Citat:
Ursprungligen postat av
Corran
Så 2006 och efteråt så kan man äga en mercedes och faktiskt köra den i Sverige?
30 år är ju bra...men vet du nåt om hur gärna de faktiskt tar åt sig garantijobb?
Min w124 står sig så bra...sen så ser man nån vit merca kombi från 99....gisses. Inte så vit längre...

Har sett ett fall där Mercedes nekade att åtgärda rosten och det var på en CLC från 2005 nån gång, dock såg rostangreppet väldigt skumt ut.
Bägge framskärmarna hade börjat rosta från hjulhuskanten och utåt, om jag minns rätt så hävdade Mercedes att man kört med för breda däck och fel ET på fälgarna så däcken skrubbat bort färgen på skärmkanten.
Det är just sånt som kan vara villkorat, att du skall köra med däckdim. och fälgar som är rekomenderade av Mercedes, kan tänka mig att om du har kört med breda däck och fått stenskottsrost på dörrar och bakskärmar så blir det svårt att få ut något på garantin.
Ska du satsa på en nyare Mercedes så ska det vara C-klass-08 eller nyare eller E-klass-10 eller nyare, visst satte man in betydande åtgärder i slutet på föregångarna men jag tror, utan att veta att dom nya modellerna är bättre då dom är nykonstruerade från grunden.
Varför vill du förresten byta bil om du har en w124, den snyggaste av alla E-klass, har själv haft en 300E-91 och det var den klart mysigaste Mercedesen jag haft hittills skulle den börja nytillverkas så fick den kosta hur mycket som helst, jag skulle köpa en direkt.
Hur som helst, lycka till med ditt bilbytande.