http://irenematkowitzc.wordpress.com/
hmm...
Citat:
Efter att ha sett Advanced Patrol på TV i morse, så gick jag genast in på Youtube och länkade till deras nya låt "Vi Laddar". I videon kom det upp "Landskrona", och eftersom jag bott där en tid för mycket länge sedan så blev jag nyfiken på Sverigedemokraterna där. Med stor lättnad kunde jag konstatera att jag inte kunde se några gamla bekanta på Sd-fotot. Men vad är det som händer i Landskrona? Hur kan detta vara möjligt på 2000-talet? Att det finns enstaka personer som hatar mig bara av den enkla anledningen att jag är "judejävel", som de så vårdat uttrycker det… ja, det vet jag, men att det i lilla Landskrona finns så många väljare som lagt sin demokratiska röst på ett parti som har som mål att om inte avrätta, så åtminstone köra ut mig, min familj, de av mina släktingar som finns i Sverge samt alla av vårt folk ur landet – det var en smärre chock för mig. Och jag frågar mig: Varför? Och hur har man tänkt sig att landet ska kunna fungera sen? Och inte minst undrar jag hur kriterierna är satta för vilka som är önskvärda och icke önskvärda? Exakt hur länge ska man ha bott i Sverige? Tre, fem eller femton generationer? Och gör man någon skillnad när det gäller högutbildade eller särskilt välbeställda eller kända personer? Om så är fallet, då undrar jag hur man har tänkt sig att landet skulle kunna fungera utan alla arbetare – ofta med invandrarbakgrund – som sliter i sitt anletes svett för att klara vardagen, och som samtidigt är en absolut nödvändiga grupp för en fungerande infrastruktur. Utan rörmokare, elektriker, sopgubbar, bilmekaniker etc etc klarar inte det här samhället ens en vecka med den standard som finns idag. Så än en gång undrar jag: Vad är det som händer, och varför? Själv bor jag sedan många år i Stockholm, och här är Sd något temporärt som de flesta bortser från. Lite slarvigt kanske, för fascism bör alltid bekämpas. Även om den utövas av ett fåtal. Officiellt åtmnstone. Jag sitter nu här med mina ord framför mig, och är så ställd inför de uppgifter som jag nu tagit del av så jag känner att detta är något som jag måste smälta långsamt. Sen kan jag jag upplysa Sd om att för egen del har jag inte för avsikt att stanna i Sverige. Jag lämnar så snart regeringen släpper sitt grepp om mig. Men det är inte en eftergift åt de otrevliga uppgifter som jag fått mig till livs idag, utan ett beslut sedan åtskilliga år tillbaka i tiden. Om någon gammal bekant i Landskrona läser mina rader här, och inte har blivit Sd, vänligen skicka mig ett mail och förklara vad detta handlar om, är ett symptom på och hur det över huvud taget kunnat hända