Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-06, 14:11
Medlem
Men den här uppgiften om avföring i tårtan, var kommer den ifrån från början? Det finns inte en rad om det i någon tidning.
Citera
2013-11-06, 14:15
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failure
Inte direkt några allvarliga brott men man kan väl se att hon inte varit vid sinnes fulla bruk och förmodligen inte vid tårtningen heller, förmodligen på fyllan eller hög.

Gamla polskor brukar i regel vara tillräckligt snurriga i boetten utan att vare sig supa eller röka på.
Citera
2013-11-06, 14:16
Medlem
Trapphushomofilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Givetvis var det ett vidrigt angrepp på en folkvald riksdagsman och partiledare, något som inte ska ske i ett demokratiskt land. Men jag hoppas ändå att tanten inte ska utsättas för våld eller andra reprisalier

Nej, det räcker med att folk bjuder henne på tårta.

För övrigt så är jag en av de få människor som drar slutsatsen att signifikativt för en fungerande demokrati är att makthavare får lite tårta eller ägg på sig ibland. Något som är otänkbart i auktoritära diktaturer. Det betyder dock inte att jag stödjer attacken i sig, men att det sker och gärningsmannen inte blir hängd för detta är faktiskt ett sundhetstecken oavsett.
Citera
2013-11-06, 14:17
Medlem
failures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapphushomofilen
Visserligen. Är du dock säker på att det inte blir rättegång? Kungen och alla makthavare som blivit tårtade, slapp förövarna undan med bara böter i det fallet? Jag finner det otroligt i så fall. Att fysiskt attackera demokratiskt invalda politiska representanter är ju en rätt allvarlig symbolhandling, oavsett bennyhill-faktorn.

Nej säker är jag inte, men ofta brukar de väl bespara skattebetalarna rättgångskostnader (hoppas jag) om det inte är något utöver ofredande och MGM eller MÄ inte specifikt vill dra det till domstol. Jimmie Åkesson var där i privat regi och inte på något politiskt uppdrag så han räknas väl som vilken privatperson som helst förmodligen.
Citera
2013-11-06, 14:17
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mcdahlen
JFK insisterade själv på att få göra detta så jag tycker det är fel utav dig att beskylla CIA för detta.

Det har du rätt i. Och Jimmie Åkesson valde själv Södermalm.

Det är knappast JÅ:s fel att han blir attackerad på Södermalm. Det är tantens fel. Men med tanke på val av plats (södermalm i detta fall, öppen bil i Dallas i andra) så ligger det ett stort ansvar på vaktstyrkan att se till att skydda sitt objekt. Inte minst med tanke på geografisk plats. Detta gäller båda exemplen.

Södermalm, minsta SD fästet i Stockholm. Dallas, Texas, say no more.

SÄPO/SS har en enda uppgift på Södermalm och i Dallas.
Skydda objektet.

Så igen:

JÅ:s uppgift - signera bok. Delvis genomfört.
Tantens uppgift - Tårta Jimmie. Helt genomfört.
Vakternas uppgift - Skydda JÅ. Ej genomfört.

JFK - vinka från nedcabbat. Delvis genomfört.
Mördarens uppgift - Skjuta JFK. Helt genomfört.
Secret Service uppgift - Skydda JFK. Ej genomfört.

Med detta vill jag bara ha sagt att det är en milsvid skillnad på dessa två exempel, men föga förvånande att någon ville dra parallellen med JFK på det här forumet.

En gräddtårta kontra ballistiskt våld är en dålig jämförelse. Det är också ett dåligt exempel att jämföra en boksignering av en politiker i opposition med USA:s dåvarande president.

Men men. SD:are gillar stora gester och häftiga kopplingar.

(undrar om tanten hade en andra kastare redo..)
Citera
2013-11-06, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trapphushomofilen
Nej, det räcker med att folk bjuder henne på tårta.

För övrigt så är jag en av de få människor som drar slutsatsen att signifikativt för en fungerande demokrati är att makthavare får lite tårta eller ägg på sig ibland. Något som är otänkbart i auktoritära diktaturer. Det betyder dock inte att jag stödjer attacken i sig, men att det sker och gärningsmannen inte blir hängd för detta är faktiskt ett sundhetstecken oavsett.

Ett sundhetstecken på vad?
Citera
2013-11-06, 14:21
Medlem
Skrevs avatar
Här finns hon med på någon "occupy Stockholm"-sida med bild iklädd hatt.
http://www.occupycafe.org/profile/IreneMatkowitzc

Det finns ju vittnen i tråden som stod både bakom och framför henne som kan identifiera.
Svårt att ta miste då hon ser ut som en häxa.

Har hennes Facebook-sida länkats?
https://www.facebook.com/m*m.power.m*tkowitzc (*=a)

Omslagsbilden från 15 september visar AFA-fanor och "stoppa nazist-marschen".
Senast redigerad av Skrev 2013-11-06 kl. 14:29.
Citera
2013-11-06, 14:21
Medlem
Dr_Kronas avatar
"Nu kräver Sahlin att efterträdaren Stefan Löfven och statsminister Fredrik Reinfeldt agerar och visar "sin avsky". http://www.expressen.se/nyheter/sahlin-lofven-och-reinfeldt-maste-agera/

För första gången så har Mona Sahlin något bra att säga.
Hon tyckte även det var märkligt att idioten Reinfeldt kallar till presskonferens när Djurgårdens ledare var hotad och att han nu är dödstyst.
Citera
2013-11-06, 14:32
Medlem
Jimbos avatar
Det är brist på propotioner i den här tråden.
Folk citerar breivik i sin signatur och tycker samtidigt att tantens tårta är ett bevis på antidemokratisk-vänster-islamism och att tanten borde straffas för detta fruktansvärda ildåd.

Men är det ingen annan som tycker att valet av plats för signering är lite märklig? Jag har ju följt en del av er SD-flöjtister under alla dessa år och är det en plats som ni föraktar så är det väl Södermalm med alla "vänsterdrägg" och "islamist-vurmare"?

Varför tror ni Jimmie valde Söder?
Citera
2013-11-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Det måste väl vara helt ok att tårta henne varje dag. Hon tycker ju själv att man har rätt att göra så om man ogillar någons åsikter. Ingen som bor i närheten ?

Eller så kan man bara skita i henne och bevisa att vi andra står upp för en demokrati där alla kan uttrycka sina åsikter. Be the bigger man helt enkelt.
Citera
2013-11-06, 14:35
Medlem
bajskorves avatar
"Jag ser det oftast bara som en stor sörja i sin helhet. Har inte tänkt på att rubrikerna skiljer sig allt för mycket från artikeln isig" - Moses Ezekiel Möllersson

Våld är alltid fel men jag kan uppskatta mindre utspel likt detta då ingen kommer till skada och det är roligt. I små doser såklart.
Citera
2013-11-06, 14:40
Medlem
Blåbärskungens avatar
Kärt barn har många (efter)namn...

Wendt Sliva Matkowitzc, Monica Irene
Född 5/1 1953 i Vedby, Skåne
Senast redigerad av Blåbärskungen 2013-11-06 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in