Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-27, 02:49
  #1
Medlem
Twixess avatar
Efter att ha varit ute under kvällen och blivit mord hotad två gånger av invandrare är jag nu trött på det här!

Jag har bestämt mig för att flytta! Var i Sverige bor det minst invandrare eller vilket land ska jag flytta till!
Det här håller inte längre! Den politik som har drivits under en lång tid gör mig orolig!
Citera
2013-10-27, 02:58
  #2
Medlem
Varför blev du mordhotad? Spelar det roll att det var invandrare som mordhotade dig? Flytta till Pajala eller boden.
Citera
2013-10-27, 03:05
  #3
Medlem
MCMLXXVIIs avatar
Troligen i Öckerö kommun utanför Göteborg (som för övrigt är min hemkommun). Det går färja dit och det är ont om bostäder så någon massinvandring lär det inte bli där (trots evigt M-styre). Öckerö har också minst antal anmälda brott av alla kommuner i landet.
__________________
Senast redigerad av MCMLXXVII 2013-10-27 kl. 03:08.
Citera
2013-10-27, 03:08
  #4
Medlem
Skärgårdarna är relativt tomma på invandrare. Det beror mycket på att efterfrågan av bostäder där har alltid varit hög, vilket gör att bara de som har kontakter och pengar har lyckats köpa nåt. Det är mycket som ärvs.

Sen har vi lite rikemansområden där bostäderna kostar 10+ miljoner. Finns där någon invandrare är det givetvis en framgångsrik sådan och inte direkt någon du kommer att störa dig på.
Citera
2013-10-27, 03:15
  #5
Avstängd
sverigeharfallits avatar
Just nu? Gotland. Men de ska tydligen få invandring nu.
Citera
2013-10-27, 03:16
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverigeharfallit
Just nu? Gotland. Men de ska tydligen få invandring nu.

Gotland kommer att få mer och mer invandrare och det beror givetvis på att man vill utnyttja turistanläggningarna året runt. Det är rena guldgruvan.
Citera
2013-10-27, 04:41
  #7
Medlem
lillaliljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Gotland kommer att få mer och mer invandrare och det beror givetvis på att man vill utnyttja turistanläggningarna året runt. Det är rena guldgruvan.

Om jag inte förstår vad du menar, har du lust att utveckla då?
Citera
2013-10-27, 05:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilja
Om jag inte förstår vad du menar, har du lust att utveckla då?

Idag är det jättesvårt att hitta bostäder. Idag kommer det många som fått kollektiv PUT bara för att de kommer från vissa länder. Idag byggs det dåligt.

Akut bostadsbrist leder till att migrationsverket måste hitta boende till tiotusentals personer.

En hel del turistanläggningar och hotell står tomma när det inte är sommar.

En stuga eller ett rum kostar 25000 kr per månad. För de som äger lokalen blir det i princip en fördubbling av inkomsterna mot tidigare när man ingår ett avtal med migrationsverket.

Redan nu finns det företag inom turistbranchen som gräver guld på flyktingsituationen och idag är det där man kan tjäna de stora pengarna.

En del kommuner kommer också tjäna grova pengar på att ta emot flyktingar. Har de lämpliga lokaler finns mycket pengar att tjäna.

Detta gör att vissa platser som t ex gotland kommer ta emot många.
Citera
2013-10-27, 06:19
  #9
Medlem
Mobbarens avatar
Platser där hycklande multikultiförespråkare och diverse vänsterfolk bor.
Citera
2013-10-27, 06:47
  #10
Medlem
Cornholio.s avatar
Flytta till Finland. Skulle kunna föreslå dom svenskspråkiga delarna utav Finland. Österbotten, Nyland och självklart Åland.
Citera
2013-10-27, 08:25
  #11
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparbergaren
Varför blev du mordhotad? Spelar det roll att det var invandrare som mordhotade dig? Flytta till Pajala eller boden.

Det finns dessvärre många blattar i många norrländska kommuner. Jag har för mig att exempelvis Boden har haft ett stort tillflöde under senare år.

Det bästa är nog, om möjligheterna finns, att flytta långt ut på landsbygden till något enskilt hus. Annat alternativ är ju så klart att bosätta sig på "exklusiva" adresser i de större städerna och sedan hålla sig inom området så mycket det går. Dock kräver ju denna lösning att man har en hel del pengar.

Det sorgliga är nog att för oss i det stora folkflertalet så kommer vi inte undan den mångkultur som politikerna infört. Vi får i våra vardagliga liv räkna med att stöta på blattar som mordhotar, trakasserar och i värsta fall rånar, misshandlar eller till och med dödar oss.

Tack sjuklövern!
Citera
2013-10-27, 08:29
  #12
Medlem
Viddernas-Mans avatar
Fy fan. Det är inte längre blattefritt någonstans i landet. Mångkriminaliteten är ett faktum. Svensk? Beväpna dig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback