Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2021-09-08, 21:33
  #37
Medlem
Gått på Antabus i snart ett år, 2 tabletter i veckan.

Tog tablett på torken i fredags och i natt, onsdag runt 0100, alltså fyra och en halv dag senare tog jag en försvarbar klunk Jack Daniels. Tog två Clerityn mot något jag läst här mest som placebo.

Hjärtklappning i en timme. Kom direkt. Klåda och rastlös kropp. Omöjligt att sova.

Sov istället idag, hela dagen. (Sjukskriven sen tidigare pga depp) feberlik trötthet utan temp.

Förberedde ett återfall på fredag. Tack för all läsning. 4,5 dagar var för lite.
Citera
2021-09-09, 10:05
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaaa502
Gått på Antabus i snart ett år, 2 tabletter i veckan.

Tog tablett på torken i fredags och i natt, onsdag runt 0100, alltså fyra och en halv dag senare tog jag en försvarbar klunk Jack Daniels. Tog två Clerityn mot något jag läst här mest som placebo.

Hjärtklappning i en timme. Kom direkt. Klåda och rastlös kropp. Omöjligt att sova.

Sov istället idag, hela dagen. (Sjukskriven sen tidigare pga depp) feberlik trötthet utan temp.

Förberedde ett återfall på fredag. Tack för all läsning. 4,5 dagar var för lite.

Om intresse finns…. Idag torsdagsmorgon, 6 dagar efter antabus, 12cl gin och en 6:a Jack nere. Känner mig kreativ inför städningen och inga symtom.

Känner mig förväntansfull inför mitt återfall.
Citera
2021-09-25, 02:41
  #39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSurvivor87
Om det ingår i er individuella vårdplan, vill ni inte bli fri från beroendet då? Varför riskera er nykterhet för en fylla?

För att vi är alkoholister.

Och inte tillräckligt motiverade.

Själv nykter efter detox på St Göran - antabuspremiär - ånyo! - idag. "Svarar" så pass bra på antabus att jag utesluter helt att dricka. Det är den stora fördelen med detta gift.

Hade aldrig klarat det utan blandmissbruk. Det faktum att jag fick EP och DT senast PÅ SJÄLVA St Göran gjorde att de (vettig läkare!) nu blåste på med hästdoser diazepam IV -perfekt, jag har kunnat halvera mitt såväl ikto som Z-bruk (fr 4 till 2 mg resp 15-30 till 7,5 -15 mg). Jävligt tacksam. Även om det faktum att jag fick antabus på själva St Göran trots ett ALAT-värde på 15 gör en lite krokig... kunde fan dött i akut leversvikt, kollar de inte provsvaren? Typ.
Citera
2021-09-28, 10:43
  #40
Medlem
Exakt 4 dagar på minuten. Inne på andra Mariestad Old Ox 6,9. Möjligtvis hjärtklappning men kollar ståup på netflix och är distraherad.
Vikt 115, längd 88, kondition usel. Inga andra droger.
__________________
Senast redigerad av Gaaa502 2021-09-28 kl. 11:02.
Citera
2021-11-04, 22:01
  #41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaaa502
Exakt 4 dagar på minuten. Inne på andra Mariestad Old Ox 6,9. Möjligtvis hjärtklappning men kollar ståup på netflix och är distraherad.
Vikt 115, längd 88, kondition usel. Inga andra droger.

Käkat 2 x 600 mg i veckan i månader? Då är ju 4 dygn i minsta laget.

Gammalt alkisknep när man ändå börjat kröka - antihistaminer, Atarax i stora mängder. Själva antabusreaktionen är ju allergisk till sin natur. Funkar bra för en polare.

Obs! Ingenting jag själv prövat eller tänker pröva. Tar antabus för att inte dricka, inte för att göra det obehagligt ATT dricka...
Citera
2021-11-05, 22:23
  #42
Medlem
hobby_smokers avatar
När jag gick på antabus så lärde jag mig att dricka en öl på dagen för att slå ut effekten av den.
Sen kunde jag kröka på kvällen, blev lite röd flammig i huden bara.

Men alla reagerar olika starkt på dom precis som alla mediciner.
Citera
2021-12-30, 22:57
  #43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobby_smoker
När jag gick på antabus så lärde jag mig att dricka en öl på dagen för att slå ut effekten av den.
Sen kunde jag kröka på kvällen, blev lite röd flammig i huden bara.

Men alla reagerar olika starkt på dom precis som alla mediciner.

Det är ETT knep. Man kan också "dricka sig igenom" den - alltså ganska snabbt gå upp i hög promille. Dock obehagligt, särskilt om man redan har lite noja för pumpen el liknande.

Antihistaminer typ Atarax i monsterdoser intagna några timmar innan funkar också ok för många - reaktionen på antabus är ju en typ av allergisk reaktion.

Går själv på antabus men har inte druckit på det på säkert över 15 år. Jävligt obehagligt, dessutom extremt skadligt för levern, bland mycket annat, kvarstående hjärtarytmier etc. Käkar man antabus -> drick inte! Det är liksom själva poängen.
Citera
2021-12-31, 00:20
  #44
Medlem
Finns ett mirakel medicin som hjälper bra mot antabus. Tog det på dagen och drack några bira på kvällen. Blev ingen effekt alls förutom lite rödnosad. Då hade jag gått på 2x 600mg så ingen liten dos direkt.

Känns fel att lägga ut det här då vi ska hjälpa varandra, men kan slå det mesta det om någon är intresserad. (inte Antihistaminer, bättre än så)
Citera
2022-02-23, 04:56
  #45
Medlem
F1mpens avatar
Jag mår bra nu, inte när jag drack. Allt i livet blev bajs av drickandet men jag kunde inte sluta för egen maskin. Jag är motiverad att inte dricka mer även om man hoppas kunna ta en öl socialt om några år och hålla konsumtionen på just denna nivå. Men jag litar inte på mitt eget omdöme och så kommer det vara ett bra tag eller livet ut. Efter detox har jag inte känt sug, inte ens när elände som hänt på fyllan tidigare kommit ikapp mig nykter. Jag tror jag drack mest för att hålla abstinenseffekterna borta, och låg väl mellan 1-3 promille konstant och var "normal", men lätt att feldosera och hamna med dåligt omdöme. Får 2x600mg antabus i veckan nu, men det hade jag inte behövt - kanske sedan när motivationen tryter. Vill absolut inte tillbaka till drickandet.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback