2013-10-25, 00:18
Medlem
jugbandbluess avatar
låter rätt troligt att det är drago.

Citat:
Ursprungligen postat av WizKhalifas
De blev vänner genom att de tränade ihop på Östermalms Hapkido & Taekwandoklubb

glöm inte att liam numera är frälst och en kristen helyllekille, som bara umgås med pingstvänner och diakoner.

Citera
2013-10-25, 00:19
Medlem
JanAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
Nej, givetvis inte men deras tanke kanske var att överraska honom när han är trött på morgonen och på väg till bilen.

Att puffran skulle klicka samtidigt som mördaren inte har backup låter helt osannolikt men vad som helst kan hända i den världen

Det är onekligen en intressant tanke som du har, men jag har svårt att tänka mig att brottslingar skulle kunna vara så smarta. Många sådana är bevisligen väldigt korkade individer.
Citera
2013-10-25, 00:20
Medlem
Hagganss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajaso
Sant, men jag tror inte alls han vill spä på sin bad boy image, tvärtom nu när skådespelar karriären går bra. Nu är det inte fastställt att det är han, men om det är så, då kan det inte varit vem som helst bakom detta, drago är ingen man ger sig på bara sådär.
Att han skulle vara så tuff är gar. bara skitsnack. Varför går han till snuten och golar i så fall? Nej, hade han varit så tuff så hade han löst problemet utan att springa till snuten först.
Citera
2013-10-25, 00:31
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lastpass
Nej, givetvis inte men deras tanke kanske var att överraska honom när han är trött på morgonen och på väg till bilen.

Att puffran skulle klicka samtidigt som mördaren inte har backup låter helt osannolikt men vad som helst kan hända i den världen

Jag tycker man ganska ofta hör om vapen som klickar. Man kan ju fråga sig om det beror på dåliga vapen eller om det är personerna som håller i puffran som gör fel, men de kanske tänkte typ "Jaja, han har lärt sig sin läxa och gör oss inte upprörda igen" för att de inte tyckte det var värt mödan och tiden att klubba honom med pistolkolven eller något.

Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
glöm inte att liam numera är frälst och en kristen helyllekille, som bara umgås med pingstvänner och diakoner.

Nuförtiden tror jag faktiskt han e lugn.
Citera
2013-10-25, 00:38
Medlem
Nennenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Att han skulle vara så tuff är gar. bara skitsnack. Varför går han till snuten och golar i så fall? Nej, hade han varit så tuff så hade han löst problemet utan att springa till snuten först.

Du vet inte vad han tycker om golare Han är en av få som tar avstånd från golare helt öppet. Tvivlar på att han personligen ringde polisen. Sen måste du lära dig skillnaden på att gola och göra en anmälan. Inte samma sak även om jag förstår hur du tänker, han har inte pekat ut någon och kommer inte göra det heller.
Citera
2013-10-25, 00:43
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Nuförtiden tror jag faktiskt han e lugn.

klart han är, han var den smartaste av dom. men hans frälsnings-charader är bara komiska.
Citera
2013-10-25, 00:58
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans

Det är inte skitsnack och han har vänner som verkligen kan backa up han i Stockholm. Jag glorifierar inte eller något säger bara hur det är.
Citera
2013-10-25, 01:27
Medlem
Ja, det kanske var en filmspelning trots allt
Citera
2013-10-25, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nennene
Du vet inte vad han tycker om golare Han är en av få som tar avstånd från golare helt öppet. Tvivlar på att han personligen ringde polisen. Sen måste du lära dig skillnaden på att gola och göra en anmälan. Inte samma sak även om jag förstår hur du tänker, han har inte pekat ut någon och kommer inte göra det heller.

Du har helt rätt Gago hatar golbögar och det finns få som har sånt hat som han har mot dom. Glöm att en golbög sitter i samma rum som honom han hatar allt som har med dom att göra. Vad det gäller Liam så kan jag bara säga att killen är säkert lugn idag jämförelsevis vad han var för 20 år sen MEN det var bara något år sen han slog sönder näsan på en kille inne på en restaurang vid odenplan så lugn men inte någon mes som man jävlas med utan att få på käften. Killen som fick snytingen förtjänade den kan jag säga. Hoppas Gago slipper mera mordförsök för han är en hyvens människa tycker många och det finns det allt för få av idag.
Citera
2013-10-25, 02:00
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Jag tycker man ganska ofta hör om vapen som klickar. Man kan ju fråga sig om det beror på dåliga vapen eller om det är personerna som håller i puffran som gör fel, men de kanske tänkte typ "Jaja, han har lärt sig sin läxa och gör oss inte upprörda igen" för att de inte tyckte det var värt mödan och tiden att klubba honom med pistolkolven eller något.

Det är för att det inte finns kulor o magasinet. Det är nog snarare väldigt ovanligt med moderna vapen och något slags minimalt underhåll klickar. Moderna vapen görs ju för att fungera, att de skulle klicka i tid och otid känns inte så himla troligt.

Därtill verkar det konstigt att man först skulle bemöda sig att mörda någon med vapen, men sedan om vapnet klickar så "orkar man inte". Nej, det är skrämseltaktik. Ladda tomt, och sätt därefter i magasinet med kulor, och vips ser det ut som om personen stod med ena foten i graven.
Citera
2013-10-25, 03:56
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det är för att det inte finns kulor o magasinet. Det är nog snarare väldigt ovanligt med moderna vapen och något slags minimalt underhåll klickar. Moderna vapen görs ju för att fungera, att de skulle klicka i tid och otid känns inte så himla troligt.

Därtill verkar det konstigt att man först skulle bemöda sig att mörda någon med vapen, men sedan om vapnet klickar så "orkar man inte". Nej, det är skrämseltaktik. Ladda tomt, och sätt därefter i magasinet med kulor, och vips ser det ut som om personen stod med ena foten i graven.
Ett vapen som är slitet av långvarit användande och bristande underhåll kan lätt klicka. Om man struntar i underhållet så kan man få ett vapen som klickar ganska ofta, förra året sköt (eller rättare sagt försökte) jag med en pistol som klickade kanske 9 gånger av 10. Det var på en skytteklubb. Jag tror inte så många kriminella är lika bra på att vårda sina vapen.

Det finns många slitna eller rent av konverterade vapen i omlopp. Exempelvis konverterade gaspistoler från balkan eller östeuropa.

Däremot tror jag helt klart att det i detta fall rörde sig om en skenavrättning.
Citera
2013-10-25, 04:59
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem