Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-17, 12:56
  #253
Medlem
Våldtäkt på skolgård, hösten 2015:
Rektorn (strax innan våldtäkten): "barn är barn och pojkar är ju pojkar, de drivs av sin nyfikenhet och det händer mycket i kroppen"

Citat:
[...]

Skolledningen valde emellertid att inte göra någonting för att öka säkerheten för flickorna. Istället fortsatte trakasserierna samtidigt som den biträdande rektorn höll en lång utläggning där hon betonade "alla människors lika värde" och, hävdar pappan, antydde att han och de andra föräldrarnas oro berodde på fördomar och rasistiska stereotyper.

– Du ska inte dela upp dem i vi och dom, det finns inget sådant. Vi måste hålla detta på individnivå, sade den biträdande rektorn under ett möte och valde därefter att låta de båda afrikanerna gå kvar som vanligt på skolan.

[...]

När våldtäkten på skolgården blev känd ringde den pappa som Fria Tider pratat med till skolan och möttes då av en "total likgiltighet inför det som hänt". Han meddelade den biträdande rektorn att han skulle låta sin dotter vara hemma tills pojkarna flyttats från skolan. Men då ingrep den biträdande rektorn plötsligt, och hotade föräldrarna med rättsliga konsekvenser.

[...]

– Vi blir spottade i ansiktet, och det är enbart för att vi är svenskar. Den här rektorn är så vänsterliberal att man blir mörkrädd. Man tror att det är Lenin själv som står och pratar när man lyssnar på henne.

[...]

Källa: http://www.friatider.se/rektorn-bort...t-p-skolg-rden
Flashback-tråd: (FB) Alvesta: våldtäkt på skolgården, oktober 2015

Misshandel på skola, våren 2016:
Rektorn: "Ha förståelse"

Citat:
Allt fler föräldrar håller sina barn hemma från Centralskolan i Kristianstad efter att barnen misshandlats av de nyanlända invandrarelever som går på skolan.

[...]

Barn som blir slagna, sparkade, strypta och som får utstå annan kränkande behandling – så ser vardagen numera ut på Centralskolan i Kristianstad. Skolan har tagit emot ett stort antal nya elever i och med den senaste tidens asylkaos och har två förberedelseklasser för nyanlända invandrare. Och det är de nyanlända invandrarbarnen som skapar problem.

[...]

Rektorn och lärarna har uppmanat de svenska barnen att "gå därifrån" om det blir bråk eller konflikt med invandrarbarnen, ett recept som inte tycks fungera.

[...]

– När en av killarna sade att han inte ville vara med och spela fotboll för att invandrarna fuskar ger sig två av dem på honom. Det slutar med att den här killen är helt nedblodad innan det kommer några vuxna och ingriper.

[...]

Till en början vägrade rektorn att ens prata med de drabbade elevernas föräldrar, men efter en stund gav hon med sig och ställde upp på ett möte. [...]

– Rektorn sa till oss på mötet att man måste ha förståelse för detta för de har lämnat kriget, de är kanske födda i flyktingläger och kan ha traumatiska bakgrunder med sig [...]

– Jag sa till rektorn igår på mötet att jag inte mår bra av detta och jag vet inte om jag kommer kunna skicka mina barn till skolan på måndag. Då säger hon till mig; du kommer skicka dina barn på måndag! Jag bryter mot lagen om jag håller dem hemma, säger hon.

[...]

Källa: http://www.friatider.se/centralskola...tad-hot-elever
Flashback-tråd: (FB) Föräldrar håller barnen hemma efter upprepade bråk. Centralskolan i Kristianstad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback