Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-05, 23:08
  #3133
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Feminismen och en drös extremliberala kvinnor vill både äta kakan och ha den kvar. "Me, me, me, me!!!!"

Många män som blir lurade och sedan fastnar med ett barn mot sin vilja. Jag känner till flera fall. Till skillnad mot den propaganda som media och feminist/vänsterrörelsen basunerar ut tar alla män i de fall jag känner till sitt ansvar med råge.

Alla män är inte svin och alla kvinnor är inte oskuldsfulla änglar.

Tog dessa män sitt ansvar fullt ut? Att betala underhåll är knappast faderskap. Att män tar sitt ansvar beror nog mest på lagstiftningen och att de inte har något val. Ansvar är det knappast. Alla män är inte svin, men väldigt många.
Citera
2017-03-11, 15:09
  #3134
Medlem
kato85s avatar
Jag är en av de män vars partner tog abort utan att fråga mig först, även om jag, mot mitt eget samvete, skulle godkänt det, då hon blev gravid sista kvällen vi var tillsammans, efter 3 år av ett förhållande som gick upp och ner som en berg och dalbana.

Detta hände exakt för 3 år sedan nu, och jag tänker fortfarande regelbundet på aborten, hur hon berättade för mig hur hon såg fostrets händer och ögon i toaletten (8 veckor gammalt) innan hon gråtandes spolade ner det.

Det har varit en traumatisk upplevelse som jag själv inte upplevt, hörs knasigt ut men det har tagit väldigt stort på mig, eftersom det ju kunnat blivit ett barn.

Varje gång jag ser ett litet barn på runt 3 år så tänker jag på det som hänt, vad om hon tog beslutet att behålla det, hade det blivit en pojke eller flicka? skulle vi bott i hennes stad då? skulle jag haft ett annat jobb? hade vi kanske haft flera barn? eller hade vi slått upp och delat på barnet, som skulle fått en trist uppväxt?

Mycket som snurrar runt i mitt huvud, mycket som jag försöker glömma genom att spela datorspel eller träffa min nuvarande flickvän, eller dricka alkohol och se på film.

Det talas mycket om kvinnors emotionella skada när de gör aborter, och det kan jag förstå, jag skulle aldrig velat vara i min fd. flickväns situation den dagen på mottagningen, men jag tror hon är starkare än mig, för hon tänker inte längre på det, medans jag går runt och ältar det i årsvis.



Ibland tror jag att barnet tittar ned på mig, eller är hos mig på något sätt, och att jag då varje gång får en skam i kroppen eftersom det barnet aldrig blev till, jag tittar ut genom mitt lilla lägenhetsfönster, ut mot gården där andra glada föräldrars barn leker i snön i solskenet, och tänker att det är orättvist att inte hon eller han också fick uppleva detta. Att det bara blev ett par veckor.

Jag kommer troligtvis att skaffa och behålla barn en dag, med en vacker fru vid min sida. Jag kommer troligtvis att mer och mer glömma bort denna händelse, men jag kommer nog aldrig helt glömma bort barnet som aldrig blev.

Jag tror mig se barnet ibland när jag tänker på det hur det skulle varit idag, hur stor den är, vilka ljud den ger ifrån sig, hur den luktar som alla nyfödda gör...
Men jag ser den bara bakifrån, jag kan aldrig se ansiktet, det är bara svart, ett mörker..

Får tårar i ögonen när jag skriver detta
__________________
Senast redigerad av kato85 2017-03-11 kl. 15:13.
Citera
2018-09-21, 00:43
  #3135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Varför det? är väl inte kvinnors fel att män genom den medicinska historien nästan enbart fokuserat på kvinnliga preventivmetoder?

och på vilket sätt tar inte kvinnor ansvar för sin reproduktion menar du?
Vi har P-piller, spiraler massa grunkor att skydda oss med samt abort. Vi använder rubb och stubb
och tar ansvar. De kvinnor som bara lägger sig ner och skiter i att ta ansvar för graviditeter är nog väldigt få, jag skulle säga enbart 2 grupper, på olika sätt mentalt handikappade, utvecklingsstörda eller har fått sitt vett rubbat av droger ex.
Finns ingen kvinna som skiter i att de tvingas gå gravida i 9 månader och föda under svåra smärtor.
är liksom ett ansvar man tvingas till som biologisk kvinna, går inte att undkomma.

Män kan undkomma däremot. De kan sätta sig på ett flyg och under 18 år sätta händerna för öronen och säga lalallalalalalalal och låta andra betala.

Kan inte kvinnor börja utveckla preventivmedel i stället då.

Du tycker inte det var bra att männen utvecklade preventivmedel så ni fick eran sexuella frihet.
Citera
2018-09-21, 01:22
  #3136
Medlem
Mannens rätt upphör när han placerar sig i kvinnans kropp. Han kan avstå från att göra barn. Sterilisering exempelvis är väldigt effektivt mot oönskade graviditeter pga manligt slarv.
Citera
2018-09-21, 03:12
  #3137
Medlem
Vildbloms avatar
Tycker synd om män av denna anledning. Så många kvinnor blir gravida mot mannens vilja och behåller barnet och tvingar in mannen i en fadersroll han varken var mogen eller redo för på något plan. Borde vara olagligt.
Citera
2018-09-21, 03:24
  #3138
Avstängd
DRD4s avatar
1 Lita aldrig på en kvinna.
2 Spruta aldrig en kvinna i fittan om du inte är ok med att hon blir gravid.
3 Var nöjd att du är man nog att ha kontroll över ditt eget liv.
4 försök att inte se ner på alla klantiga och svaga fittsprutare. " Åååååh åååh jaaaag kooommmer splort!"
Citera
2023-10-26, 19:19
  #3139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
Sedan länge har kvinnor rätt (via fri abort) att inte bli förälder mot sin vilja. Detta är en grundläggande rättighet, som dock när det gäller män är icke-existerande. Detta är vad jag vet ett av de sista exemplen på diskriminering som tillåts leva vidare i svensk lag. Hur är det möjligt? Hur är det möjligt att kvinnan ges 100% makt över det foster som rimligen borde vara gemensamt, enbart p.g.a att det råkar befinna sig inuti kvinnans kropp? Fostret tycks alltså ses som en del av kvinnans kropp snarare än en blivande individ med två jämbördiga föräldrar. Om man vänder på formuleringen i min rubrik kan man konstatera att mamman har rätt att döda mitt blivande barn mot min vilja. Min rätt som man är obefintlig. I ett jämställt samhälle ser jag det som självklart att även pappan har rätt till fri abort! Vad säger ni?
Tycker absolut fadern ska ha samma rätt som modern. Alla som tycker olika är kvinnor som hatar män.
Citera
2023-10-27, 03:08
  #3140
Medlem
Jag tycker det är jämställt som det är. När det finns ett barn delar man ansvaret (typ) finns det inget barn behöver ingen ansvara för något.
Citera
2023-10-27, 03:18
  #3141
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
1 Lita aldrig på en kvinna.
2 Spruta aldrig en kvinna i fittan om du inte är ok med att hon blir gravid.
3 Var nöjd att du är man nog att ha kontroll över ditt eget liv.
4 försök att inte se ner på alla klantiga och svaga fittsprutare. " Åååååh åååh jaaaag kooommmer splort!"

Bra och reko råd MEN jag vet om en situation när en tjej som blev sprutad på magen samlade upp sperman och tryckte in det in fittan!

Vad vissa tjejer gör bara för att...Just saying!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback