2013-10-25, 15:07
Medlem
Har en tv licens som ligger på autobetalning som skulle betalats igår, dock fanns det inte tillräckligt med pengar på kontot då. Idag däremot finns det. Måste jag betala den manuellt nu eller kommer det dras snart?
Citera
2013-10-25, 15:24
Medlem
ManJuices avatar
Är det radiotjänst du syftar på?
Citera
2013-10-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Är det radiotjänst du syftar på?

Japp.
Citera
2013-10-25, 15:28
Medlem
ManJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menapilo
Japp.
Säg upp skiten med det samma!

Du behöver inte betala för det!

Gör så här:
Ring upp dom och säg att du sålt allt som kan kopplas till att ta emot SVT-signaler - du äger just nuy bara en gammal Nokia-mobil, har ingen tv, dator eller surfplatta.

Och vips så har du sparat över 2000kr per år.
Dom kan inte neka dig det, att man har bredbandsanslutning är inte heller ett krav för att tvingas betala "licensen".
Citera
2013-10-25, 15:36
Medlem
FelixSotizs avatar
Jag vet att Swedbank har fem sökdagar på sina autodragningar, ring radiotjänst och fråga hur det ser ut som dem.

OT: Duktigt av dig att betala radio/tv-licens, har själv gjort det sen jag flyttade hemifrån.
Citera
2013-10-25, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FelixSotiz
Jag vet att Swedbank har fem sökdagar på sina autodragningar, ring radiotjänst och fråga hur det ser ut som dem.

OT: Duktigt av dig att betala radio/tv-licens, har själv gjort det sen jag flyttade hemifrån.

Ponera att jag betalar den manuellt nu. Finns det risk att det dras en gång till sen genom autobetalningen?

Jag betalar tv licens, tycker inte att 2000 kr är något att tjaffsa om. Sen finns det dom som är 2 i hushållet med 2 inkomster och tjaffsar om såna småsummor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in