Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-28, 11:11
  #1
Medlem
bmwhorans avatar
Hittade min gamla syncmaster 214t så ja koppla o allt fungera igår kväll sen så idag när jag startade datan så kommer bilden i 0,5 sekunder sen så slocknar skärmen och om man stänger av och sätter på skärmen så blir det samma sak. Hade inte detta problem igår kväll. Jag har RGB kabel. Har sökt runt men hittat inget som hjälpte mig
__________________
Senast redigerad av bmwhoran 2013-10-28 kl. 11:21.
Citera
2013-10-28, 13:21
  #2
Medlem
bmwhorans avatar
Någon som vet?
Citera
2013-10-28, 15:20
  #3
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmwhoran
Någon som vet?
Kör du med senaste drivrutinerna för grafikkortet och BIOS?
Ser att skärmen har flera uttag, har du någon annan kabel att testa med t.ex DVI, VGA eller S-Video?
Citera
2013-10-28, 15:23
  #4
Medlem
B329s avatar
Vilket sammanträffande. Grannen hade precis samma problem, fast med en annan skärm. Tror det är kört med den skärmen. Hittade en i Australien som också hade fått det felet och där trodde dom att det var kondensatorerna som var brända.

http://forums.overclockers.com.au/sh...d.php?t=970493
Citera
2013-10-28, 15:28
  #5
Medlem
Om du redan testat med en annan skärm, kabel och port om den har flera så är nog skärmen på väg att gå sönder.

En av mina skärmar höll på så där. Även om du får bild efter ha ändrat upplösningen fram och tillbaka eller starta om datorn x gånger så kommer det ta längre och längre tid tricket funkar. Min hade svultna kondensatorer när jag tillslut öppnade den

Innan jag slängde öppnade jag den (tappade tålamodet halvvägs och bröt upp den) och såg att den hade kondensatorer.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2013-10-28 kl. 15:33.
Citera
2013-10-28, 16:49
  #6
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B329
Vilket sammanträffande. Grannen hade precis samma problem, fast med en annan skärm. Tror det är kört med den skärmen. Hittade en i Australien som också hade fått det felet och där trodde dom att det var kondensatorerna som var brända.

http://forums.overclockers.com.au/sh...d.php?t=970493

Det verkar vara nåt smittsamt för fick samma fel hos en kompis häromdagen. Bytte skärm och allt fungerar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback