Kort sagt, är det möjligt att återskapa borttagna filer när som helst och var som helst? Isåfall hur utförs detta? Förstör polisen materialen som de hittar om de inte är kopplade till ett brott?

Finns ingen tråd(jo, från 2009, det har hänt mycket inom teknikvärlden sen dess) som diskuterar de här ämnet, inte ens på den svenska nätet. Så hur ligger de till egentligen?

Förlåt för de rörliga
__________________
Senast redigerad av underklassen 2013-11-09 kl. 22:06.
2013-11-09, 22:14
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har inget med Hårdvara PC / komponenter att göra.

Sök eller ställ frågorna under rätt forum där man behandlar frågor inom den mobila sektionen -> Telefoni och mobiltelefoner

//Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback