Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-06, 21:00
  #133
Avstängd
Mertillens avatar
Dina brev visar tyvärr inte alls att "en diskussion förs". Jag funderar lite huruvida du möjligen är någon SVD-medarbetare som använder Flashback för att på något sätt hjälpa SvD i sitt besvärliga läge med vikande upplagesiffror och en dålig ekonomi.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapsvisa
...Jag vet inte och kommer troligen aldrig få veta om/vad/hur du och andra skrivit till TL när ni framfört er övertygelse och era tankar om detta ämne. Men en sak är säkert, att inte föra fram sina åsikter oavsett inbjudan eller inte är inte min melodi.

Om jag dessutom får betalt, gärna en inbjudan från Tove på lite snacks på SVDs redaktion. Sedan går jag därifrån. Varför ska jag ge gammel-media någonting? Dessa människor.

Och varför i glödheta skulle jag eller några andra lägga ned tid på att skriva något till Tove? Damen ifråga känner av åsikterna i Sverige ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapsvisa
...Även om SVD/TL inte skriver artiklar om detta varje vecka så kan jag lova att alla de 100-tals mail hon fått garanterat väckt någon liten tanke. Om tanken växer till något vettigt vet vi inte men att tro att allt är förgäves är inte heller min melodi.

Det kan du inte lova. Det är på sin höjd vad du kan hoppas på. Men jag tror, om du är ärlig, att du jobbat mycket för ingenting. Ett märkligt engagemang i den här tråden, ser jag det som.
Citera
2014-01-07, 02:32
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Vad har SvD åstadkommit? Vilken icke-sak detta har verkat att mynna ut i. Korkat och onödigt alltihop.

Oavsett resultat så är debattinitiativet från Lifvendahl och SvD så oerhört mycket mer sympatiskt än Expressens patetiska tilltag att försöka skrämma blygsamt invandringskritiska medborgare helt till tystnad.

En gammal högerinriktad MUF-ordförande som Tove Lifvendahl hade knappast gått med på att köpa tjänster av vänsterextremister som Researchgruppen.

För övrigt så ser jag gärna henne som ny chefredaktör för Expressen när den våghalsige Thomas Mattsson förr eller senare kommer att behöva lämna sin post.
Citera
2014-01-07, 04:18
  #135
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godanli
Oavsett resultat så är debattinitiativet från Lifvendahl och SvD så oerhört mycket mer sympatiskt än Expressens patetiska tilltag att försöka skrämma blygsamt invandringskritiska medborgare helt till tystnad.

En gammal högerinriktad MUF-ordförande som Tove Lifvendahl hade knappast gått med på att köpa tjänster av vänsterextremister som Researchgruppen.

För övrigt så ser jag gärna henne som ny chefredaktör för Expressen när den våghalsige Thomas Mattsson förr eller senare kommer att behöva lämna sin post.
Du var mig en riktig visionär! Tove Lifvendahl som chefredaktör för Bonniertabloiden Expopressen, då jävlar blir saker och ting annorlunda i landet. Sikta mot stjärnorna och landa i rännstenen. Man skulle ju kunna föreställa sig helt andra slags tidningar med fritänkande och bildade människor som skriver och debatterar men vi kanske klarar oss med integrations- och mångkulturfilosofen MUF-Tove...
Citera
2014-01-07, 20:29
  #136
Medlem
PaterNoster777s avatar
Personligen ser jag ingen större anledning att bry sig om den här typen av "utmaningar". Risken är att hatmedia får mer uppmärksamhet än de förtjänar.

Vill Lifvendal diskutera tror jag att hon kan göra det på Flashback, Avpixlat eller Realisten. Ingen kommer förmodligen att hindra henne.

Svenska Dagbladet är förmodligen den första större tidningen som kommer att läggas ned, kanske redan under detta året.

Eftersom Lifvendal har framhållit Israel som ett föredömme i detta sammanhang vill jag endast ge henne rätt.
Jag skulle välkomna en "Lag om återvändande", som skulle ge rätt för alla etniska svenskar möjlighet att återvända till Sverige!

Förvisso har vi även i annat avseende mycket att lära av יִשְׂרָאֵל.
Sverige tar över afrikanska invandrare från Israel enligt artikel
Citera
2014-01-08, 20:37
  #137
Medlem
Snapsvisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
1)
Dina brev visar tyvärr inte alls att "en diskussion förs".
2)
Jag funderar lite huruvida du möjligen är någon SVD-medarbetare som använder Flashback för att på något sätt hjälpa SvD i sitt besvärliga läge med vikande upplagesiffror och en dålig ekonomi.
3)
Och varför i glödheta skulle jag eller några andra lägga ned tid på att skriva något till Tove? Damen ifråga känner av åsikterna i Sverige ändå.
4)
Det kan du inte lova. Det är på sin höjd vad du kan hoppas på. Men jag tror, om du är ärlig, att du jobbat mycket för ingenting. Ett märkligt engagemang i den här tråden, ser jag det som.
1)
Du både kan och får tolka det precis som du vill. Att du väljer att inte tro på vad jag säger är ditt val.
2)
Fel.
3)
Ja varför ska man diskutera med folk öht? Varför diskuterar du med mej?
Jag diskuterar och skriver för att jag vill påverka.
4)
Jag kan lova, inga som helst problem.
Citera
2014-01-20, 10:41
  #138
Avstängd
Mertillens avatar
Tove presenterade "ett brev" där andemeningen givetvis var (jag menar, vad kan man förvänta sig annat än något tillrättalagt från henne och SVD) att jodå, integrationen utvecklas men "vägen dit är krokig".

Skitsnack! Givetvis. För integrationen fungerar aldrig. Det är bara propaganda. Test om motsatsen, var finns den svenska familjen med barn i skolåldern frivilligt på väg till de invandrartäta förorterna? Den familjen, den finns inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback