Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-06, 22:01
  #1
Medlem
Maskinisten89s avatar
Hej!

Jag har tränat boxning i nästan 7 år och har tävlat i ca 5 år. Är 174 cm lång och väger 65 kg. Det må låta lite men jag tävlar i min viktklass. Jag tränar även en hel del på gym.

När jag började gymma så hade jag på mig min t-shirt från boxningsklubben där det stod XXXXXX Boxningsklubb. Det verkade inte gillas bland dom inbitna personerna på gymmet. Fick ständigt blickar när jag hoppade hopprep, utförde chins, dipp och diverse annat.

Med "biffarna" så menar jag ett visst antal inbitna gymmare som bänkar 120+ och flexar sina biceps ständigt i spegeln.

En utav dom sa ganska tidigt till en annan att jag var en jävla tönt som hoppade hopprep osv.

En annan gång när jag curlade biceps så brast en utav dom ut i ett hånskratt pga låg vikt på hantlarna.

Sen brukar dom även stirra på mig för att psyka mig. Glor ilsket och pratar skit om mig inför andra samtidigt som jag hör. Jag låtsas dock som om jag inte hör.

En annan gång gick en "biff" in i mig när jag skulle fylla på min vattenflaska. Sedan sa han att jag skulle få stryk om jag inte aktade mig i fortsättningen. Var väldigt nära på att ge honom ett snabbt och hårt slag i ansiktet. Men fick hålla mig, har ganska bra impulskontroll. Kan tillägga att snubben förmodligen väger 100 kg.

Jag har inte gjort något alls, men dom stör sig på mina "fjollövningar" och mina lätta vikter. Skulle aldrig ha tagit ett "källargym".

Kan även tillägga dessa herrar känner personalen väldigt bra så det är ingen idé att klaga där. Har gymkort i ytterligare 5 månader på detta jävla ställe.

Har lust att banka på dom allihop men va fan liksom...

Mina polare som gymmar på andra gym har aldrig hört något liknande. "Biffar" brukar ju vara schyssta.

Det roliga är att dom tror att dom kan ta mig i en fight också.

Vad ska jag göra?
__________________
Senast redigerad av Maskinisten89 2013-11-06 kl. 22:45.
2013-11-06, 22:04
  #2
Medlem
UlfGullivers avatar
Gymma inte i förorten.
2013-11-06, 22:05
  #3
Medlem
wtf vad gymmar du på för jävla gym egentligen ? kör själv i ett källargym där det är en härlig blandning av kriminella , steroidgrabbar , huliganer och vanliga svensson, men där e folk respektfulla mot varandra de värsta som har hänt e lite slagsmål men inge mobbning lr nåt sånt iaf som du får utstå ... fan va tråkigt :/ stå upp för dig själv

men om det e så som du säger att dom känner ägarna väl och jag antar att du inte gör det ? så kmr du lätt bli avstängd från gymmet om du slår först
__________________
Senast redigerad av ErwinRommel 2013-11-06 kl. 22:09.
2013-11-06, 22:06
  #4
Medlem
Skit i dem! men du verkar ju ha skills att ge dem en smäll, men det kan va dumt! om dem verkligen vill bråka våga stå upp annars ses du som ännu mer fjollig...dem kan lyfta tunga vikter du kan boxas, uppenbart att dem e avis
2013-11-06, 22:07
  #5
Medlem
Flashback55s avatar
Byt gym, problemet löst.
2013-11-06, 22:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskinisten89
Hej!

Jag har tränat boxning i nästan 7 år nu. Är 174 cm lång och väger 65 kg. Det må låta lite men jag tävlar i min viktklass. Jag tränar även en hel del på gym.

När jag började gymma så hade jag på mig min t-shirt från boxningsklubben där det stod XXXXXX Boxningsklubb. Det verkade inte gillas bland dom inbitna personerna på gymmet. Fick ständigt blickar när jag hoppade hopprep, utförde chins, dipp och diverse annat.

Med "biffarna" så menar jag ett visst antal inbitna gymmare som bänkar 120+ och flexar sina biceps ständigt i spegeln.

En utav dom sa ganska tidigt till en annan att jag var en jävla tönt som hoppade hopprep osv.

En annan gång när jag curlade biceps så brast en utav dom ut i ett hånskratt pga låg vikt på hantlarna.

Sen brukar dom även stirra på mig för att psyka mig. Glor ilsket och pratar skit om mig inför andra samtidigt som jag hör. Jag låtsas dock som om jag inte hör.

En annan gång gick en "biff" in i mig när jag skulle fylla på min vattenflaska. Sedan sa han att jag skulle få stryk om jag inte aktade mig i fortsättningen. Var väldigt nära på att ge honom ett snabbt och hårt slag i ansiktet. Men fick hålla mig, har ganska bra impulskontroll. Kan tillägga att snubben förmodligen väger 100 kg.

Jag har inte gjort något alls, men dom stör sig på mina "fjollövningar" och mina lätta vikter. Skulle aldrig ha tagit ett "källargym".

Kan även tillägga dessa herrar känner personalen väldigt bra så det är ingen idé att klaga där. Har gymkort i ytterligare 5 månader på detta jävla ställe.

Har lust att banka på dom allihop men va fan liksom...

Mina polare som gymmar på andra gym har aldrig hört något liknande. "Biffar" brukar ju vara schyssta.

Det roliga är att dom tror att dom kan ta mig i en fight också.

Vad ska jag göra?
Skit i dom idioterna du är där för dig själv och bara dig, och bara för att man gymmar betyder det inte att man bara glider in och tar en 25kg handel på varje arm.. anledningen att man går dit är för att bli stor o stark och alla måste börja någonstans
2013-11-06, 22:08
  #7
Medlem
Maskinisten89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback55
Byt gym, problemet löst.
När jag fortfarande betalar för gymmet?

Om 5 månader drar jag i vilket fall när mitt kontrakt går ut...
2013-11-06, 22:09
  #8
Medlem
lucifersatans avatar
Vad är det för jävla gym du tränar på?
Du måste ju ha gjort nått?
Så länge man inte är kaxig eller dryg så är folk oftast schyssta.
2013-11-06, 22:09
  #9
Avstängd
CrackThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Skit i dem! men du verkar ju ha skills att ge dem en smäll, men det kan va dumt! om dem verkligen vill bråka våga stå upp annars ses du som ännu mer fjollig...dem kan lyfta tunga vikter du kan boxas, uppenbart att dem e avis

Det handlar nog inte om att de är avis, utan bara att de har taskig självbild. De vill på något sätt hävda sig.

Jag ser det hela framför mig och det ser bara komiskt ut.
2013-11-06, 22:09
  #10
Medlem
Eller så tar du ett boxningsäck hänger upp den o släpper loss all ilska i väldigt snabba slag så att dessa biffar förstår att det inte handlar om storleken
2013-11-06, 22:09
  #11
Avstängd
nopathys avatar
Sorgliga människor. Vi har alla börjat någonstans, ingen börjar med 50kg bänk eller 10kg bicepcurl.

Jag tränade så sent som idag, gjorde benspark med 5kg, 8x3. Skyller dock att det är p.g.a. en skada och det är en bra rehabövning. Det kan ju vara ett alternativ att säga att du utför rehabövningar eller liknande. Eller så utmanar du dom på en fight i ringen

OfT: Tränade mycket ben för ca ett år sedan och tog då 60kg 8x3 med bensparken men man tappar förjävla fort när man inte tränar.
2013-11-06, 22:10
  #12
Medlem
Skriv gärna ut vilket gym detta är, oacceptabelt beteende. Skulle detta hända på vårt gym, skulle det leda till ett allvarligt snack med dessa grabbar och sköter en sig inte händanefter så har en inget där att göra!

Alla är vi individuella, de är med all säkerhet avundsjuka för att de inte kan hoppa hopprep i din takt. Antar du hoppar sådär lätt som en fjäder

Skit i dessa stofiler! Inget att bry sig om, byt gym om du har möjlighet!

Blir såhär när vissa med socialt handikapp tränat länge, de blir så självfixerad att det enda de kan mäta sig med är den som är än mer vältränad. Och kommer det in "vanligt folk" stör de sig på dessa.
Hoppa vidare med ett glatt flin, och när de kollar så ökar du takten
__________________
Senast redigerad av Sinclaire 2013-11-06 kl. 22:13.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback