Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-27, 18:47
  #1
Medlem
Valskungens avatar
När jag sätter igång min dator tänds skärmen men den är endast svart, alltså jag ser hur strömmen slås på men det kommer ingen bild. Att starta med esc-knappen intryckt fungerar inte men jag har en knapp som heter "Quick web access" och när jag använder den kommer jag ut på nätet dock inte med min vanliga webbläsare Firefox utan något som heter "Splashtop browser". Datorn har några år på nacken och kanske är den slut men jag kollar givetvis om det finns någon här som vet hur jag skall göra? Denna "Splashtop browser" kan man inte förminska eller ta bort, det finns inget kryss uppe i högra hörnet så jag kommer ej åt mitt skrivbord eller för den delen något annat på datorn heller.
Tacksam för tips
Citera
2013-10-29, 18:51
  #2
Medlem
FISKISCHs avatar
Har inget svar på problemet men kan förtydliga din trådstart lite för övriga forum-medlemmar.

Denna Splashtop som TS nämner är ett tunt os som laddas innan Windows. Vet inte om det ligger på HDD eller hur det fungerar.. lågupplöst skitprogram är vad det är..


Händer det inget öht om du bara startar datorn som vanligt? INGEN text what so ever?

edit; vad är det för laptop?
__________________
Senast redigerad av FISKISCH 2013-10-29 kl. 18:56.
Citera
2013-11-17, 12:56
  #3
Medlem
Valskungens avatar
Tack så mycket för din hjälp, löste det dock efter några om och men, har inte varit inne på ett tag därav tystnaden, ha det bra, tråd avslutad
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback