Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-12-11, 01:56
  #13
Medlem
Lacerdas avatar
I Colombia så köper man "La bolsa" som betyder påsen. Det är inte exakt uppmätt men det ligger ofta ca 2 gram kola i den som man köper för 40 kronor. Minns inte vad det blev i pesos, ca 12.000 tror jag.
Men var beredd på att dom kommer att försöka blåsa dig. Gå inte med för att sitta någonstans och diskutera något utan håll dom kort och säg att du vill köpa la bolsa direkt och ha 12.000 i handen typ.
Jag råkade ut för några negrer i Cartagena som försökte blåsa mig och sedan skrämmas med att jag skulle få problem om jag inte betalade vad dom ville. Som tur var så befann vi oss centralt, jag var full med självförtroendet på topp och sa åt dom att fara åt helvete. Tur i oturen att dom inte blev aggressiva.
Citera
2014-02-05, 21:19
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingagillist
I December sticker jag till Sydamerika; från Buenos Aires skall jag vidare ta mig via Uruguay, Paraguay till Chile och hela vägen längs ostkusten upp till Venezuela innan jag åker hem. En nätt semester på 3 månader.Min fråga är: Vilket land är bäst när det gäller att dra kola? Pris, kvalitet, social acceptans, mest relaxade snuten och minst risk att åka dit? Förutom kokain röker jag på en del. Vet att det precis blivit legaliserat i Uruguay. Men kokain är mitt huvudintresse.

Jag antar att du menar västkusten (Bolivia, Peru, Ecuador, Colombia), eller ska du flyga till Brasilien från Chile?

3 månader räcker dock inte för att se alla dessa länder, särskilt inte om du planerar att vara stenad stora delar av resan.

Själv kokade jag i Bolivia, Chile och Brasilien. Bolivia var klart billigast. I centrala Santa Cruz finns en svartklubb (utomhus på en innergård) som drivs av en sönderkoksad dansk (han är skön men creepy). Han säljer ganska rent kokain billigt direkt över baren. Om du frågar runt bland "rätt" människor så ska du nog hitta stället.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2247742

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback