Citat:
Ursprungligen postat av
Tierra
Den bank som jag använder heter Sparbanken Öresund (tidigare Sparbanken Finn).
Så vitt jag vet används Nordea som "moderbank" till Sparbanken Öresund (när man vill göra insättningar till ett konto i Sparbanken Öresund så anger man ett BIC nummer tillhörande Nordea)
Det största köpet jag gjort i dagarna med kortet är inte mer än 1000 kr och detta har som sagt aldrig hänt (kunde utan problem betala kontantinsatsen förlägenheten och den var på några hundra K). Största uttag på bankomat är typ 800 kr och det var i somras.
Fungerar ännu ej

Nu har jag varit i kontakt med banken som i sin tur kunde titta i loggarna. Visade sig att mitt kort var skimmat, när det hände kunde man inte berätta (alltså när själva skimmandet hände).
Det som gjorde att en typ av "mjukspärr" slog in var att någon hade försökt att ta ut pengar från en bankomat i Las Vegas i förra helgen. Tur att spärren finns, otur att det ska hända och upptäckas dagarna innan jul :/ Men nu är det utrett.
Kontenta: Får ni plötslig "uttag medges ej" alt "medges ej" i butik och ni vet att pengar finns på ert konto och att ni inte gjort hutlöst många bankomatuttag / internetköp, då är det troligtvis någon snille som trollat med ert kort.