Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-05-10, 23:59
  #13
Medlem
Ni som gjort matte 3c nationella på komvux, fick ni göra muntliga delen också?
Citera
2014-05-11, 01:09
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ydna6
Ni som gjort matte 3c nationella på komvux, fick ni göra muntliga delen också?

Min kompis som gjorde en prövning i kursen behövde bara skriva slutprov. Läser man normalt gissar jag på att man oftast får även den muntliga delen, dock inte säkert.
Citera
2014-05-11, 01:16
  #15
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ydna6
Ni som gjort matte 3c nationella på komvux, fick ni göra muntliga delen också?
Jag läser kursen just nu och har muntliga om några veckor (har inte fått reda på exakt datum ännu). Blir lite stressad när jag tänker på det faktiskt
Citera
2014-05-11, 11:18
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Jag läser kursen just nu och har muntliga om några veckor (har inte fått reda på exakt datum ännu). Blir lite stressad när jag tänker på det faktiskt

Kom bara ihåg att använda matematisk terminologi så plockar du poäng...

"Grafen utgörs av en parabel vilket innebär att funktionens ekvation är av minst andra graden. Då y-axeln är en symmetrilinje för parabeln är det också rimligt att anta att variabelns exponent är ett jämnt heltal. Avståndet från minimipunkten till origo ger oss att konstanten är 5..."

Och så vidare... f'(x) är "f prim av x", f''(x) är f bis av x och så vidare.
Citera
2014-05-11, 18:35
  #17
Medlem
Okej, hade varit skönt och slippa muntliga delen. Studerar distans förövrigt.

Tror ni man kommer får f-komplettera om man failar på nationella provet då?
Inlämningsuppgifterna har gått fint och jag har bland annat fått C på två av de.
Måste bara klara matten annars är jag inte behörig till programen jag sökt till höst.
Citera
2018-12-09, 12:38
  #18
Medlem
zzzDaniels avatar
kan någon skicka eller länka gammla na prov i 3c/C.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback