Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-26, 14:01
  #1
Medlem
Iloveludas avatar
Har stoppat in ett grafikkort i datorn föpr att kunna kolla på film i tvn.Det funkar bra.Ett broblem som uppkommit är att ljudet har försvunnit totalt i datorhögtalarna.Om man kollar i anpassa menyn så är dom aktiverade.Spelar man något i datorn så syns det inga staplar på att ljud går ut på den kanalen.
Hur justerar jag det här?Skall ju inte behöva dra ur hdmi kabeln varje gång jag vill använda datorn som dator så att säga.
Problemet kvarstår oavsett om tvn är på eller avstängd.
Citera
2013-10-26, 14:06
  #2
Awaiting Email Confirmation
Kontrollpanelen > maskinvara & ljud> hantera ljudenheter och välj vart ljudet ska komma ut som standard? Har jag inte missförstått det så är det samma som jag hade, det här måste du göra varje gång du vill ha ljud vid tv:en/datan.
Citera
2013-10-26, 14:11
  #3
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkboot
Kontrollpanelen > maskinvara & ljud> hantera ljudenheter och välj vart ljudet ska komma ut som standard? Har jag inte missförstått det så är det samma som jag hade, det här måste du göra varje gång du vill ha ljud vid tv:en/datan.
Okej tack.Fan vad krångligt det måste vara.Borde funnits ett smidigt sätt.
Eller ännu hellre att datorhögtalarna gick igång automatiskt om man stänger av tvn.
Citera
2013-10-26, 15:24
  #4
Awaiting Email Confirmation
Jo, det tyckte jag också, dem kunde åtminstone sätta in en liten genväg där i aktivitetsfältet när det används :/
Citera
2013-10-26, 17:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkboot
Jo, det tyckte jag också, dem kunde åtminstone sätta in en liten genväg där i aktivitetsfältet när det används :/
Det finns en genväg vid klockan.
Högerklicka på högtalar symbolen / Uppspelnings enheter
Då kommer man till stället du skrev.
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Okej tack.Fan vad krångligt det måste vara.Borde funnits ett smidigt sätt.
Eller ännu hellre att datorhögtalarna gick igång automatiskt om man stänger av tvn.
Tvärtom är det automatisk på många datorer. Det är bara första gången man behöver fixa in ljudet i TV.

Är TV påslagen när datorn startar hamnar ljudet i TV.
Är TV avstängd när datorn startar hamnar ljudet i datorn.
__________________
Senast redigerad av panpo98 2013-10-26 kl. 17:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback