Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-04, 20:40
  #1
Medlem
Tjenare där!

Tänkte bara fråga vad ni vet vad det finns för olika jobb inom E-sport?

T.ex kommentator osv.

Väldigt intresserad på själva området på E-Sport, så hade velat veta vad det finns


Tack på förhand!
Citera
2013-11-04, 20:44
  #2
Medlem
alekar9722s avatar
Manager, Spelare, Kommentator, även göra videos efter tex turneringar med alla highlights. Det jag kan komma på!

Detta kan säkert vara fel, jag är inte insatt.

//A
Citera
2013-11-04, 23:05
  #3
Medlem
LegaliseItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alekar9722
Manager, Spelare, Kommentator, även göra videos efter tex turneringar med alla highlights. Det jag kan komma på!

Detta kan säkert vara fel, jag är inte insatt.

//A
Stream producent, turnerings organisitör, teamägare och e-sport spelutvecklare.
Citera
2014-12-12, 11:48
  #4
Medlem
tjenaremannen123s avatar
Projekt ledare för diverse projekt, korrespondent, e-sportutvecklare.
En fråga, med jobb, menar du ett arbete som du kan försörja dig på?
Citera
2014-12-12, 16:15
  #5
Medlem
Vem0ths avatar
Eftersom E-sport är så pass nytt och inte än fastställt så är en enkel entreprenörsskap som gäller när det kommer till utbildning. Eftersom det täcker alla områden som krävs för att komma igång med e-sportsrelaterade yrken(bortsett från professionellt spelande).

Detta gör det möjligt att bli manager för lagorganisationer, turneringsvärd, e-sportscoach och PR-arbete.

Sen finns det även mycket rum för sportpsykologer, finns utbildning för detta redan.

Kommentator är något man får bygga upp från grunden, man måste satsa jävligt hårt på detta då man får kaffepengar som betalning när man jobbar som frilans tills det möjliga större kontraktet.

E-sportsjournalism finns det också mycket plats för, samma som kommentator måste man gräva efter popularitet då inkomstnivån är otroligt låg tills man blir anställd.
Citera
2017-10-26, 16:59
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLudarn
Tjenare där!

Tänkte bara fråga vad ni vet vad det finns för olika jobb inom E-sport?

T.ex kommentator osv.

Väldigt intresserad på själva området på E-Sport, så hade velat veta vad det finns


Tack på förhand!

Psykolog för spelarna. Kan nog vara användbart om man tex spelar i virtus.pro (csgo) och förlorar som dem gjort senaste tiden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback