Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-30, 07:51
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maww
Även om vi antar att Manuel ljuger om hoten och främlingsfientligheten, finns det ändå väldigt lite som stödjer tesen att motivet var politiskt. Inget av vittnesuppgifterna påstår det och domen nämner inget om det heller. Det är bara Fria tider som påstår det och även den mest inbitne nationalisten är nog medveten att Fria tider inte har några problem med att vinkla sanningen.

Att Manuel och Tobias hade en dispyt för 5-6 år och varit ovänner sen dess är något som båda säger och att Tobias var uttalad SD sympatisör redan då är osannolikt. Så det klart troligaste är att misshandeln var personligt motiverad inte politiskt.

Det gör absolut inte misshandeln berättigad men det gör dess nyhetsvärde minimalt. Att en berusad man misshandlar en annan är tyvärr inte ovanligt och inte nyhetsvärdigt, även om en av personerna var en gammal ordförande i en lokal SSU förening.

Så det är nog anledningen till att ingen tidning skrivet om det, inte någon massiv konspiration för att trycka ner nationalismen.

Och du tror inte tidningarna hade gjort det till en nazistattack om det varit omvända roller?

Så jäkla naiv och dum du är. Och att Tobias blivit SD:are kan varit det som fått "Bägaren rinna över". Därmed är det ett politiskt motiv.
Citera
2013-10-30, 09:21
  #194
Medlem
Vi gillar olika. Gomez tragisk människa utan demokratii i synsätt ändå sk sosse !!??:


http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5202553[/quote]
Citera
2013-10-30, 09:30
  #195
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosomalisk
Det tycker jag inte. Chansen för att de som valde Gomez inte skulle ha hört talas om händelsen kan inte vara speciellt stor - Halmstad är ganska litet. Att låta någon som har misshandlat en person medvetslös bli ordförande för en lokalavdelning av ett politiskt ungdomsförbund, är mycket märkligt. Men detta tyder väl på att man lider av en gigantisk brist på kompetenta medlemmar, man hade kanske hoppats att det inte skulle bli rättssak av händelsen.

Sen är ju Gomez försvar patetiskt:

Vadå "kunde"? Det man vill veta är ju om detta har hänt tidigare eller om BO hade hotat med detta, vilket jag inte tror, för då skulle Gomez inte ha underlåtit att meddela rätten detta.
SSU lider inte brist på kompetenta medlemmar - de har närmast en avsaknad av medlemmar öht, så att en märklig person kan bli ordförande är ingenting konstigt. Problemet är dock begränsat;SSU har ingen politisk betydelse idag.
Citera
2013-10-30, 10:01
  #196
Medlem
Sonnenwendes avatar
Slutklämmen på fria tider artikeln är ändå bäst " Manuel avser att överklaga domen för misshandel".
Hur fan ska det bli annorlunda, risken är snarare att HovR skärper än mildrar straffet?
Att slå någon oprovocerat medvetslös och sedan fortsätta misshandeln är en synnerligen försvårande omständighet vid bedömning av straffvärdet och rubriceringen av brottet.
Citera
2013-10-30, 11:31
  #197
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Slutklämmen på fria tider artikeln är ändå bäst " Manuel avser att överklaga domen för misshandel".
Hur fan ska det bli annorlunda, risken är snarare att HovR skärper än mildrar straffet?
Att slå någon oprovocerat medvetslös och sedan fortsätta misshandeln är en synnerligen försvårande omständighet vid bedömning av straffvärdet och rubriceringen av brottet.
Att inte domen redan har överklagats av BO finner jag mycket märkligt. Tror inte Hov skulle göra i närheten samma bedömning av händelsen. Och borde därmed vara en advokats första tanke att överklaga.

BO om du är kvar i tråden kan du väl svara på vad din advokat ansåg om domslutet? Och ev att överklaga den.
Citera
2013-11-02, 18:26
  #198
Medlem
Jag är kvar.

Har inte hört något från min advokat sen rättegången så antar att hon inte tänker överklaga. Jag själv har ingen erfarenhet av dessa situationer så är osäker på hur jag själv ska agera.
Citera
2013-11-02, 19:11
  #199
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe_Maur
Jag är kvar.

Har inte hört något från min advokat sen rättegången så antar att hon inte tänker överklaga. Jag själv har ingen erfarenhet av dessa situationer så är osäker på hur jag själv ska agera.
Öh! Det är du som är målsägande och det är du och ingen annan som avgör om domen ska överklagas eller inte. Givetvis bör du lyssna på vad din advokat anser om möjligheterna till framgång, men det är du som bestämmer.
Citera
2013-11-27, 01:37
  #200
Medlem
Karlsborg4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jag håller med dig om att det verkar som att SSU handlat omdömeslöst i det här fallet. Den stora frågan är om de var medvetna om detta eller om Manuel exempelvis hävdat nödvärn inför dem.
SSU hatar oliktänkade på samma sätt som RF/AFA skillnaden är att de mer låtsas vara vanliga normala människor medan t.ex. RF mer går ut öppet med sitt hat och våld. SSU är mycket värre än kommunister för SSU:are är jävligt lömska och manipulerande. SSU beter sig som en propaganda-orm som sprider psykologiskt gift.
Citat:
Manuel Gomez är en SSU-medlem av okänt ursprung som suttit i Halmstads kommuns räddningsnämnd som avlönad politiker. På nyårsafton 2012 misshandlade han en person som misstänktes sympatisera med Sverigedemokraterna.

Några månader efter misshandeln valdes Gomez in som ordförande för SSU i Halmstad. Först strax innan hans rättegång petades han från ordförandeposten. I rätten dömdes Gomez för grov misshandel men trots detta blev han inte utesluten ur SSU.
Källa: SSU:are som misshandlade SD-sympatisör blev befordrad
__________________
Senast redigerad av Karlsborg4 2013-11-27 kl. 01:40.
Citera
2014-02-07, 08:40
  #201
Medlem
VY-CanisMajoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe_Maur
Jag är kvar.

Har inte hört något från min advokat sen rättegången så antar att hon inte tänker överklaga. Jag själv har ingen erfarenhet av dessa situationer så är osäker på hur jag själv ska agera.

Hur blev det?
Citera
2014-12-16, 20:54
  #202
Medlem
arereds avatar
Fick han inget straff eller? Konstigt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback