Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-06, 16:42
Medlem
mrphonks avatar
Realisten har en artikel om kvinnan och lite om hennes bakgrund men utlovar mer inom kort https://www.realisten.se/2013/11/06/...n-mot-akesson/
Citera
2013-11-06, 16:43
Medlem
Aldrig tidigare har en tårtkastare fått en sån här uppmärksamhet tidigare heller. Man har sett seriöst på händelsen i media, där man belyst att incidenten inte är oförarglig, utan FAKTISKT rätt obehaglig incident för Bosse Ringholm, med flera.
Man skulle ta fullständigt på allvar att den som råkat ut för det, i loppet av några sekunder var rätt skärrad, och man skulle belysa detta, samtidigt som man förringade den oseriösa tårtkastaren.
Här ger man uppmärksamhet åt tårtkastaren, och hon får säga varför hon gjort så och man nonchalerar henne inte. Vidrigt av Aftonbladet, men folk ser. Det här förargar folk.
Citera
2013-11-06, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
http://www.expressen.se/nyheter/sahl...t-maste-agera/

Vad säger SDs anhängare nu? De har ju aldrig något gott att säga om henne
Mona har ju en viss kurage säger jag och är snäppet bättre en Reinfeldt. Det ska dock vägas mot allt negativt hon sagt/gjort. Vad har du för vanföreställningar om Sds anhängare?
Citera
2013-11-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backentopp
Varför skulle jag göra det ? Inte speciellt många skulle bry sig vilekt är konstigt att du inte fattar!! Det är ju bara en minoritet på upp till 10% som håller på SD sa ta av dig offerkoftan för det kallas demokrati när en liten minoritet inte får någon makt i samhället!
Så bra, då tycker jag vi kastar en tårta på företrädare för miljöpartiet. Ingen skulle bry sig eftersom en minoritet upp till 8,5% håller på dem. Ännu mindre skulle folk bry sig om vänsterpartiet som för närvarande har 5-6%....
Citera
2013-11-06, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Tårtkrig eller inte. Kommunister är det värsta som finns. Fråga Kubaner eller Nordkoreaner. Synd att vi har folk i landet med samma åsikter som diktaturer. Skrämmande.

Fast Irene Matkowitcz är nog inte traditionell kommunist. Hon brukade åtminstone för några år sedan färdas i en Mercedez som den "egen företagare" hon då var.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Här är domen mot I*ene M*tkowitzc i Stockholms tingsrätt med mål nr 4823-10.

http://minfil.org/h7Dbd4bcb5/AvgDok-6.pdf

Just så. Hon förkommer alltså 15 gånger i belastningsregistret för olika typer av brott, allt från våld mot tjänsteman till narkotikabrott.

Är det inte just sådana här figurer som Säpo ska hålla koll på när politiker som har personskydd är ute på stan för att möta sina väljare? Och behöver vi verkligen maskera hennes namn nu när hon gått ut i kvällspressen med namn och bild och allt?
Citera
2013-11-06, 16:46
Medlem
souvlaki6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philleman
Du förstår inte, eller hur? Det handlar inte om vad han fick i ansiktet, eller vem som fick det. Det kunde varit vad fan som helst, batterisyra, kokande vatten, whatever. Det är inte okej i ett modernt samhälle att attackera politiska motståndare fysiskt, oavsett vem mottagaren är. Du tycker det är konstigt att Åkesson reagerar, speciellt då hans hotbild är större än hans motståndare?

Och verkligen inte när det kommer från en psykosskadad kriminell kärring som har hela röven uppfylld med sin ideologi. Se allvaret för helvete.

Att SD i sig är pajasar tillhör en annan diskussion. Sahlin reagerade på bästa tänkbara sätt, eloge till henne.
Jag förstår inte argumentet "det kunde ha varit..."

Visst, det kunde lika gärna ha varit en bazooka som tanten körde ner i käften på Åkesson. Men nu var det inte det. Låt mig fråga, borde hon också dömas för någonting som det "kunde ha varit"?
Citera
2013-11-06, 16:46
Medlem
micrObelixs avatar
Tur att INGEN av alla som anser att Åkesson utsats för det värsta brottet i Sveriges historia någonsin uppträtt så att någon annan kunnat känna sig hotad. Och att ingen någonsin haft minsta orsak att känna sig kränkt av era uttalanden.

Håller dock med alla om att det av princip är fel att kasta tårta på honom eller att hota honom. Sådant är till för politiker som tagit emot mutor, fuskt med anbud på jobb betalda med skattemedel eller försökt att kringgå beslut fattade i god demokratisk ordning.
Citera
2013-11-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Här är domen mot I*ene M*tkowitzc i Stockholms tingsrätt med mål nr 4823-10.

http://minfil.org/h7Dbd4bcb5/AvgDok-6.pdf

Perfekt! Tackar. Läs domen mina damer o herrar så fattar ni vilket psykbryt damen i fråga är. Antar att SÄPO har henne på en lista nu...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
http://www.expressen.se/nyheter/sahl...t-maste-agera/

Vad säger SDs anhängare nu? De har ju aldrig något gott att säga om henne

Vad tycker du att man ska säga?

Hur illa jag än tycker om Mona Sahlin ska hon ha stor respekt som gör ett sådant uttalande.(speciellt eftersom hon hatar sd..)

Sen kan ju både Stefan löfven och våran statsminister dra åt helvete som sitter tysta efter en sån här händelse..

Jag tror inte folk förstår hur allvarligt ett sånt här brott är.
Citera
Medlem
4N0NYMs avatar
Aftonbladet hyllar häxan som någon slags vardagshjälte. Tror inte det blir samma reaktion om jag trycker upp en tårta i ansikten på kommunisten Sjöstedt i morgon
Citera
2013-11-06, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Fast Irene Matkowitcz är nog inte traditionell kommunist. Hon brukade åtminstone för några år sedan färdas i en Mercedez som den "egen företagare" hon då var.

Just så. Hon förkommer alltså 15 gånger i belastningsregistret för olika typer av brott, allt från våld mot tjänsteman till narkotikabrott.

Är det inte just sådana här figurer som Säpo ska hålla koll på när politiker som har personskydd är ute på stan för att möta sina väljare? Och behöver vi verkligen maskera hennes namn nu när hon gått ut i kvällspressen med namn och bild och allt?

Du har rätt. Jag har åtgärdat det och tagit bort maskeringen nu.
Citera
2013-11-06, 16:49
Medlem
Lite bilder från henne_

https://plus.google.com/photos/11068...96228505935185
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in