Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-11-04, 15:47
  #1
Medlem
Plattonggs avatar
Tjenare, helt plötsligt så slutade mitt ljud ur vänstra örat på headsetet att fungera. ( har steelseries siberia v2)
testade då att koppla in dom till mobilen, och likadant där bara ljud ur höger öra.
Köpte då ett nytt headset och efter ungefär 2 veckor så hände det med dessa också.
Kan min dator på något sätt förstöra mitt headset ? eller vad är det som händer !?!?!?!?!?
Citera
2013-11-04, 15:50
  #2
Medlem
Stessads avatar
Nä, det kan inte din dator om du inte "råkat" spränga högtalaren i headsetet för att det varit för högt ljud (mycket osannolikt).

Låter mer som du köpt skit headset med röv kvalitet, hoppas du sparade kvittot.
Citera
2013-11-04, 15:59
  #3
Medlem
Plattonggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stessad
Nä, det kan inte din dator om du inte "råkat" spränga högtalaren i headsetet för att det varit för högt ljud (mycket osannolikt).

Låter mer som du köpt skit headset med röv kvalitet, hoppas du sparade kvittot.
¨
vet inte riktigt om man kan kolla dom för "skit headset". Haft polare som haft dom i flera år.
Kan även säga, att ibland så kommer det ljud i vänster öra i ungefär 2 sekunder, sen försvinner det igen
Citera
2013-11-04, 16:11
  #4
Medlem
Googla lite? Det e känt problem på siberia lurarna..
Citera
2013-11-04, 16:19
  #5
Medlem
Plattonggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sneakkz
Googla lite? Det e känt problem på siberia lurarna..

googlat i en vecka
Citera
2013-11-04, 17:20
  #6
Medlem
Datorn böjer väl inte själva slutet på sladden? (kommer inte på rätt ord just nu)
Citera
2013-11-04, 20:58
  #7
Medlem
Plattonggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xBub
Datorn böjer väl inte själva slutet på sladden? (kommer inte på rätt ord just nu)

nej det gör den inte... måste ju finnas en förklaring
Citera
2013-11-04, 21:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plattongg
nej det gör den inte... måste ju finnas en förklaring

Förklaringen är helt enkelt dålig kvalité
Citera
2013-11-04, 21:59
  #9
Medlem
Plattonggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joneh1
Förklaringen är helt enkelt dålig kvalité

tycker bara det låter extremt ologiskt att alla headset jag kopplar in går sönder på vänstra örat, när det inte är samma märken på headseten.. och nej det är inte dålig kvalle på alla headset jag kopplat in..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback