Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-28, 16:24
  #1
Avstängd
Så hur hade ni tänkt att motivera samhället att bli det?

Jämställda par har mindre sex
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/j...ar-mindre-sex/
Citat:
Gifta män som lagar mat, städar och handlar har mindre sex, jämfört med män som gör mer traditionellt maskulina saker, som att påta i trädgården, betala räkningar eller meka med bilen.
Citat:
Men par där mannen och kvinnan delade på hushållsarbetet hade betydligt mindre sex, jämfört med par där könsrollerna var uppdelade på ett mer traditionellt vis.
__________________
Senast redigerad av HerrLinus 2013-10-28 kl. 16:44.
Citera
2013-10-28, 16:24
  #2
Medlem
Rois avatar
Trådstarter baserade på samma studie sammanfogade. Den nyare trådstarten, baserad på en nyare tidningsartikel, finns här (FB) Kvinnor attraheras inte av jämställda män

/Mod
Citera
2013-10-28, 16:36
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hkick
Va?

Ja, det är redan faställt sedan länge att kvinnor inte attraheras av män som ser sig likvärdiga med henne.

Vad vinner egentligen en man på att låta sig bli jämställd med kvinnor?
Citera
2013-10-28, 16:37
  #4
Medlem
Snurrefetts avatar
Utveckla gärna varför du tror att kvinnor inte gillar jämställda män... Jag skulle faktiskt vilja hävda motsatsen.
Citera
2013-10-28, 16:38
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrefett
Utveckla gärna varför du tror att kvinnor inte gillar jämställda män... Jag skulle faktiskt vilja hävda motsatsen.

Det är ingenting jag tror om än man kan vinkla det som det.

Du får hävda precis vad du vill såklart.
Citera
2013-10-28, 16:41
  #6
Avstängd
För att återgå till ämnet så förstår inte jag hur man ska motivera alla miljontals män att bli jämställda med kvinnor när dom märker effekterna av det. Som vi till stor del redan har börjat märka av i samhället.
Citera
2013-10-28, 16:44
  #7
Avstängd
Det du säger är fullständigt korrekt. Kvinnlig attraktion handlar om och mycket om att hon ser mannen som mer kraftfull än henne (omedvetet), det är en instinkt som sitter djupt rotad i hennes psykologi - hurvida hon VILL det ska vara så är irrelevant, det som ÄR relevant är hur hon svarar på beteendet - Och där har TS rätt: Kvinnor tänder ej sexuellt på män som ser sig själva som 100% likvärdiga med dom själva. Män tänder på kvinnor som är vackra, likväl som kvinnor tänder på män som har makt (mer makt än dom själva).
Citera
2013-10-28, 16:46
  #8
Avstängd
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/j...ar-mindre-sex/

Läste precis den där, Dagens Nyheter oj...

Var skriver man upp sig? Tror jag ska ta ett snack med flickvännen om att jag vill bli mera jämställd. Hon brukar ju tjata om disken.

Då kanske hon vill ha mindre sex med mig? Låter ju helt suveränt.
Citera
2013-10-28, 16:48
  #9
Medlem
Snurrefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLinus
För att återgå till ämnet så förstår inte jag hur man ska motivera alla miljontals män att bli jämställda med kvinnor när dom märker effekterna av det. Som vi till stor del redan har börjat märka av i samhället.

Är din poäng att kvinnor nu för tiden inte alls vill ha män som är för lika löner, lika arbetsvillkor, delad barnledighet och samma hushållssysslor? Vad är de negativa effekterna menar du när kvinnor och män blir mer jämställda?
Citera
2013-10-28, 16:50
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrefett
Är din poäng att kvinnor nu för tiden inte alls vill ha män som är för lika löner, lika arbetsvillkor, delad barnledighet och samma hushållssysslor? Vad är de negativa effekterna menar du när kvinnor och män blir mer jämställda?

Min poäng är att kvinnor inte attraheras av män som ser sig likställda med kvinnor.

Så frågan är hur man ska motivera män att bli det.
Citera
2013-10-28, 16:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLinus
Så hur hade ni tänkt att motivera samhället att bli det?

Jämställda par har mindre sex
http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/j...ar-mindre-sex/

Konstig slutsats och rätt ologisk. Bara för att man har mindre sex så betyder det automatiskt att det beror på mindre attraktion och att kvinnan är mindre nöjd? kan inte bero på ex. att man anpassar sexnivån lite mer till kvinnans lustnivå än till mannens som kanske är mer förekommandei ojämlika förhållanden?

i din artikel står dessutom att finna:

– Män som vägrar att hjälpa till med hushållsarbetet riskerar att öka antalet konflikter och minska kvinnornas tillfredsställelse med äktenskapet, säger han.
Citera
2013-10-28, 16:53
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Konstig slutsats och rätt ologisk. Bara för att man har mindre sex så betyder det automatiskt att det beror på mindre attraktion och att kvinnan är mindre nöjd? kan inte bero på ex. att man anpassar sexnivån lite mer till kvinnans lustnivå än till mannens som kanske är mer förekommandei ojämlika förhållanden?

i din artikel står dessutom att finna:

– Män som vägrar att hjälpa till med hushållsarbetet riskerar att öka antalet konflikter och minska kvinnornas tillfredsställelse med äktenskapet, säger han.

Nej det är snarare din slutsats om att mindre sex lika gärna kan betyda mer attraktion som är helt och hållet ologisk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback