Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-08-15, 13:49
  #4261
Avstängd
Aragoniens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Angående Methy O Buty så är klassningen av båda dessa droger idiotisk. De är extremt selektiva, nontoxiska och således i det närmaste ofarliga, så länge man inte blandar som en idiot vilket killen uppåt landet som dog gjorde.

Kan man få källa på det?
Citera
2010-08-15, 15:15
  #4262
Medlem
techno_the_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundamera
Och vem fan skulle gå över från M1 till tjack?! Snacka om totalt skilda rus.
På tjack finns ju inte en endaste gnutta eufori medans bra M1 är fullständig eufori, nästan i MDMA klass.
Visst, i början när man körde tjack var ju ruset underbart trevligt men det är många år sen nu. Och inte ens då var det nån eufori att snacka om.

Näe, enda sättet att få ut nåt av tjacket är att panga det. Och då är det tyvärr bara första 30 sek - 1 minut som är värda nåt.
Skulle heller inte vilja påstå att M1 är en värdig ersättare till Meffe heller
upplevde ingen större eurofi på M1
tjacket skickar iväg mig mer än vad M1 gjorde & finner mer glädje i tjacket än vad man gör på M1
visst kanske var dåligt M1 man fick fan vet blev rätt bäng på det iallafall & lite mer pratglad än vanligt dock inte möe.

Frågan är om du någonsin har prövat bra Affe
när man drar linan så tåras ögona det är fan nästan så att zippåsen det ligger i fräter sönder
& man är påtänd så jävla länge & allt är happy i +12 timmar
bra tjack slår det mesta har dock aldrig prövat MDMAkristaller.
Citera
2010-08-15, 15:34
  #4263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Skulle heller inte vilja påstå att M1 är en värdig ersättare till Meffe heller
upplevde ingen större eurofi på M1
tjacket skickar iväg mig mer än vad M1 gjorde & finner mer glädje i tjacket än vad man gör på M1
visst kanske var dåligt M1 man fick fan vet blev rätt bäng på det iallafall & lite mer pratglad än vanligt dock inte möe.

Frågan är om du någonsin har prövat bra Affe
när man drar linan så tåras ögona det är fan nästan så att zippåsen det ligger i fräter sönder
& man är påtänd så jävla länge & allt är happy i +12 timmar
bra tjack slår det mesta har dock aldrig prövat MDMAkristaller
.


Jag lovar att under dom 10 år jag brukat tjack (har skjutit dom senaste sex) så har jag nog sprungit på bättre grejor än dom flesta faktiskt. Men tyvärr, i tjack finns ingen eufori! Visst, man upplever allt som helt underbart och härligt i början av bruket/missbruket. Men fortfarande inte några euforikänslor som du får på E eller rent MDMA, OCH även i viss mån av riktigt bra M1.
Vad gäller tjack så är jag numera bara torsk på kicken när man skjuter.

Klart du blir mer speedad, snackig, "påtänd" och fylld av energi på tjack men kör man M1 så är ju inte detta några egenskaper som man alls är ute efter.
Citera
2010-08-15, 21:22
  #4264
Medlem
FHI och svenska staten är helt dumma i huvudet. Svenska narkotikapolitik framgångsrik? Vette fan, vi har i alla fall sjukt många kriminella i det här landet.
Citera
2010-08-16, 00:52
  #4265
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tool8
Happ, bra gjort av staten att klassa så den kriminella marknaden gynnas ännumera! De har tänkt till ordentligt nu igen...

Hehe, japp. Jäkla genidrag är vad det är.

Citat:
Ursprungligen postat av Aragonien
Kan man få källa på det?

Mm, det kan du, om du letar lite. Jag har letat själv en stund men inte kunnat hitta den studie jag refererar till. För c:a ett år sedan länkade jag till den i ett inlägg här på FB vill jag minnas.

Studien jag talar om är från ett japanskt universitet, utfördes på råtthjärnor, och den innefattar ett relativt stort antal RC's.

Gå igenom mina inlägg här på FB eller sök via google, pubmed eller liknande så lär du hitta.

Slutsatsen var att Butylone var en selektiv serotoninfrisättare med näst intill obefintlig återupptagshämmande effekt på övriga monoaminer och något mer påtaglig dito på serotonin.

Methylone var likaså selektivt serotoninerg, men något mer återupptagshämmande på andra monoaminer än butylone. Fortfarande dock inte i någon högre utsträckning.

---

En sådan farmakologisk profil gör det troligt att varken butylone eller methylone är särskilt skadliga för hjärnan. Hur de sedan påverkar kroppen i övrigt är förvisso en annan fråga.

... Kolla igenom vad jag skrev i Stora tråden om butylone och Stora Tråden om Methylone här på FB under sommaren/hösten 2009. Länken finns där nånstans.

Mår ni bra gott folk? :P
__________________
Senast redigerad av PenisJuice 2010-08-16 kl. 00:59.
Citera
2010-08-17, 01:12
  #4266
Medlem
invisuss avatar
Någon som har en källa på att det ska bli klassat?
Citera
2010-08-17, 09:10
  #4267
Medlem
Torden32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invisus
Någon som har en källa på att det ska bli klassat?


Kollar man några sidor tillbaks i tråden så hittar man dessa länkar.

http://www.fhi.se/sv/Aktuellt/Nyhete...av-substanser/

http://www.dn.se/ekonomi/flera-natdr...juds-1.1152808

Citat:
* Även substanserna bensylpiperazin och metylon, som tidigare räknats som hälsofarliga varor, narkotikaklassas.
Citera
2010-08-18, 14:19
  #4268
Medlem
smokey.the.bears avatar
YES mohahahah...

Nu kanske folk öppnar ögonen bara lite mer för de klassiska drogerna.

Bra att methy blir klassat!

Edit: och så länge bk-MDMA blir ledsen så är det ännu mer bättre
__________________
Senast redigerad av smokey.the.bear 2010-08-18 kl. 14:43.
Citera
2010-08-18, 14:33
  #4269
Medlem
bk-MDMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokey.the.bear
YES mohahahah...

Nu kanske folk öppnar ögonen bara lite mer för de klassiska drogerna.

Bra att methy blir klassat!

Dö i en eld långsamt!
Citera
2010-08-18, 14:46
  #4270
Medlem
THE-OJAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bk-MDMA
Dö i en eld långsamt!
Men han har ju en poäng, verkar ju som MDMA-fronten är på uppgång (kanske) och satsar fler på det istället får vi ju riktiga grejer. Methylone snor ju marknaden lite, även om det är en mysig substans och jag inte heller vill att den ska klassas...
Citera
2010-08-18, 16:01
  #4271
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THE-OJA
Men han har ju en poäng, verkar ju som MDMA-fronten är på uppgång (kanske) och satsar fler på det istället får vi ju riktiga grejer. Methylone snor ju marknaden lite, även om det är en mysig substans och jag inte heller vill att den ska klassas...
Man kan fråga sig om methylone verkligen stjäler marknadsandelar från MDMA, då jag kan tänka mig att många som tidigare inte hade vågat prova riktig MDMA (eller ecstasy för den delen) nu har testat just methylone och funnit dess charm. Med andra ord kan det vara en "inkörsport" till riktig ecstasy, vilket absolut kan ses som något positivt för den majoritet av nya brukare som lyckas hålla det på en lagom nivå.
Citera
2010-08-18, 17:19
  #4272
Medlem
luckystrikers avatar
Kärlek är tydligen skadligt för samhället. Bittert.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback