Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-26, 20:27
  #1
Medlem
Hej jag har ett Corsair CX 600W PSU och jag har märkt att det piper om det ibland, det piper bara när datan inte arbetar (bara skrivbordet uppe och kollar på det. inga program som körs. piper när cpu är på 0-3%).
jag märkte idag när jag vaknade att det pep inte för att jag hade haft fönstret öppet hela natten, det har nog med fläkten att göra är inte säker.

jag måste köra Prime95 med 2 core akriv för att det inte ska pipa.

Är det någon som vet vad man kan göra åt saken?
Citera
2013-10-26, 20:47
  #2
Medlem
fistvakts avatar
Det kallas coilwhine, har likadant på ett cx600 jag har liggandes och just cx serien har stora problem med detta, har du garanti kvar kan du skicka in det och hoppas på ett nytt utan.
Citera
2013-10-26, 20:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fistvakt
Det kallas coilwhine, har likadant på ett cx600 jag har liggandes och just cx serien har stora problem med detta, har du garanti kvar kan du skicka in det och hoppas på ett nytt utan.

Tack för din tid, vad ska man ha för nätagg som är tyst och inte coilwhinear för ett bra pris (500-800kr, har hört att XFX är tyrta vet inte har inte provat.
Citera
2013-10-26, 20:59
  #4
Medlem
fistvakts avatar
Xfx är helt okej agg, men någon annan serie från corsair, vet inte riktigt vilka som gäller nu, men det mesta utom cx funkar nog, vet inte om gs(gaming series) finns kvar, men den serien var ingetjättehöjdare heller har jag för mig.
Sitter på mobilen så orkar inte leta upp något bra, men länkar du något så tar jag mig en titt.
Citera
2013-10-26, 21:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fistvakt
Xfx är helt okej agg, men någon annan serie från corsair, vet inte riktigt vilka som gäller nu, men det mesta utom cx funkar nog, vet inte om gs(gaming series) finns kvar, men den serien var ingetjättehöjdare heller har jag för mig.
Sitter på mobilen så orkar inte leta upp något bra, men länkar du något så tar jag mig en titt.

XFX ProSeries Core Edition 650W PSU

Fractal Design Integra R2 650W PSU
Citera
2013-10-26, 21:16
  #6
Medlem
fistvakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiasko5
XFX ProSeries Core Edition 650W PSU

Fractal Design Integra R2 650W PSU

Ingen större skillnad mellan dom bägge, ta antingen den billigaste eller den du tycker är snyggast
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback