2013-11-08, 17:32
Medlem
hejsanhejsan, kortfattat:
Jag kör ett mobilspel där man får bättre saker (som normalt kostar pengar) om man får 5 kompisar att gå med i spelet genom facebook. Nu tänkte jag bara skapa 5 fake accounts på hotmail och facebook för att fixa detta. Det fungerade en gång men de andra accountet jag gjorde på facebook så sa de:

"Vi misstänker att detta inte är en riktig person osv osv."
Hur fään kunde de veta det?

Kan man kringgå detta lite snabbt?

mvh
Citera
2013-11-08, 17:36
Medlem
thejams avatar
Be dina polare göra ett acc lite snabbt? Fixar du en mail åt som dom kan regga med tar det väl inte så lång tid...
Citera
2013-11-08, 17:39
Medlem
Det finns väl en spärr som säger att x antal konton får skapas per dygn på just denna ip-adressen. Antagligen så kan du skapa ett nytt om några timmar.
Citera
2013-11-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Be dina polare göra ett acc lite snabbt? Fixar du en mail åt som dom kan regga med tar det väl inte så lång tid...

Sant, ska prova
Citera
2013-11-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skuddle
Det finns väl en spärr som säger att x antal konton får skapas per dygn på just denna ip-adressen. Antagligen så kan du skapa ett nytt om några timmar.

Testade även att regga ett acc med fakeip.org men samma sak -.-
Citera
2013-11-08, 17:55
Medlem
sexnolltvas avatar
Hotmailadresser kan du nog skapa hur många som helst och sedan får du väl ta telefonen och skapa massa konton på alla gratis wifi-ställen du kan hitta inne i stan. Typ McDonalds etc.
Citera
2013-11-08, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexnolltva
Hotmailadresser kan du nog skapa hur många som helst och sedan får du väl ta telefonen och skapa massa konton på alla gratis wifi-ställen du kan hitta inne i stan. Typ McDonalds etc.

Borde inte sidor såsom fakeip.org gå kring den spärren då? på datorn..
Eller fb kanske fixar de ändå :P?
Citera
2013-11-08, 23:56
Medlem
sexnolltvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youknowme4ever
Borde inte sidor såsom fakeip.org gå kring den spärren då? på datorn..
Eller fb kanske fixar de ändå :P?

Om du använder typ någon proxy (som jag tror att fakeip.org gör) så är det möjligt att facebook har blockerat vissa kända proxies eller så kan man inte göra fler konton via dom proxierna för att så många redan gjorts från den ipadressen. Prova så vet vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in