Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-04, 12:41
  #1
Medlem
Undrar bara, hur kommer det sig att det plötligt är några nya banker/köpare som är villiga att betala 30% mer än gårdagens kurs. Jag köpte in mig själv på 7kr igår och sålde av idag på 9kr. Är mycket glad och nöjd över dem tusenlapparna

Men jag undrar, varför händer detta? 30% är otroligt mycket mer, varför köpte inte dessa köpare igår vid 7 kr istället. Ingen ny information har ju framträtt och börsen är övrigt mycket sur. Kan det vara så att info läckt ut? Eller att de genom dessa förhållandevis mycket små köp vill få upp aktiekursen eftersom de äger mycket mycket större poster?!

Spekulera fritt! Förövrigt är Wnt. Research ett riktigt bra företag med stor potential
Citera
2011-10-04, 23:28
  #2
Medlem
Ingen som har en vettig teori? Är mycket intresserad :P
Citera
2011-10-05, 00:05
  #3
Medlem
jag uppmärksammade också det. kursen var upp hela 40% ett tag. det mest intressanta är väl att det inte bara var en aktör utan flera ENS,SHB samt SWB som handlade.

förmodligen vet dom att något är på gång. jag säljer inte på dessa nivåer ändå.

ska bli riktigt intressant att följa dom kommande dagarna. som du säger handlar man inte upp kursen till 10kr om man inte vet att det kommer ge avkastning.
Citera
2011-10-05, 13:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangover3
jag uppmärksammade också det. kursen var upp hela 40% ett tag. det mest intressanta är väl att det inte bara var en aktör utan flera ENS,SHB samt SWB som handlade.

förmodligen vet dom att något är på gång. jag säljer inte på dessa nivåer ändå.

ska bli riktigt intressant att följa dom kommande dagarna. som du säger handlar man inte upp kursen till 10kr om man inte vet att det kommer ge avkastning.

Jag hoppas att du har rätt! Sålde av mitt innehav somsagt men funderar att köpa in mig igen. Var tämligen säker på att kursen återigen skulle falla. Har däremot varit med om nåt liknande igen, flera nya banker går in, men sedan händer inget nämnvärt endå. Vi får väl hoppas! Har stor tilltro och hopp om Wnt!
Citera
2011-10-05, 16:50
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handbollen
Jag hoppas att du har rätt! Sålde av mitt innehav somsagt men funderar att köpa in mig igen. Var tämligen säker på att kursen återigen skulle falla. Har däremot varit med om nåt liknande igen, flera nya banker går in, men sedan händer inget nämnvärt endå. Vi får väl hoppas! Har stor tilltro och hopp om Wnt!


ja det är aldrig fel att sälja på rally, speciellt i den här aktien där det annars kan vara riktigt svårt att komma ut i vanliga fall.
Citera
2011-10-07, 10:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hangover3
ja det är aldrig fel att sälja på rally, speciellt i den här aktien där det annars kan vara riktigt svårt att komma ut i vanliga fall.

Ja, det var nog ett smart drag. Lyckats köpa på mig en del runt sju kr igen. Ska köpa till mig lite mer. Efter att dagligen i ett halvår granskat denna aktie känns det otroligt förutsägbar.
Citera
2013-11-07, 22:57
  #7
Medlem
WntResearch - WNT

WntResearch:s läkemedelskandidat Foxy-5 är nu i klinisk prövning mot metastasering vid bröst-, kolon- och prostatacancer efter mycket lovande och mångåriga prekliniska studier. Det är metastaser som är huvudorsaken till död i cancer.

Bolaget vill bli uppköpt eller få projektet utlicensierat senast efter Fas II-studien, men det kan eventuellt ske redan efter den mindre nu pågående Fas I-studien eftersom även den ska studera effekt (indirekt effekt vi tumörceller i blodet) på sjukdomen och ett antimetastas-läkemedel vore det första på marknaden som är värd omkring 150 miljarder kronor för dessa tre indikationer .
Prislappen på uppköpta cancerprojekt i liknande tidig klinisk fas eller t o m preklinisk fas har varit kring 2-6 miljarder kronor i år, jfr bolagsvärdet omkring 190 Mkr fullt utspätt.
Tre läkemedelsbolag har redan visat intresse genom avtal (3 CDA:s (Confidential Disclosure Agreements) med WntResearch att gå igenom forskningsresultat.

Varför ser det så lovande ut vetenskapligt sett ?

Jo :

1. Det är visat att bröstcancerpatienter (gäller även kolon-, prostata- och äggstockscancer) med lågt eller inget uttryck av det kroppsegna proteinet Wnt-5a har en sämre sjukdomsprognos än övriga. Omvänt har de med högt uttryck av Wnt-5a bättre sjukdomsprognos.

2. Läkemedelskandidaten Foxy-5, en hexapeptid som efterliknar Wnt-5a och binder till samma receptor, har i djurförsök minskat bröstcancertumörers metastasering med 70-90 %. Det är metastaserna som är den dominerande dödsorsaken i cancer.

3. Både Foxy-5 och Wnt-5a har var för sig och både i djurvävnad och - mycket viktigt - mänsklig vävnad motverkat bröstcancercellernas rörelse och invadering av andra organ dvs motverkat metastasering.

4. Foxy-5 och Wnt-5a verkar genom att binda till samma receptor som är evolutionärt relativt oförändad mellan arterna.

5. Foxy-5 är gjord stabil genom en s k formyleringsprocess så att läkemedelskandidaten inte ska brytas ned alltför lätt i kroppen som en hexapeptid annars skulle kunna göra.

6. Pga cancersjukdomens allvarlighetsgrad är acceptansen för biverkningar relativt hög vilket minskar risken för att Foxy-5 ska falla på toxicitetskriteriet.

Ovanstående 6 punkter pekar sammantaget starkt på att Foxy-5 kommer motverka att metastaser uppkommer hos bröstcancerpatienter med lågt eller inget uttryck av Wnt-5a i primärtumören dvs att Foxy-5 fungerar på människor. Det gäller ungefär hälften av alla bröstcancerpatienter som på detta sätt förväntas kunna få färre metastaser och ökad livslängd genom att medicineras med Foxy-5.
Forskning tyder även på att Foxy-5 kan fungera vid kolon-, prostata- och äggstockscancer.

Även om risken för misslyckande också är hög innebär aktiens prissättning fortfarande en extremt gynnsam risk/reward på 1-3 års sikt eftersom potentialen är så enormt stor vid en i sig ganska sannolik framgång.

Aktieanalyser :

http://hem.passagen.se/fingerpr/lopa...ntResearch.pdf

http://www.redeye.se/aktiebloggen/up...-en-revolution
Citera
2013-11-07, 23:41
  #8
Medlem
C.Matthewss avatar
Litar inte riktigt på det Löparn rekar..
Citera
2013-11-08, 07:37
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Matthews
Litar inte riktigt på det Löparn rekar..


De bästa av mina knappt 40 svenska analysaktiers långsiktiga utfall inkl ev utdelningar t o m 4 okt 2013 var Autodiagnos minst +600 %, Segerström & Svensson +400 %, Telelogic +300 %, Protect Data +200 %, Mandator +100 % vilka alla köptes upp. Vidare Know IT +500 %, Connecta +1100 %, Rejlers +1300 % , Fingerprint Cards +200 %, Itab Shop Concept +200 %, ReadSoft +100 %, Acando +100 %, MedCap(f d New Science) +100 %, Aros Quality Group +100 %.
Dessa 14 aktier hade ungefär 5-faldigats i genomsnitt. Det överkompenserar för de aktier som utvecklats sämst.
Frango, XponCard, RKS, BossMedia, Netwise, 3LSystem köptes oxå upp men till lägre genomsnittlig överkurs än +100 %.
I genomsnitt har samtliga svenska analysaktier stigit betydligt över 100 % inkluderat förlorarna PAR, PVE, SCOR m fl.

Jag analyserar mindre bolag med hög risk eftersom det oftast är där potentialen är störst ibland med gynnsam risk/reward t ex pga att de ofta är mindre analyserade än storbolagen. Den stora spridningen i utfall på riktigt lång sikt är naturlig för den typ av aktier jag inriktar mig på. I ytterst få fall har jag haft kvar köprek på de blivande största förlorarna i alltför sent skede och i stället i linje med det sålt och meddelat det t ex på aktieforum oftast på en någorlunda acceptabel kurs då nya fundamenta har försämrat bedömd risk/reward tillräckligt mycket för att agera och därmed begränsa eventuell förlust.

------------------------



Orsaken till att jag vågade gå tungt in i WntResearch är att jag först lät min fru läsa in sig på forskningen kring Wnt-5a och Foxy-5. Hon gav ett mycket positivt omdöme och köpte själv aktier.

Ann-Cathrin Engwall (född Svensson) har fyra akademiska examina i naturvetenskap och medicin nämligen farmaci, fil kand i medicinsk bioteknologi, MSc i bioteknologi och PhD i molekylär cellbiologi och med erfarenhet från bl a forskning om blodhjärnbarriären, läkemedelsutveckling i bioteknikindustrin, utveckling av biofarmaceutiska tillverkningsprocesser och som inbjuden forskare på ansedda tyska
Paul Erlich Institute som ungefär motsvarar svenska läkemedelsverket och smittskyddsinstitutet sammanslagna.

Min signatur Immunologiker kommer från 2009 då min fru och jag (efter undervisning av min fru och egen "privatforskning") hävdade att massvaccinering mot svininfluensa var immunologiskt suboptimalt. Hon debatterade i flera TV-program om detta med politrukerna från Socialstyrelsen, SMI med flera.
__________________
Senast redigerad av Immunologiker 2013-11-08 kl. 08:01.
Citera
2013-11-28, 20:24
  #10
Medlem
Sedan detta ämne startade för några veckor sedan har WntResearch stigit från 14.45 kr till 16.20 kr. Vår målkurs är fortfarande avsevärt högre 82-165 kr 2013 så aktien är enormt undervärderad på fundamenta och risk/reward enligt vår analys.

Även om risken för misslyckande är hög innebär aktiens prissättning fortfarande en extremt gynnsam risk/reward på 1-3 års sikt eftersom potentialen är så enormt stor vid en i sig ganska sannolik framgång. Vi bedömer sannolikheten för framgång i Fas I-II till storleksordningen 40-60 %, och senast efter Fas II-studien planerar bolaget exit (dvs utlicensiering eller uppköp).

Det räcker att placera en mycket liten portföljandel för att få ett kraftigt positivt portföljbidrag vid eventuell framgång för Foxy-5-projektet, och ändå bara riskera den lilla insatsen.


I morgon 29 nov kommer Q3-rapporten.


I måndags blev WntResearch nominerade till en utmärkelse enligt ett PM :

"WntResearch AB (WNT.ST) meddelar att bolaget har nominerats till Malmö Stads Näringslivspris inom kategorin Life Science. Priset kommer att ges till ett företag, institution/klinik eller enskild person som aktivt bidrar till näringslivets utveckling eller till ökad effektivitet inom sjukvården i regionen.

VD Nils Brünner kommentarer:
"Vi är mycket stolta över att få denna nominering som bygger på professor Tommy Anderssons innovativa och banbrytande vetenskapligt arbete som syftar till att bekämpa metastaserande cancer. Utmaningen att hjälpa cancerpatienter är drivkraften för alla anställda vid WntResearch . Nomineringen är mycket uppmuntrande för WntResearch och vi uppskattar verkligen nomineringen. jag vill ta tillfället i akt att tacka alla de människor som har visat förtroende för WntResearch och därmed gjort det möjligt för oss att fortsätta den spännande kliniska utvecklingen av vår huvudprodukt Foxy - 5 ." "


Nyheten m fl hittas på http://www.aktietorget.se/Instrument...D=SE0003553130
Citera
2013-11-29, 18:34
  #11
Medlem
Dagens kursrekyl beror på en meddelad försening i patientrekryteringens "logistik" enligt Q3-rapporten :

"I november 2013 slutfördes det tekniska arbetet med överföring av den immunohistokemiska analysen av tumörers Wnt-5a–innehåll på avdelningen för patologi vid Herlev Hospital och de första patienterna kunde börja screenas. Fyra av de nio första screenade patienterna visade sig ha tumörer med ingen eller låg nivå av Wnt5a, vilket innebär att de var lämpade att delta i studien. Denna frekvens av lämpliga patienter är i linje med våra förväntningar. Det visade sig dock att de fyra patienterna valts ut till en annan behandlingsform vid tidpunkten då den immunhistokemiska analysen var överförd och resultatet var känt. Följaktligen fick patienterna inte delta i vår studie. Screeningen pågår och processen har anpassats så att resultaten kommer att vara tillgängliga i tid för att ingå i studien."

Detta betyder ingenting för min riskvägda målkurs 2013 82-165 kr, senast betalt 15.10 kr.

Positivt var däremot att kassan ökade med ca 1 miljon kr. till omkring 7.6 Mkr tack vare teckningsoptionsutnyttjande från finansiären GEMs sida.
Eftersom "förbränningen" är under 10 Mkr i årstakt kommer kassan då Fas I-studien beräknas vara klar bli omkring 7.6 - 10 + 6 (ytterligare optionsinlösen) = 3.6 Mkr.

Om det skulle knipa kan bolaget begära att GEM tecknar fler nya aktier och på så sätt ytterligare stärker kassan och det sker då strax under en snitt-betalkurs under en kort period.
Därför väntas ingen nyemission riktad till aktieägarna innan Fas I-resultat blir offentligt i slutet av 2014.

Ett citat till ur rapporten idag :

"Målsättningar

Bolagets reviderade målsättning är att under fjärde kvartalet 2014 ha tagit läkemedelskandidaten Foxy-5 genom klinisk fas 1-studie och att därefter genomföra klinisk fas 2-studie under 2015/2016. Efter att ha uppnått ”Proof of concept” i människa med Foxy-5 är WntResearchs målsättning att utlicensiera Foxy-5, alternativt sälja hela eller delar av bolaget till ett läkemedelsföretag, vilka har nödvändiga resurser för att ta Foxy-5 genom klinisk fas 3-studie. Detta innebär vidare att WntResearch har för avsikt generera avkastning till sina aktieägare, antingen genom utdelning efter utlicensiering av Foxy-5, eller genom realisationsvinst vid en eventuell bolagsförsäljning 2016/2017."



............................


Även om risken för misslyckande också är hög innebär aktiens prissättning fortfarande en extremt gynnsam risk/reward på 1-3 års sikt eftersom potentialen är så enormt stor vid en i sig ganska sannolik framgång. Vi bedömer sannolikheten för framgång i Fas I-II till storleksordningen 40-60 %. Det räcker att placera en mycket liten portföljandel i WntResearch för att få ett kraftigt positivt portföljbidrag vid eventuell framgång för Foxy-5-projektet, och ändå bara riskera den lilla insatsen. Därför är WntResearch även en perfekt aktie för en aktiefond i rätt "proportion"
Citera
2013-11-29, 18:52
  #12
Medlem
Sälj skiten
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback