Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-06, 17:53
  #1
Medlem
Tjenare, bor i hyreslägenhet och har då en motorvärmarstolpe nu på vintern. Nu är det så att de är timer på motorvärmar stolpen (snål som hyresvärden är) så den går ca 1-2 innan inställd tid.


Så jag tänkte om det går att göra någon inställning på motorvärmarstolpen så att den går hela tiden när jag pluggar i kabeln?
Citera
2013-11-06, 18:21
  #2
Medlem
Polyklorfenols avatar
Om det är en mekanisk timer kanske du kan klämma in något som gör att snurrskivan fastnar i påslaget läge.

Att den är påslagen i 2 timmar är för att det inte behövs mer för att få bilen varm. Du vill väl inte koka den torr?
Citera
2013-11-06, 18:36
  #3
Moderator
Tystnads avatar
Hade alltid min gårds traktors motorvärmare sladd ansluten direkt till eluttaget under långa tider eftersom man aldrig visste exakt när snöhelvetet kom och man då behövde traktorn (svårstartad utan motorvärmare) ,så en dag gick fanskapet inte att starta när man som bäst behövde den.
Visade sig att motorvärmarelementet brännt ut fullständigt ,och enligt mekanikern som bytte den skall man aldrig ha motorvärmaren ansluten mer än max 3-4 timmar i stöten annars bränns dom ut i förtid.
Citera
2013-11-06, 19:12
  #4
Avstängd
fislurkens avatar
[SPOILER
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Hade alltid min gårds traktors motorvärmare sladd ansluten direkt till eluttaget under långa tider eftersom man aldrig visste exakt när snöhelvetet kom och man då behövde traktorn (svårstartad utan motorvärmare) ,så en dag gick fanskapet inte att starta när man som bäst behövde den.
Visade sig att motorvärmarelementet brännt ut fullständigt ,och enligt mekanikern som bytte den skall man aldrig ha motorvärmaren ansluten mer än max 3-4 timmar i stöten annars bränns dom ut i förtid.
][/spoiler]

Beror på vilken typ av motorvärmare sitter den i blocket har det ingen betydelse är det en slangvärmare så finns viss risk.