Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-18, 15:04
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Man har knappt nå skott under hela spelet så spara till svårare fiender. Krossa krukor och lådor där brukar det finnas skott. Kom på det sent i spelet.


Mjaha, ska man kniva ner eller bara undvika "vanliga" fiender då i största möjliga mån?

När man blir upptäckt - ska man då fly för att sedan prova igen, eller kommer du få hela jävla flocken efter dig om en fiende ser dig?

Kan man gömma sig i mörkret eller behöver man "fly" en viss distans innan han återgår till sin patrull?

Jag ställer dessa frågor pga tidsbrist för experimentering
Citera
2016-09-18, 15:12
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Mjaha, ska man kniva ner eller bara undvika "vanliga" fiender då i största möjliga mån?

När man blir upptäckt - ska man då fly för att sedan prova igen, eller kommer du få hela jävla flocken efter dig om en fiende ser dig?

Kan man gömma sig i mörkret eller behöver man "fly" en viss distans innan han återgår till sin patrull?

Jag ställer dessa frågor pga tidsbrist för experimentering

Melee weapons funkade bra för mig. Slå dom med nävarna var ju dock värdelöst. Senare i spelet så kan man ju locka in dom i fällor.

Gömde mig att sprang rätt mycket.

Kom fan inte ihåg hur flocken reagerade när en såg en.
Citera
2016-09-18, 15:23
  #147
Medlem
Konkeletares avatar
Ganska så intensivt spel må jag säga för all del!

Synd att jag inte kan köra det på min lilla box...
Citera
2016-10-30, 14:53
  #148
Medlem
MartinStLouiss avatar
En sak som jag har undrat angående Evil Within:
Citera
2016-11-17, 00:46
  #149
Medlem
Elementarts avatar
Webhallen har utförsäljning på The Evil Within, spelet kostar bara 29 kronor
Citera
2016-11-17, 22:44
  #150
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Är på kapitel 6, hur får man tag på kniven jag sett på youtube? Han som kommer utspringande med motorsågen är ju omöjlig har inte plockat så många kugghjul....
Citera
2016-11-23, 22:18
  #151
Medlem
Noble-Joes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
En sak som jag har undrat angående Evil Within:
Verkar vara så, inte klarat det men grundtanken verkar vara lite Dennis Lehane patient 67/shutter Island
Citera
2017-02-07, 19:48
  #152
Medlem
lääz_kellys avatar
Fanders vilket svårt spel.. Är helt torsk på chapter 3. Får fanimej dödsångest när man för tionde gången får en motorsåg genom halsen.
Citera
2017-02-17, 14:56
  #153
Medlem
Detta är ett av mina favoriter tsm med last of us, Resident evil 7 och uncharted serien

Sen att det är brutalt svårt redan på normal är en annan femma men riktigt kul hade man. tror jag spelat i genom det 4gånger. 2 gånger på normal, 1 gång på easy och en gång på nightmare

Det är nog bland de 5 svåraste spelen genom tiderna om man spelar det på nightmare
Citera
2017-03-21, 20:37
  #154
Medlem
Elementarts avatar
The Evil Within 2 sägs vara under utveckling: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...evil-within-2/
Citera
2017-03-21, 20:51
  #155
Medlem
swebarbs avatar
Ser gärna en uppföljare, var ju i slutändan ett riktigt bra spel ändå tycker jag.
Citera
2017-03-23, 16:09
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clappen
Testade 10 minuter, stängde av illa kvickt. Knappast nextgen grafik och urusla kontroller och ändå bara 30fps.. Fyfan säger jag bara.

Är det spelets fel att det strular på PC. Köp det till ps4 så fungerar det perfekt i 4k. Sen att klaga på ett spel när man inte gillar skräckspel är att kasta sten i glashus, helt efterblivet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback