Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-29, 11:37
  #25
Medlem
Bumpar denna tråden.

Jag har allt som oftast rört på mig i vardagen och tränat flera gånger i veckan i större delen av mitt liv. Ändå är jag sällan, faktiskt nästan aldrig, törstig?

Hur går det ihop med rådet som många ger i tråden, att dricka när man är törstig?

Jag blir törstig kanske en eller möjligen två gånger om dagen och kan då endast dricka ett glas.

Jag försöker hela tiden få in vanan av att dricka mer (det kan inte vara särskilt sunt att bara få i sig runt 0.5-0.75 l rent vatten om dagen?), men hur gör man när vanan inte riktigt kan triggas på naturlig väg?

Jag äter normalt och tror inte jag lider av saltbrist.
Citera
2015-06-29, 11:43
  #26
Avstängd
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niktiart
Bumpar denna tråden.

Jag har allt som oftast rört på mig i vardagen och tränat flera gånger i veckan i större delen av mitt liv. Ändå är jag sällan, faktiskt nästan aldrig, törstig?

Hur går det ihop med rådet som många ger i tråden, att dricka när man är törstig?

Jag blir törstig kanske en eller möjligen två gånger om dagen och kan då endast dricka ett glas.

Jag försöker hela tiden få in vanan av att dricka mer (det kan inte vara särskilt sunt att bara få i sig runt 0.5-0.75 l rent vatten om dagen?), men hur gör man när vanan inte riktigt kan triggas på naturlig väg?

Jag äter normalt och tror inte jag lider av saltbrist.
Torr i munnen, brunaktig illaluktande urin?
Annars får du nog i dig vatten via maten.
Citera
2015-06-29, 13:18
  #27
Medlem
MuscleSharks avatar
Har aldrig förstått vitsen med att dricka en massa vatten om man inte är törstig. Fullkomligt meningslöst i de flesta fall.
Citera
2015-06-29, 13:27
  #28
Medlem
Raxzxs avatar
Jag dricker minst 3 liter vatten under ett träningspass, förstår inte hur man kan ha problem att dricka 2 liter under en hel dag...
Citera
2015-06-29, 13:47
  #29
Medlem
Yoshi.crews avatar
Är det så att du inte gillar vatten eller?

Drick inte så stor mängd på en gång om du gör der, det kan vara en anledning till att det hinner rengöras så snabbt.
Citera
2015-06-29, 14:12
  #30
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niktiart
Jag har allt som oftast rört på mig i vardagen och tränat flera gånger i veckan i större delen av mitt liv. Ändå är jag sällan, faktiskt nästan aldrig, törstig?

Hur går det ihop med rådet som många ger i tråden, att dricka när man är törstig?

Jag blir törstig kanske en eller möjligen två gånger om dagen och kan då endast dricka ett glas.

Jag försöker hela tiden få in vanan av att dricka mer (det kan inte vara särskilt sunt att bara få i sig runt 0.5-0.75 l rent vatten om dagen?), men hur gör man när vanan inte riktigt kan triggas på naturlig väg?


Jag är likadan. Jag är den där sortens person som märker av att jag är uttorkad först när jag får kramp
Jag blir inte törstig helt enkelt. Dock om jag väl blir törstig är det oftast på kvällen när jag ska lägga mig. Efter löppassen med ofc, men det där med att "ta ett glas vatten" bara ändå... näh. Och de få gånger man försöker dricka flera glas vatten under dagen är det som att det bara går rätt igenom kroppen och 10min senare måste man till en toa.
__________________
Senast redigerad av Flyer6 2015-06-29 kl. 14:15.
Citera
2015-06-29, 16:15
  #31
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxzx
Jag dricker minst 3 liter vatten under ett träningspass, förstår inte hur man kan ha problem att dricka 2 liter under en hel dag...

Vad tränar du?
Citera
2015-06-29, 18:04
  #32
Medlem
Raxzxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Vad tränar du?

Jag tränar på gym,

uppvärmningen: 50cl

första övningen: 50cl

Andra övningen: 50cl

Tredje övningen: 50 cl

Fjärde övningen: 50 cl

Femte och sjätte övningen: 50 cl

Efter det Kör jag även en pw och dricker ytterligare 50 cl vatten.
Citera
2015-06-29, 22:11
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whaaat0
Tja!

Fått höra att det är bra att dricka mycket vatten, speciellt när man tränar och ska tydligen hjälpa vikten och grejer så jag försöker få i mig runt 1-2.5 liter om dagen. Men man blir ju så EXTREMT kissnödig under nätterna när man dricker såhär mycket. Förstör sömnen totalt Någon mer som har problem med detta eller som kan ge något tips hur man slipper springet? Har aldrig haft problem med sömnen tidigare. Kanske är det här med att dricka mycket vatten inte värt det trots allt...
Jag dricker mycket vatten och behöver bara kissa 1-2 gånger per natt. Ingen fara tycker jag.

Om du får problem får du dricka mindre i 2 h innan du sover.
Citera
2015-06-30, 09:50
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slackoff
Torr i munnen, brunaktig illaluktande urin?
Annars får du nog i dig vatten via maten.
Nix, inget sånt. Ja, jag antar det. Men jag äter inte så mycket grytor, soppor och liknande. Fast det kanske finns mer vatten i övrig mat än vad jag tänker mig.
Citera
2015-06-30, 09:52
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Jag är likadan. Jag är den där sortens person som märker av att jag är uttorkad först när jag får kramp
Jag blir inte törstig helt enkelt. Dock om jag väl blir törstig är det oftast på kvällen när jag ska lägga mig. Efter löppassen med ofc, men det där med att "ta ett glas vatten" bara ändå... näh. Och de få gånger man försöker dricka flera glas vatten under dagen är det som att det bara går rätt igenom kroppen och 10min senare måste man till en toa.

Precis så här är det! Fast jag är knappt törstig efter ett svettigt träningspass heller. Om det är en sommarlöptur så kanske jag vill ha ett glas vatten efteråt, men inte mer. Och det är ingen himlastormande törst som ligger till grund för det, för min del.

Knepigt detta.
Citera
2015-07-16, 11:57
  #36
Medlem
Dricker om dagen: 2-3l rödmjölk, 0,5l Juice, 0,5l Cola, 1,5l vatten. Sa i runda slängar ca 5l, gör det för kalorierna lol, det där blir nästan 2000
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback