• 1
  • 2
2013-11-05, 20:35
Avstängd
Man måste välja extrahera alla filer - om man bara klickar på AsusSetup.exe i Winzip fönstret så hittas inte de filer som hör till drivrutinen.

Man brukar också få högerklicka och välja Kör som administratör för att det ska funka.

Sökvägen är
... \AMDA00_XPVistaWin7_8\x86\Win8 - om du har 32bit system
ellr du kan prova

< Mappens sökväg> \AMDA00_XPVistaWin7_8\x64\Win7

... är alltså mappens sökväg där du laddat ner den du kan klicka dej fram på Browse
i annat fall så kan du ju vänta på ny utgåva från ASUS
Citera
2013-11-05, 20:46
Medlem
Jag angav exakt den sökväg du skrev (bilden) men där stod bara att den inte hittar någon drivrutin, jag provade andra olika sökvägar men inget fungerade tyvärr.

http://i41.tinypic.com/2mdpg10.jpg

Jag har x64, provade med "kör som administratör" men nej det hjälpte inte heller, ja tror nog det blir att vänta tills ASUS släpper en driver för 8.1, men nu vet jag var jag hittar det i alla fall, stort tack för din tid och hjälp
Senast redigerad av Merlinus 2013-11-05 kl. 20:50.
Citera
2013-11-07, 04:31
Avstängd
Samma ACPI drivers ska finnas på din CD under katalogen BIN\, prova den om det går,
annars funderar jag på om det finns ngn uppdaterings programvara i ASUS support files for ditt moderkort, ungefär som gamla AIUpdate (ASUS) som kan leta rätt på vilka drivrutiner som behövs .
Tex ASUS EZ Update kan kankse hämta åtminstone en BIOS uppdatering o aktivera ACPI igen,
vet ej om ACPI kan av elr påaktiveras inne i BIOS inställningarna.

ACPI enheterna/drivrutinerna ligger så djupt ner i systemet att kanhända Windows Update inte förmår att känna igen hur den ska leta rättt på den. Normalt ska ju Windows installera alla primitiva drivrutiner från scratch , så att manhar ett snurrande system när den bootat om.

Jaghar bla 5 HP bärbara datorer här o alla installerat ACPI korrekt i Windows 7 med orig Windows 7 skivan o mkt riktigt så fungerade systemet okej, men fick tanka ner diverse drivers från HP support,
en litte trist process pga att både drivrutiner och Win update tar ju fanken en hel dag att klara av.

Har du en Windows 7 skiva att testa med så kan du ju trasha Windows 8 (eller byta hårddisk mot en tom) o prova om den ställer in ACPI drivarna korrekt

Ja det är litta mkt arbete för en sån sak , så är det ibland med datorer...

Annars kan du ju vänta till en ny version kommer ut.
Citera
2013-11-07, 05:27
Avstängd
Det kan ju hända att det du ser i enhetshanterareran kan vara ngn komponent knutet till ACPI men själva drivern hetern ngt annat - fcik du ngt gensvar om du tryckte på Fix Now
på driver genius ?

Dvs den ska uppdatera alla drivers då ?

ASUS PC Diagnostics kankse gör samma sak med att uppdatera drivrutinerna ?
Citera
2013-11-08, 20:56
Medlem
Tack, men jag väntar tills en ny version kommer ut, har inte varit något fel på datorn än så länge utan allt flyter på fint så jag låter det vara, men tack ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in