Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-26, 01:43
  #1
Medlem
v0dkas avatar
Hej!

Köpte nya Deathadder 2013 från ett företag i USA, via eBay. Säljaren hade fått bra betyg och så, men tror den gick sönder någonstans under frakten.

Den funkar lite när den känner för det, men sällan i mer än 20 minuter. Kan ha varit Razers egna hårdvara Synapse 2.0 som fick den att jävlas då den slutade funka i samband med den installationen.

Undrar om jag på något sätt kan laga den själv? Eller om det finns ställen i Sverige som kanske vet hur man gör?

Eller är det helt kört? Kan jag isåfall fejka på något sätt att jag köpt den på t.ex. Mediamarkt utan kvitto? Ifall någon har erfarenhet av det.

/ v0dka
__________________
Senast redigerad av v0dka 2013-10-26 kl. 02:02.
Citera
2013-10-26, 01:52
  #2
Medlem
Originalets avatar
Avinstallera drivisar och se hur den ter sig. Vad för slags fel är det på den? Har själv erfarat Razer's bugg vilket gör att musen dubbelklickar automatiskt vid enkelklick.

För övrigt tar Razer Synapse onödigt mycket RAM-minne.
__________________
Senast redigerad av Originalet 2013-10-26 kl. 01:54. Anledning: Tillägg
Citera
2013-10-26, 02:01
  #3
Medlem
v0dkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Originalet
Avinstallera drivisar och se hur den ter sig. Vad för slags fel är det på den? Har själv erfarat Razer's bugg vilket gör att musen dubbelklickar automatiskt vid enkelklick.

För övrigt tar Razer Synapse onödigt mycket RAM-minne.

Kan beskriva problemet lite mer ingående.

Den funkade helt innan installationen, efter installationen funkade den i 20min sen la den av helt. Tog med den till en vän och då funkade den på dennes laptop. Men bara ibland. Skrev till Razer support och dom sa att jag skulle återställa den och installera uppdateringarna genom att hålla in standardknapparna + scrollen samtidigt.

Sagt och gjort, den blev installerad och drivrutinerna på datorn installerades också. Men sen dör den igen efter några minuter och drivrutinerna som installerats på datorn försvinner. vet inte hur det är möjligt ens.

Har följt denna procedur ett tiotal gånger i desperata försök, men utan större framgång. Den funkar några minuter sen lägger den av. Då får jag koppla ur den ur datorn, vänta ett tag innan jag kopplar in den igen - då hittas den och allt funkar igen, perfekt, även med Synapse. Sen dör den igen efter 5min.

Har även avinstallerat Synapse och försökt, men tror att uppdateringarna jag fick av Synapse till musen har på något sätt förstört allt. Känns som ett problem som BORDE gå att lösa i praktiken, då den funkar som den ska ibland men sällan särskilt länge innan samma problem uppstår.
Citera
2013-10-26, 02:18
  #4
Medlem
plusforwards avatar
Jag trodde det var allmänt känt att man inte ska köpa razers produkter förutom musmatta då, det är ju trots allt ganska svårt att sabba en musmatta.

Gillar du deathadders form så kan du ta en titt på Zowie Ec2
Citera
2013-10-26, 02:23
  #5
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Jag trodde det var allmänt känt att man inte ska köpa razers produkter förutom musmatta då, det är ju trots allt ganska svårt att sabba en musmatta.

Gillar du deathadders form så kan du ta en titt på Zowie Ec2


Skitsnack på hög nivå. Använt Razers produkter sedan 2008 och har aldrig krånglat.
Citera
2013-10-26, 02:31
  #6
Medlem
v0dkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plusforward
Jag trodde det var allmänt känt att man inte ska köpa razers produkter förutom musmatta då, det är ju trots allt ganska svårt att sabba en musmatta.

Gillar du deathadders form så kan du ta en titt på Zowie Ec2

Mja, jag vet inte. Min första produkt av Razer men som du ser ovan så är folks åsikter om deras produkter väldigt annorlunda.

Hade jag nu bara köpt den på t.ex. Inet eller liknande hade jag kunnat traska dit och fått en ny ur garantin. Synd att dumheten tar över ibland.

Edit:
Menar du denna eller, http://www.maxfps.se/produkt/3092 ?
Vore trevligt att få prova musen innan man köper något. Tänkte kolla runt på olika affärer imorgon, men känns ändå surt att pissa bort 600-700 på Deathadder utan att få använda den, så vore ju roligt om man kunde fixa den på något sätt.
__________________
Senast redigerad av v0dka 2013-10-26 kl. 02:36.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback